Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kurs na maszynistę
#16
@arvent dzięki za przybliżenie sprawy z tą licencją, pytanie tylko czy np. IC wzieło by mnie tak z ulicy jak to mówią, słyszy się że maszynistów jest mało i coraz mniej...ale przyjęć do pracy na kolej też za wiele nie jest...chyba ;-)
@rustsaltz: Ok ale tak np. pracuję w IC robię maszynistę wtedy gdy mam wolne idę do szkoły np. w sobotę i niedziele raz w miesiącu, czy to coś pracodawcy przeszkadza że pracownik w wolnym dniu się dodatkowo dla siebie kształci ? wydaje mi się że to tylko moja sprawa wyłącznie co ja robię po godzinach dodatkowo.
Odpowiedz

#17
A jaką masz pewność, że akurat w niedzielę będziesz miał wolne?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#18
Dokładnie... o to właśnie chodzi.... Żadna spółka nie będzie się podporządkowywać Tobie z wolnym. Jeżeli mają narpawdę bardzo mało to jeszcze, ale jeżeli będą mięli wpełni dyspozycyjnego to odejdziesz w pierwszej kolejoności.
Jeżeli chodzi o IC to z tego co słyszałem mają bardzo dużo maszynistów (w porównaniu do innych spółek-ALE TO I TAK ZA MAŁO). Dziwi mnie, że taka spółka bierze na szkolenia. Masz może ich ofertę pracy? Wklej linka.
Odpowiedz

#19
maszynista napisał(a):Jeżeli mają narpawdę bardzo mało to jeszcze, ale jeżeli będą mięli wpełni dyspozycyjnego to odejdziesz w pierwszej kolejoności.
Niekoniecznie, firmy lubią, jak ktoś się rozwija.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#20
Oczywiście. Ale nie będą się cackać przy dużych brakach z człowiekiem, który ma już wymagane wykształcenie, a dalej się uczy. Wiem, że chcą w 100% dyspozycyjnych.
Odpowiedz

#21
Rekrutacja na pomocnika maszynisty w PKP IC była bodaj w listopadzie, należało złożyć dokumenty, następnie kontaktowali się tylko z wybranymi, więc na pewnie sporą liczbę podań, wybrali tylko tych co są po szkołach związanych z koleją, mechanicznych czy elektrycznych. Raczej po samym LO nie ma się szans w rywalizacji. Koledzy, których znam, a się dostali, byli po kolejówkach, technikach elektrycznych albo w trakcie studiów o tych technicznych specjalnościach. Są plotki, że jeszcze w tym roku będzie taki nabór. Nawet jak był listopadowy, to od tamtego czasu upłynęło sporo czasu nim trafili na warsztat ...wpierw rozmowa, potem badania i dopiero podpisanie umowy.
Nie tylko PKP IC robiło rekrutacje ;P
Przewozy Regionalne także miały nabór, Cargo też, z tym, że głównie można było się dostać przez Urzędy Pracy. CTL Logistics na początku roku szkolił na pomocnika. Ostatnio Koleje Wielkopolskie przyjmowały na maszynistów.. nabór skończył się 31 maja ...tak więc ogólnie firmy mają takie szkolenia Big Grin
Ja osobiście miałem okazję wejść w szkolenie na pomocnika przez Pol-Miedź Trans, jestem po kolejówce, ale co niektórzy moi koledzy zostali zatrudnieni, a byli nauczycielami, piekarzami itp. Czyli nie każdy musiał mieć techniczne wykształcenie. Co firma to inaczej Wink

Tak samo ze studiami zaocznymi, ja szkoliłem się na pomocnika i studiowałem zaocznie, kwestia dogadania się z przełożonymi Wink ...tylko nie powiem, że było łatwo powiązać jedno z drugim.
Odpowiedz

