Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
105Na jest konstrukcją uniwersalną właśnie dzięki temu, że to wagony jednoczłonowe. 102Na (przegubowe) miały znacznie węższy zakres stosowania, ponadto przegub okazał się być piętą achillesową tych tramwajów. Te "doczepy" o których piszesz to nic innego, niż radykalnie zmodernizowane wagony 105Na, posiadające własny napęd (silniki, przetwornica itd.), z dodatkową przestrzenią pasażerską uzyskaną przez likwidację kabiny motorniczego. Stopiątki nie mogą ciągnąć beznapędowych doczep, gdyż nie pozwala na to zbyt mała ich moc.
Jaro
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona. Trzeci wagon nie jedzie na sucho OIDP, jest połączony z drugim wagonem kablem WN i oczywiście kablami sterowniczymi. Gdyby trzeci wagon był "suchy", to niemożliwe byłoby w nim włączenie światła, ogrzewania itd.
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
W GOPie drugi wagon jeździ bez patyka, za to połączony kablem WN. Brak trzeciego patyka może być spowodowany długością izolatorów. Gdyby jedna część składu znalazła się na jednej sekcji a pozostała na innej to popłynąłby niebezpieczny prąd wyrównawczy, albo spowodowałoby to przeniesienie napięcia, gdyby sekcja została odłączona.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
W Bydgoszczy drugie wagony (805Na) nie mają w ogóle patyków - taka ciekawostka :-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Nawet latem na Stogi nie jeździły trójskłady? :-O
Jaro
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Nie...zupełnie zmieniono organizację ruchu i z obciętych trójpaków na linii nr 8 stworzono nową linię nr 9 na przeróbkę.