24.03.2012, 16:28
Jako że z budowy KDP zrezygnowano (przynajmniej na razie) uważam, że powinna zastać rozważona propozycja modernizacji odcinka Kutno-Łódź-Tomaszów-CMK (z wyjątkiem odcinka Widzew-Gałkówek). Chodzi mi głównie o szybkie połączenie Poznania z Krakowem.
Z Poznania do Kutna EIC jeżdżą ok. półtorej godziny, więc żeby przejechać całą trasę z Poznania do Krakowa w 4 godziny trzeba by odcinek Kutno-Kraków(341 km) pokonać w 2,5 godziny ze średnią prędkością 136km/h. Myślę, że jest to osiągalne zwłaszcza, że na CKM ma być 200km/h. Problem tylko jest odcinek Kutno-CMK. Nie wiem do jakiej prędkości da się go dostosować.
Po modernizacjach Wrocław-Poznań, Katowice-Kraków czas przejazdu pociągu TLK z Poznania do Krakowa przez Wrocław wynosiłby ok. 5-6 godzin, natomiast EIC przez Łódź 4 godziny.
Co myślicie???
Z Poznania do Kutna EIC jeżdżą ok. półtorej godziny, więc żeby przejechać całą trasę z Poznania do Krakowa w 4 godziny trzeba by odcinek Kutno-Kraków(341 km) pokonać w 2,5 godziny ze średnią prędkością 136km/h. Myślę, że jest to osiągalne zwłaszcza, że na CKM ma być 200km/h. Problem tylko jest odcinek Kutno-CMK. Nie wiem do jakiej prędkości da się go dostosować.
Po modernizacjach Wrocław-Poznań, Katowice-Kraków czas przejazdu pociągu TLK z Poznania do Krakowa przez Wrocław wynosiłby ok. 5-6 godzin, natomiast EIC przez Łódź 4 godziny.
Co myślicie???