Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A jak nie było lokomotyw dwusystemowych to też sobie radzono, przez podczepienie lokomotywy spalinowej. Przecież do czasu Husarzy tak sobie radzono, więc to nie niemożliwe. Trzeba tylko chęci.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Lokomotywa spalinowa (zwłaszcza starego typu i polskiej produkcji) więcej pali, niż Desiro.
Elektryfikacja jest potrzebna, jednak nie w kontekście połączenia z Niemcami. Jakiekolwiek transgraniczne połączenie segmentu ekonomicznego na omawianej linii będzie i tak prowadzone SZT (o ile w ogóle będzie).
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
W perspektywie kilku- kilkunastu lat większość lokomotyw będzie dwusystemowa więc w czym rzecz?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Jeżeli będzie tak, jak piszesz, to problemu nie ma. Elektryfikacja i tak jest potrzebna, ale przez najbliższe kilka lat nie ma innej opcji połączenia międzynarodowego, niż SZT.
Jaro
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W perspektywie to w ogóle powinno się zelektryfikować Węgliniec - Zgorzelec - Gorlitz, cały Ostbahn i to połączenie do Szczecina. Wtedy wszystkie transgraniczne połączenia staną się naprawdę realne.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
pitagoras23, Pamiętaj jednak o tym, że elektryfikacja linii granicznych to nie tylko nasza sprawa. Przecież Niemcy jakoś nie kwapią się do elektryfikacji Gorlitz, a mimo tego ruch tam jest potężny.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Oni akurat Gorlitz nie chcą, ale chcą do Horki, bo tam jest ogromny ruch towarowy i jeżeli tam zrobią, to pewnie będą chcieli tamtędy puszczać EC Wawel czy może jakiś inny swój pociąg. Władze Zgorzelca odpuściły walkę, natomiast władze Gorzowa i Kostrzyna chcą elektryfikacji bo widzą w tym dużą szansę.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Gdyby Zgorzelec został zelektryfikowany od strony polskiej, to może mógłby stać się międzynarodowym węzłem przesiadkowym na wzór Kostrzyna nad Odrą.
Jaro