29.07.2013, 18:47
Ale trzeba przyznać Gordonowi rację że nie zawsze modernizacja jest w pełni udana bo np "kiosk" ma mniej krzepy niż stara 42.
SM48 - 15D/16D z Newagu
|
29.07.2013, 18:47
Ale trzeba przyznać Gordonowi rację że nie zawsze modernizacja jest w pełni udana bo np "kiosk" ma mniej krzepy niż stara 42.
29.07.2013, 19:40
Czy aby na pewno?
Stara stonka ma odrobinę słabszy silnik. A już nie wspomnę o spalaniu i o emisji zanieczyszczeń ![]() Może nie można jej zadać od razu ostatniej pozycji wręcz ![]()
30.07.2013, 07:28
Stara 42 wyciągała skład wagonów sama a Kioskowi trzeba było pomagać.
30.07.2013, 09:10
6Dg ma o 9kN mniejszą siłę pociągową od 6Da może to przeważyło, chociaż trochę to dziwne bo przy silnikach asynchronicznych chyba siła pociągowa powinna wzrosnąć przy zastosowaniu odpowiednich falowników
Edit: właśnie ogarnąłem że tam są stare silniki ;-D tym bardziej nie rozumiem dlaczego przy takiej samej masie i większej mocy spada siła pociągowa
30.07.2013, 15:58
flanker napisał(a):Gordon jeśli znasz choćby jednego kolejarza to każdy Ci powie, że w klasycznej Stonce gówno widać i koszmarnie im to utrudnia pracę . Za to w Kiosku (Turbostonka) widoczność jest rewelacyjna. Widoczność w 6Dg dla jej zasadniczej pracy, czyli manewrów, jest wg. mnie znacznie gorsza. Przykładowo spychając skład po łukach odwrotnych, mam do dyspozycji tylko hamowanie nagłe, a to mało praktyczne jest. W starej SM42 chodzę po kabinie i zmieniam strony w czasie jazdy. W nowej przeniesienie sterowania na drugi pulpit musi być poprzedzone zatrzymaniem składu, następnie wykonuje się kilku przełączeń w czasie których następuje hamowanie nagłe (w konsekwencji trzeba odczekać dłuższą chwile na ponowne napełnienie przewodu głównego i wyluzowanie hamulców). W nowej nie widać własnych tarcz zderzakowych co w połączeniu ze skokowym regulatorem hamulca dodatkowego + niefortunne powiązanie go z nastawnikiem jazdy (a sam nastawnik napędu i hamowania trudno dostępny przy manewrach przy wychylaniu się za okno) utrudnia dojeżdżanie do składów i manewry. W nowej SM42 siedzi się bliżej osi lokomotywy. W starej SM42 siedzisko jest na bocznej ścianie czyli wychylenie głowy poza obrys skrajni jest dużo łatwiejsze. W starej SM42 znacznie korzystniejszy jest układ siedzenia/okno/nastawniki przy częstej zmianie kierunków jazdy tzn siedzę bokiem i odwracam tylko głowę za pomocą szyi ![]()
30.07.2013, 16:13
zeus04 pierwszy raz się spotykam z taką opinią, ale fajnie że tak to rozpisałeś, przynajmniej dyskusja staje się ciekawsza :-)
Ilekroć gadałem z mechanikami to zawsze mówili to samo - w starej Stonce jest głośno, niewygodnie, trzęsie i nic nie widać. Być może chodziło im konkretnie o prowadzenie pociągów, a nie o manewry na stacjach.
