Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Ile to już sie mówiło o modernizacji odcinka Głogów-Rzepin.... Skończyło się na remoncie jedynki od Bytomia Odrzańskiego do Nowej Soli, chyba pod 100.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Rzepin nie leży przy Nadodrzance, Nadodrzanka omija Rzepin. :-)
Gruntowny remont zrobiono od Radnicy do Kowalowa, chyba na 100 albo 120 km/h.
A i jeszcze od Szczecina Portu Centralnego SPA do Szczecina Portu Centralnego SPC zrobiono gruntowny remont na 110 km/h. w końcu to też Nadodrzanka.
Za to na najlepiej utrzymanym niegdyś odcinku, czyli od Kowalowa do Kostrzyna, pasażerskie jeżdżą już 50 km/h. Przez kilka lat odcinek został zdewastowana ze 100 km/h.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Echh, tylko niestety tak wyeksploatowane linie to nie tylko Nadodrzanka, a pociągi nadal jeżdżą po tym...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Doprowadzono tą linię do stanu jeszcze bardziej agonalnego niż fragment kluczborskiej oraz całą węglówkę. Ta linia to znów najkrótsza droga dla pociągów towarowych, jak i pasażerskich łączących Szczecin z Wrocławiem. Może powoli się za nią zabiorą, bo jednak ruch towarowy jest tam spory.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
W tym wszystkim denerwuje mnie najbardziej to, że za remonty linii biorą się dopiero wtedy jak się ona zaczyna sypać do końca i istnieje jakieś zagrożenie. Wtedy zaczynają się problemy typu jak i gdzie zorganizować objazdy itp, aby jak najszybciej taką linię zmodernizować. Gdyby linie kolejowe w Polsce były utrzymywane na bieżąco to do takich sytuacji by nie dochodziło i żywotność tych linii by się znacznie zwiększyła.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No niestety tak jest. Przez lata nie inwestowano to teraz odbija się to czkawką na wszystkich. Linia się sypie, pociągi znikają, ludzie przesiadają się do aut, więc po co modernizować - lepiej zamknąć. Niedługo naprawdę pozostanie kilka linii a reszta pójdzie w zapomnienie na wieki i PLK będzie się cieszyć, że ma mniej do utrzymania, ale nie zdaje sobie sprawy, ze jak na takiej E20, E59 pojawią się towary łącznie z pośpiechami to tak szybko jak się pojawiły, tak szybko linia znów padnie z powodu przeciążenia.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Niestety sporo jest osób, które tego nie widzą, dla których liczą się tylko zyski, jednak Ci co to liczą to raczej z ekonomią szeroko pojętą nie mają nic wspólnego.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
ET40, Mariusz W., trochę lat na karku już mam i od łebka przemierzałem z rodzicami trasę między Katowicami a Krakowem i jakoś nie zabrdzo sobie tą setkę tam przypominam. Jak było 80 to max, chociaż mogę się mylić ;-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Piszemy cały czas o Nadodrzance :-)
Jaro