#22
PKP IC to powiedzmy sobie szczerze jedna lub wprost największa kolejowa spółka zajmująca się przewozami pasażerskimi na terenie kraju. Mają dużo swoich maszynistów, którzy napewno tam zostaną (poziom płac w IC jest wyższy niż w PR/samorządowi przewoźnicy, nie mówiąc już o dodatkach za staż pracy).
Na pewno ta spółka będzie miała wyższe warunki rekrutacji od PR/samorządowych spółek, które pilnie potrzebują maszynistów i robią wszystko, żeby ich zdobyć.
Tak jak napisałeś: na dzień dzisiejszy po LO lub każdej innej szkole niezwiązanej z kolejnictwem pracy u nich nie ma ponieważ stawiają wyższe wymagania.
Jeżeli mówimy o szkołach kolejowych.
Ludzie (na dzień dzisiejszych) po szkołach kolejowych są brani od razu. Tylko chciałbym zaznaczyć jedną rzecz. Technika kolejowe NIE ISTNIEJĄ od ponad 15 lat. W związku z tym takich ludzi jest mało, a jeszcze mniej bez pracy (jestem w stanie powiedzieć, że są to pojedyńcze osoby na skalę kraju). Dzisiaj mamy takie zapotrzebowanie na maszynistów. Z roku na rok, a właściwie z miesiąca na miesiąc będzie potrzeba co raz więcej ludzi.
Pisałeś, że ogólnie firmy mają szkolenia.
Patrz wyżej. Spółki kolejowe będące w ogromnej potrzebie na stanowiska maszynistów będą organizować kursy. Pytanie tylko ile osób z nich skorzysta. Młodzi ludzie nie chcą iść na kolej. Gdybyśmy wszyscy (ekipa forum) poszli na maszynistów to tylko lekko poprawili byśmy sytuację. Średnia wieku przekracza 50 lat.
Odpowiedz

#23
PKP IC mimo wszystko ma braki kadrowe, stąd stała rekrutacja na maszynistów (mowa o przyjęciach osób już z uprawnianiami). To fakt, że ich sytuacja jest ciekawsza niż w Przewozach Regionalnych, ale finansowo nie wypadają tak pięknie na tle choćby prywatnych przewoźników.. dużo poszło do CTL, Lotosu, nie tak dawno zasilili szeregi Kolei Śląskich, gdzie mechanikom zaproponowano 6,5 tyś, brutto. Ucieczka z IC miała swoje wielkie boom po zmianach w opłacaniu dodatków ..mianowicie za km. Jak robiłem jeszcze w Pol-Miedź Trans, to świeży maszynista miał lekko ponad 1700 podstawy, ale dowalał kilkaset zł do pensji dodatkiem za przejechane km. Owszem wszędzie wynagrodzenie maszynisty wiąże się z jego grupą, która niejednokrotnie jest związana ze stażem, z który też jest spory dodatek ..stąd rozbieżność, że jeden maszynista PKP IC ma 2,5 tys. a drugi 3,5..

Szkoły kolejowe jako tako istnieją, choć już głównie nie jako oddzielne uczelnie, tylko klasy kolejowe i jest ich coraz więcej. Obecna sytuacja jest dużo lepsza, niż ta, kiedy ja szukałem takiej szkoły. Dużo wraca, bo PKP PLK i PKP CARGO biorą patronaty nad takimi klasami, oferują stypendia uczniom, jeżeli zgodzą się, że po skończeniu szkoły pójdą u nich pracować. W Szczecinie nadal istnieje Technikum Kolejowe w Zespole Szkół nr 4. Najfajniejszy kierunek na maszynistę, to technik elektroenergetyk transportu szynowego. Ja jestem technikiem transportu kolejowego, fajny kierunek, żeby mieć szerokie pojęcie o ruchu kolejowym, ale za mało techniczny jak na maszynistę, miałem tylko jeden przedmiot: środki transportu, gdzie tylko ogólnie była budowa taboru, zasada działania, w tym hamulca.
Odpowiedz

#24
Myślę, że jestem na bieżąco i dopiero od roku zauważyłem delikatne polepszenie z klasami kolejowymi.
Pamiętaj, że u prywatnych przewoźników często jest niebezpiecznie. Omijanie przepisów i praca ponad normy to codzienność. To o czym mówił przewodniczący Związków Zawodowych Maszynistów-Leszek Miętek.
W PR też nie wiadomo co z pracą. Robią spółki samorządowe i nie wiadomo co z PR. Kiedy widać, że zaraz zostaną wyparte przez samorządowe spółki PR kupują i modernizują lokomotywy.
Wiem, że teraz będzie problem.
Na kolei lawinowo pojawią się ludzi (nazywam to) z konieczności. Nie będą widzieli o kolei nic, zostaną wyszkoleni jak to się dzisiaj dzieje w 3 miesiące. Potem tylko pojeżdżą kilka razy dla zdobycia Karty Znajomości Linii.
Czy dopuszczanie takich ludzi do tak odpowiedzialnego stanowiska to dobra decyzja?
Odpowiedz

