Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Włoszczowa sukcesem. Będzie stacja w Opocznie?
#1
Włoszczowa Północ okazała się sukcesem. Teraz myślą o przystanku w Opocznie.

http://www.tvn24.pl/-1,1741195,0,1,wlos ... omosc.html

Niedługo na CMK będzie multum przystanków Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#2
4000 pasażerów w kwartał przy 22 pociągach zatrzymujących się tam codziennie to

(4 000 / (360 / 4)) / 22 = 2.02

Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

No dobra, przyjmijmy radośnie że połowa z tych pociągów to iR (liczba 4000 dotyczy tylko TLK). To wtedy wychodzi 4 osoby na pociąg.

Nie obserwowałem wszystkich 22 pociągów zatrzymujących się tam, ale z tego co zdarza mi się widzieć, osób na peronie bywa dużo więcej niż 4.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#3
Pamiętaj, że 4000 osób (biletów), to dane PKP IC. Danych PR nie ma.
Ale również się zgodzę - do niektórych TLK którymi tam jechałem i stawałem we Włoszczowie, wsiadało na prawdę sporo ludzi.
Odpowiedz

#4
Jak wcześniej informował "Rynek Kolejowy", na stacji Włoszczowa Północ systematycznie przybywa pasażerów. W roku 2009 sprzedawano tam tylko 33 bilety miesięcznie. Teraz liczba ta sięga ponad 900 biletów. Kolejarze w planach mają zbudowanie drugiej stacji na CMK.

W przypadku PKP Intercity liczba sprzedawanych biletów na stacji wzrosła prawie 30-krotnie w stosunku do wyniku z 2009 roku. Nie ma natomiast danych z Przewozów Regionalnych. Wzrost liczby pasażerów idzie w parze z poprawą oferty przewozowej PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych. W sąsiedztwie stacji znajduje się parking, na którym pojazdy pozostawiają pasażerowie z miejscowości położonych w promieniu 50 km od Włoszczowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe mają w planach uruchomienie jeszcze jednej stacji na Centralnej Magistrali Kolejowej. Zostałaby ona zbudowana w Opocznie, w którym mieszkają 23 tysiące osób. Jak zaznacza „Gazeta Prawna”, o przystanek stara się także Grodzisk Mazowiecki, ale szanse ma zdecydowanie mniejsze.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#5
Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->
Odpowiedz

#6
A niby dlaczego nie ma sensu?
Skoro w 2009 świecił pustkami, a teraz po 3 latach liczba biletów wzrosła to jest sukces. I jest to widać ewidentnie tendencja wzrostowa, a nie malejąca.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#7
Żeby inwestycja się zwróciła musi minąć co najmniej 15 lat pod warunkiem, że trend wzrostowy się utrzyma.
Odpowiedz

#8
Przecież Polska nie chce HS (albo inaczej, Nowak nie chce), niby kolej ma obecnie łączyć jak największą ilość potencjalnych pasażerów, a takie 20 tysięczne Opoczno jest odcięte od połączeń pasażerskich, więc budowa przystanku w Opocznie jest uzasadniona...... Ba, do dziś mimo tych niedogodności z Dębi Opoczyńskiej korzystają pasażerowie z Opoczna, czyli jest coś na rzeczy.
Odpowiedz

#9
Niekoniecznie aż tyle. Koszt wybudowania peronu nie był aż tak ogromny, więc nie przesadzajmy.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#10
Virakocha napisał(a):
Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->

ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach. Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie. "Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa conajmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera? A skoro jest możliwość by im zrobić konkurencję, to trzeba to zrobić. Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać. Właśnie kiepski dostęp do linii kolejowych często decyduje o przewadze busów. Spójrzmy na to, że CMK biegnie po słabo zaludnionych terenach i budowa kolejnych przystanków jej nie grozi, poza tym Opocznem.
Odpowiedz

#11
Ktoś powinien kiedyś tam usiąść i uczciwie policzyć te bilety. Ja w szacunki IC nie wierzę, choćby dlatego że nie uwzględniają one takich ofert jak bil. Podróżnika, całkiem popularnych na weekendowe wypady.

Nota bene, osoby podróżujące z Włoszczowy nie mają możliwości nabycia Podróżnika (ani abonamentu, ani rodzinnego, itd, itd) inaczej, jak z wyprzedzeniem przy okazji wizyty w miejscowości z kasą.