30.07.2013, 16:20
sarna napisał(a):6Dg ma o 9kN mniejszą siłę pociągową od 6Da może to przeważyło, chociaż trochę to dziwne bo przy silnikach asynchronicznych chyba siła pociągowa powinna wzrosnąć przy zastosowaniu odpowiednich falowników Kiedyś siłę podawało się w kg lub tonach i często w przeliczeniach upraszczano mnożąc tony przez 10, a nie 9,81. Były różne wersje silników, a i same silniki mają duży rozrzut produkcyjny swych charakterystyk. 6Dg nominalnie rozwija większą siłę pociągową (stara SM42 ma ograniczenie po stronie prądnicy głównej), a w praktyce ma całkowicie nieudany układ regulacji przy współpracy z układem przeciwpoślizgowym. Użycie układu PP (zwłaszcza w nowszej wersji 6Dg/B czyli od SM42-1242 wzwyż) powoduje zgaszenie silnika przy byle poślizgu i duże szarpnięcia. Stara SM42 ma drugi tryb pracy czyli przełącznik "jazda manewrowa" jest wtedy niewrażliwa na poślizgi dzięki bardzo sztywnej charakterystyce i wykorzystuje swą przyczepność w sposób optymalny (zastosowanie zaawansowanego napędu asynchronicznego mogło by wg. mnie poprawić współczynnik wykorzystania przyczepności SM42 o ok. 10% tzn. wg. badań czeskich ichniejsze "manewrówki" notowały poprawę o 9% (tyle że OIDP były one dwuosiowe). [ Dodano: 2013-07-30, 17:38 ] flanker napisał(a):zeus04 pierwszy raz się spotykam z taką opinią, ale fajnie że tak to rozpisałeś, przynajmniej dyskusja staje się ciekawsza :-) Wg przyrządów jest znacznie głośniej choć wg. mnie do starej można się łatwiej przyzwyczaić tzn. tony są bardziej miękkie dla ucha (nowa warczy i z zewnątrz jej "klank" niesie się na wiele setek metrów). Trzęsie zdecydowanie mocniej i ostatnio mierzyłem jej widmo OIDP podstawowa częstotliwość przy 496 obr/min wynosiła 26Hz. Pociągi i tak prowadzi się na starej o niebo lepiej niż na SM31 i na trasach na których ja jeżdżę nie mam z tym problemu jedynie na przejazdach jest kilkusekundowa niepewność czy będzie "łubu-dubu-bum", ale tu i na nowej też do końca nie widać (z pewnością samochodów osobowych) i muszę wstawać z fotela, a wzrost mam wysoki (i tak nie widać do końca). Z pewnością na liniach górskich trzeba bardziej w starej SM42 uważać. Mi zdarzyło się kilka razy jechać za pomocnika na linii Żywiec - Sucha (w nocy) nie znałem szlaku i byłem czasami zdezorientowany w sytuacji. Generalnie nie mam problemów z widocznością na starej SM42 w ruchu liniowym ![]() EDIT: Nie 26Hz, a 16Hz http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/005 ... c7617.html (Drgania + widmo drgań w osi pionowej SM42 podczas pracy silnika na wolnych obrotach = 496 obr/min)
30.07.2013, 18:58
Już trzy miesiące od wjazdu pierwszych cargulowych SM48 do Newagu. Najwyższa pora, by jako 15D opuszczały zakład.
30.07.2013, 20:05
Z tego co wiem harmonogram 15D przewiduje w tym roku 2 lub 3 sztuki tylko, a w nich nieco zmian względem tych dla LHS, więc to pewnie trochę potrwa.
31.07.2013, 11:50
Drgania SM42 (na postoju, wolne obroty) przeanalizowane przez program wibrometr
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6b068.html były zaliczane do do V i VI kategorii (wskazówka ciągle oscylowała, a akcelerometr był umieszczony na stabilnej części podłogi kabiny maszynisty) czyli: V = Słyszalne. Pękają naczynia VI = Silne. Przesuwa cięższe meble
19.08.2013, 22:02
Pierwsza gotowa
http://imageshack.us/a/img41/3395/tmg8.jpg
20.08.2013, 21:44
No przyznam ładna ale mogła by mieć tą wysokość itp. jestem teraz 50% na starą i 50% na nową :lol:
21.08.2013, 07:37
Podaj choć jeden sensowny powód dla którego mieliby zostawiać starą budę...
26.08.2013, 19:14
Jest i druga http://rail.phototrans.eu/13,9079,0,FAUR_L45H_.html
26.08.2013, 19:37
Wiadomo, kiedy wynalazki trafią do ruchu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
TEM czyli TAMARA SM48 | mirmur2 | 1 | 3 642 |
08.01.2020, 00:18 Ostatni post: Petelicki |
|
SM48-017 - dubel? | Mareczek | 2 | 3 104 |
21.05.2017, 11:07 Ostatni post: Mareczek |
|
SM42-700/3x Newagu | pitagoras23 | 29 | 13 034 |
06.07.2014, 11:54 Ostatni post: Lizawka127 |
|
Nowa lokomotywa spalinowa Newagu | sphinx | 13 | 8 179 |
06.05.2011, 19:47 Ostatni post: Maciek |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
5 gości |