#25
Z tymi 3 miesiącami, to jest trochę ściema, nie bardzo jest jak zrobić uprawnienia maszynisty w takim okresie. Sam kurs na licencję, gdzie HAGANS wali go bardzo szybko ..w jakieś 40 dni, to nawet nie 1/3 drogi. Świadectwo maszynisty, to drugie tyle ..w tym jest warsztat, jazdy na obserwatora.. znam te filmiki z Panem Leszkiem ;D
Odpowiedz

#26
W IC dużo maszynistów ucieka i będzie uciekać bo to co proponują to jest kpina na te czasy, a jeśli chodzi o przyjęcia na licencję to mam osobę która jest na tym szkoleniu właśnie po samym LO a dodatkowo robi mechaniczne w weekendy, powiedzmy sobie szczerze braki kadrowe na kolei będzie jeszcze widać przez 3, 4 lata co najmniej w rok nikt nie wyszkoli sobie od zaraz pracowników, było dużo zgłoszeń do IC na licencję ale wiele osób się rozczarowało i rzuciło taką robotę, mam takie pytanie odnośnie szkoły Technik transportu kolejowego czy po takich kierunkach biorą na mecha ? Czy koniecznie profil mechaniczny?
Warto dodać że jest też fajna szkoła w Warszawie dla dorosłych ludzi WCe jak się nie mylę, współpracują z PKP Cargo lecz szkoda że szkoła tylko jest w Warszawie a dolnyśląsk, wielkopolska nie posiada nic takiego...
Odpowiedz

#27
Najlepiej technik elektroenergetyk transportu szynowego. Dopiero po ostatniej zmianie w rozporządzeniu (nie pamiętam jakim), ale zrezygnowano z obowiązku posiadania ścisłego elektrycznego czy mechanicznego wykształcenia ...obecnie ma to tylko znaczenie preferencyjne. Np. CTL określił się, że po kolejówkach bierze w pierwszej kolejności. Jeszcze niedawno z moim technikiem transportu kolejowego nie mogłem się ubiegać o szkolenie na pomocnika w IC, bo były inne przepisy, dzisiaj ten kierunek jest dobry, żeby mieć szerokie pojęcie o ruchu kolejowym, ale w pracy maszynisty bardziej przyda się wykształcenie mechaniczne czy elektryczne ..znam sygnalizację, ale po moim kierunku nie powiem jak dokładnie jest zbudowana lokomotywa, co do czego służy i jak działa ..znam tylko ogół.
Odpowiedz

#28
Ok dzięki za przybliżenie sprawy, czy w okolicach Wrocławia jest gdzieś szkoła dzienna lub zaoczna która kształci na elektroenergetyka transportu szynowego ? Bo jak szukałem to nic nie mogłem znaleźć...
Odpowiedz

#29
W Lubinie ponoć miała być taka klasa pod patronatem Pol-Miedź Trans. Nie znam szczegółów czy wystartowała. W samym Wrocławiu, to nie wiem czy jest taki kierunek. Mieli reaktywować jakąś część klas kolejowych, ale nie śledziłem, więc nie mam pojęcia.
Odpowiedz

#30
W Lubinie w tym roku miała powstać.
Mięli reaktywować, ale widzisz jak to wychodzi. Marnie
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  WCE Matel Service - kurs na licencję maszynisty gawcio56 0 54 23.11.2024, 12:29
Ostatni post: gawcio56
  Kurs na licencję IC MaksT_EU07 6 620 27.10.2024, 19:45
Ostatni post: MaksT_EU07
  Pytanie o kurs LICENCJA MASZYNISTY - CSM Warszawa kolejowa12 1 530 03.10.2024, 07:59
Ostatni post: kolejowa12
  Rekrutacja na maszynistę pkp intercity ciastekkuu 2 499 27.09.2024, 17:41
Ostatni post: ciastekkuu
  Pytania o kurs na maszynistę w Matel Service Boomy 7 1 381 04.09.2024, 14:20
Ostatni post: kolejowa12

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.