Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Virakocha, co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Poza tym jak już się tym sugerujesz, to zorientuj się z jaką szybkością jeździły pociągi na liniach alternatywnych w ówczesnych czasach, a z jaką jeżdżą teraz.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:zakaz wjazdu poci±gów na CMK z prêdko¶ci± poni¿ej 150 km/h
To na chwilê obecn± ¿aden poci±g by tam nie je¼dzi³ :-D
Cytat:Virakocha, co było a nie jest nie pisze się w rejestr. Poza tym jak już się tym sugerujesz, to zorientuj się z jaką szybkością jeździły pociągi na liniach alternatywnych w ówczesnych czasach, a z jaką jeżdżą teraz.
Modernizacja linii nr 8 postępuje, więc nie wiem w czym problem. Po dobudowie 2 toru na odcinku Warka-Radom znacznie zwiększy się przepustowość. Na 70% długości ma być 160 km/h ale nawet jeśli będzie 120 od Radomia do Kozłowa to uważam to za sukces. Po modernizacji linia nr 8 będzie cenowo konkurencyjna dla przewoźników. Na Wiedence do Koluszek będzie 160 km/h dalej 120 km/h bez ograniczeń (mają być zniesione - roboty torowe) i od Częstochowy do Zawiercia 100 dalej 120. Jeśli taki stan się utrzyma jazda "wolnych" TLK (bez plusa czyli rezerwacji i V=150) będzie pozbawiona sensu, gdyż w obu przypadkach będzie można wytrasować zwykłe TLK na 120-130 km/h.
E20 będzie łatana (tor 2 od Słupcy do Zamkowa) oraz obwodnica Wrześni, więc raczej znikną z niej "wolne TLK" na rzecz linii 14 i 18 lub zostanie zwiększony ich "prestiż" do TLK+ (V=150)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Virakocha napisał(a):Modernizacja linii nr 8 postępuje, więc nie wiem w czym problem. Po dobudowie 2 toru na odcinku Warka-Radom znacznie zwiększy się przepustowość. Na 70% długości ma być 160 km/h ale nawet jeśli będzie 120 od Radomia do Kozłowa to uważam to za sukces. Po modernizacji linia nr 8 będzie cenowo konkurencyjna dla przewoźników. I bardzo dobrze, że będzie, ale na razie nie jest to linia atrakcyjna dla PR w kontekście uruchamiania interREGIO, a TLK i KM na tej linii się turlają. Rozmawiamy o tym, co jest w chwili obecnej, czy o tym, co będzie za parę lat?
Jaro
Cytat:Czy to prowokacja, czy naprawdę uważasz, że linia przez Wieluń jest magistralna?
Magistralna jest przez Kępno ale ta górą przechodząca (272). Linia przez Wieluń, tzw. I magistrala węglowa, była linią magistralną do czasu budowy trasy Herby-Gdynia a więc bardzo odległe czasy. Niemniej miała być częścią tak zwanej protezy wieluńskiej w ciągu E-26. Świadkami historii tej niedokończonej inwestycji są miejsce na 2 tor od Wielunia do Kępna, dość dobra szlakowa jak na "lokalkę" oraz linia Piotrków Trybunalski Towarowy-Biały Ług, która w założeniu miała łączyć się z magistralą węglową właściwą w Ruścu Łódzkim i w Wieluniu z linią 181. Odcinek Wieluń-Oleśnica miał być 2 torowy i zelektryfikowany. Byłoby to najkrótsze połączenia Wrocławia z Warszawą. Nie powstało z powodu kryzysu władzy w PRL i upadku "rządu" tow. Gierka, który zadłużył nasz kraj. Paniatna ]-> :?
Cytat:na razie nie jest to linia atrakcyjna dla PR w kontekście uruchamiania interREGIO
Bo IR/RE w 2013 zniknie wraz z upadkiem PR
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Bo IR/RE w 2013 zniknie wraz z upadkiem PR
Podaj wiarygodne źródło że 2013 PRy upadną, bo p óki co rozsiewasz niczym niepotwierdzone plotki.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Virakocha napisał(a):Bo IR/RE w 2013 zniknie wraz z upadkiem PR Te rentowne i finansowane z UM również? Tego nie byłbym taki pewien!
Linia przez Wieluń może i miała być magistralna, ale nie jest i nigdy nie będzie. Więc pisząc, że jest to magistrala - piszesz bzdury. Zresztą to nic nowego. EOT.
Jaro
Cytat:Te rentowne i finansowane z UM również? Tego nie byłbym taki pewien!
A skąd wiesz, że są rentowne. Nawet 120% frekwencja nie gwarantuje rentowności składu. Samorządy Województw nie są skłonne dotować pociągi Regio a co dopiero IR (jeszcze może zapewniać tabor hihihi). Jak PR chce się konsekwentnie zabierać za IR, to niech robi to porządnie a nie ślizga się na cudzej skórce od banana (czytaj Łódzkich i Podlaskich zmodernizowanych kiblach przeznaczonych na Regio) a najlepiej niech się za to nie zabiera bo tych mln złotych straty będzie jeszcze więcej ]->
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Virakocha napisał(a):Samorządy Województw nie są skłonne dotować pociągi Regio a co dopiero IR Przypomnij sobie "zamach" z 2010 roku, które pociągi iR wyjechały a które nie. Zgadnij dlaczego te, które wyjechały w trasę mogły wyjechać?