Dobrze że przynajmniej w interREGIO mogą nabyć REGIOkarnet lub Turystyczny. Dziwi mnie, że "znakomity" system kas mobilnych Intercity, nagrodzony nagrodą za najlepszy produkt roku, nie jest w stanie wydrukować zwykłego biletu Podróżnika lub Abonamentowego :-o
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#12
Cytat:jak z wyprzedzeniem przy okazji wizyty w miejscowości z kasą.
Kasa jest o ile mi wiadomo na stacji Włoszczowa (Główna)

Cytat:Dziwi mnie, że "znakomity" system kas mobilnych Intercity, nagrodzony nagrodą za najlepszy produkt roku, nie jest w stanie wydrukować zwykłego biletu Podróżnika lub Abonamentowego

Kiepskie oprogramowanie. No ale skoro klient takie chce :/ Prawa rynku panie adiunkcie.

Cytat:ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach.

Każdy by chciał. Te czasy nie wrócą

Cytat:Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie.

Ale będziemy psuć markę EIC, zatrzymując je w pipidówach.

Cytat:"Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa co najmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera?

Najpierw należy doprowadzić do porządku linię 25 i ją zelektryfikować, przynajmniej do Opoczna, aby podpiąć ją pod ŁKA (aby strefa nie kończyła się na Tomaszowie). Po rewitalizacji i ewentualnej elektryfikacji całości linii można myśleć o puszczeniu tym odcinkiem linii 25 pociągu/ów TLK w kierunku Kielc i Krakowa lub nawet Przemyśla (po zamknięciu odcinka Warka-Radom). To rozwiązało by sprawę Opoczna - czyli zadbanie o klasyczną linię 25 (utrzymanie przynajmniej tych 80 km/h lub podniesienie do 100-120 km/h plus elektryfikacja). Wtedy można pomyśleć o TLK (z postojami w Opocznie, Końskich i Skarżysku Milicy) ;-)
Odpowiedz

#13
hutterdm napisał(a):
Virakocha napisał(a):
Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->

ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach. Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie. "Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa conajmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera? A skoro jest możliwość by im zrobić konkurencję, to trzeba to zrobić. Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać. Właśnie kiepski dostęp do linii kolejowych często decyduje o przewadze busów. Spójrzmy na to, że CMK biegnie po słabo zaludnionych terenach i budowa kolejnych przystanków jej nie grozi, poza tym Opocznem.

Nic dodać, nic ująć. Pomijając polityczny aspekt budowy przystanku Włoszczowa Północ, to dzięki tej inwestycji ludzie z Włoszczowy i okolic mają szybki i wygodny dojazd do obecnej stolicy i do dawnej. Busiarstwo nie ma szans z szybkimi i tanimi iR i TLK.
Opoczno - dziś pozbawione jakichkolwiek połączeń kolejowych - również powinno otrzymać przystanek na CMK. Ta linia zahacza tylko o dwa w miarę duże (powiatowe) miasta - Opoczno i Włoszczową. Opoczno jest nieco większe i niewielkim nakładem sił i środków może otrzymać bezpośrednie połączenie z Warszawą znacznie szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze od busów i autobusów.
Odpowiedz

#14
hutterdm napisał(a):Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać.

Tak, to z artykułu RK, który zamieściłem w innym wątku: Link, dlatego proszę najwyżej o połączenie tych dwóch wątków.
Odpowiedz

#15
I właśnie fakt, że te samochody tam parkują świadczy o tym, że przy mniejszej nagonce medialnej i większym docenieniu roli takich przystanków zbliżamy się do rozwiązań francuskich.

Zobaczcie, jak zbudowane są LGV - stacje znajdują się raczej poza miastem, pojawiają się takie francuskie kwiatki rzędu Włoszczowa Północ (odpowiednio większe są te miasta, ale nie porównujmy warunków francuskich i polskich). Nikt nie stawia tam na pasażerów z konkretnego miasta - za stacją rośnie duży parking i przyjmuje on auta z promienia 50 czy nawet 100 km. Tak właśnie powinna działać linia HS - CMK do takiej pretenduje.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciekawostka: sztuczna stacja Nowy Mur Mariusz W. 0 1 762 16.10.2021, 01:20
Ostatni post: Mariusz W.
  Linia kolejowa nr 369 - stacja Manieczki. toooomelo 0 2 505 16.04.2021, 11:49
Ostatni post: toooomelo
  Sandomierski węzeł kolejowy i stacja OLENDRY mirmur2 0 2 866 18.06.2020, 08:57
Ostatni post: mirmur2
  wsch. Polski: mała stara stacja/dworzec [wieś, środek pola etc.] miki 0 3 263 20.06.2019, 15:04
Ostatni post: miki
Exclamation Stacja Siedlce mksiedlce 8 6 003 19.02.2017, 10:18
Ostatni post: przewoz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.