Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ciekawa inicjatywa, w dzisiejszych czasach widzimy tendencje raczej do kasowania linii kolejowych i tramwajowych, a nie do ich budowy. Tylko pogratulować Olsztynowi gospodarza!
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.06.2010
Reputacja:
0
i pozdro dla Gliwic i tamtejszego prezydencika... : D
Liczba postów: 281
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
W Lublinie przed II wojną planowano zbudowanie komunikacji tramwajowej, uznano jednak, że miasto ma zbyt wąskie ulice (co jest prawdą). Ostatecznie na drogi miasta wyjechały trolejbusy.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome
zresztą dlatego wprowadzono trolejbusy, ponieważ w tamtych czasach autobusy po prostu nie dawały rady na bardzo stromych podjazdach, jednak w silnikach spalinowych mocno poszła technika do przodu od kiedy w Lublinie zaczął jeździć pierwszy trolejbus
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
CzarnyZajaczek napisał(a):z tramwajami byłby poza tym problem np. zimą, ponieważ Lublin leży na bardzo pagórkowatym terenie, w niektórych miejscach podjazdy są bardzo strome
Sypniesz piaskiem to wyjedziesz. W GOPie też są strome podjazdy i raczej nie ma problemów przy podjazdach. Ewentualnie panowie z nadzoru ruchu biegają z piaskiem. A prawda taka, że dzisiaj tramwaj na wąskiej drodze lepiej się sprawdza, bo nie ma problemu z braniem zakrętów. Innymi słowy droga tramwaju jest w 100 procentach kontrolowana.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
to w Lublinie taki tramwaj musiałby mieć raczej doczepiony z przodu automatyczny "podajnik" piasku, uruchamiany przyciskiem w kabinie, bo w Śródmieściu to połowę długości trasy ci panowie z nadzoru ruchu musieliby biegać przed trajtkami xD
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Zawsze są piasecznice (oczywiście 105tki ich nie mają, ale wszelkie nowsze konstrukcje owszem).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
ciekawe, jak teraz poszukałem trochę informacji to czasem nachylenie linii tramwajowej dochodzi do 10% (choć rzadko, raczej graniczna to ok 8%), choć w niektórych miejscach w Lublinie to zdaje mi się że nachylenie jest bliższe 20% - trzeba by sprawdzić
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
A czy budowa linii została w ogóle rozpoczęta?
Jaro
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W sumie dobrze, skoro NEWAG się wycofał razem z innym poznańskim producentem to przejął to Solaris, którego tramwaje są bardzo wygodne i pojemne.