Poza tym nie masz danych na temat, który pociąg przynosi zyski a który straty i ile kosztowałoby składowanie zbędnego taboru, gdyby przestano uruchamiać iR. Zresztą o tym jest osobny temat, EOT.
Jaro
Cytat:Przypomnij sobie "zamach" z 2010 roku, które pociągi iR wyjechały a które nie. Zgadnij dlaczego te, które wyjechały w trasę mogły wyjechać?
To nie był żaden zamach tylko próba wyegzekwowania długu od PR, bo nie płaciły opłaty dostępowej. Wyjechały tylko "dotowane" i też nie wszystkie
Nikt nie dysponuje danymi który konkretnie IR jest rentowny a który nie bo te dane są tajne i prawdopodobnie nigdy się tego nie dowiemy (tajemnica handlowa) ;-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Cytat:Nikt nie dysponuje danymi który konkretnie IR jest rentowny a który nie bo te dane są tajne i prawdopodobnie nigdy się tego nie dowiemy (tajemnica handlowa)
No właśnie! I na tym możemy zakończyć dyskusję na ten temat.
"Zamach" celowo w cudzysłowie.
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Moim skromnym zdaniem w tej chwili to w ogóle dyskusję o pasażerskiej kolei dalekobieżnej w PL można zakończyć i spokojnie postawić na niej krzyżyk. Może z wyjątkiem 1-2 linii. Tym bardziej dziwią mnie te emocje, które niektórych tak rozgrzewają. Ciszej nad tą trumną...
Ja się przestawiam z zainteresowaniami na turystykę kolejową (retro, pociągi specjalne, drezynady, itp.) i spółeczki prowadzące ruch lokalny :-P
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Virakocha, wymień ilość pociągów które na CMK poruszają się z prędkością 160km/h. Potem pomyśl, czy taka ilość pociągów jest w stanie utrzymać dochodowość linii. Następnie zerknij jakie są luki czasowe pomiędzy tymi pociągami. Dlaczego linia ma się marnować tylko dlatego że kilku fatycznych mikoli ma jakieś wyimaginowane "jazdy". Podaj jakieś rozsądne argumenty i nie zachowuj się dzieciak który upiera się przy swoim "bo tak".
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Virakocha napisał(a):Modernizacja linii nr 8 postępuje, więc nie wiem w czym problem. Po dobudowie 2 toru na odcinku Warka-Radom znacznie zwiększy się przepustowość.
Za 3 lata najwcześniej. Do tego skończy się remont odcinka Radom - Kielce i wtedy IRy do Krakowa same się wyniosą z CMK. Bez zakazów, bo do Krakowa będzie normalny czas przejazdu normalną trasą.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
przewoz, ja jestem dokładnie tego samego zdania. IR nie jeżdżą po CMK dlatego że mają takie widzimisie, tylko z powodu złego stanu infrastruktury na trasach alternatywnych, co znacznie wydłuża czas przejazdu. Po ukończeniu modernizacji linii alternatywnych pociągi niższej kategorii mogłyby jeździć z Krakowa do Warszawy nie tylko przez Kielce, ale także przez Częstochowę (gdzie czas przejazdu będzie niewiele dłuższy) i tam w miarę możliwoci technicznych mogłoby się odbywać łączenie tych składów ze składami od strony Katowic. Takim sposobem takie miasta jak Trzebinia czy Jaworzno zykałyby bezpośrednie połączenia z Warszawą. Jednak do momentu zakończenia modernizacji tych linii pociągi TLK i IR powinny pozostać na CMK.
przem710 napisał(a):Virakocha, wymień ilość pociągów które na CMK poruszają się z prędkością 160km/h. Potem pomyśl, czy taka ilość pociągów jest w stanie utrzymać dochodowość linii.
Przemku, niemal wszystkie pociągi TLK jadące po CMK są prowadzone przez lokomotywy EP09 i trasowane na 160 km/godz. Jest to jednak spowodowane tym, że PKP IC zniosły z tej linii taryfę rewelacyjną (przenoząc ją na linię przez Kielce) i teraz w zamian za wyższą cenę chcą konkurować z IR czasem przejazdu. Jestem jednak przekonany że gdyby pociągi IR przestały jeździć po CMK, to TLK po tej trasie jechałyby 120km/godz, tak jak w ubiegłorocznym rozkładzie, gdyż nie miałbyby już konkurencji, czas przejazdu byłby i tak krótszy niż przez Kielce, a koszty niższe.
IR i tak są traktowane po "macoszemu" na tej trasie, czego dowodem jest długi, półgodzinny postój pociągu "Gubałówka"/"Nikifor" w Krakowie Gł., o czym mowa w innym wątku na forum.
|