Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolejozagadka
#91
Ale trzeba wymienić wszystkie elementy.
Dla podpowiedzi powiem że są to trzy rzeczy.
Odpowiedz

#92
1.Pobieranie wody : inżektor lub pompa wodna dwie sztuki
2. Dwa przyrządy wskazujące poziom wody w kotle: dwa wodowskazy lub wodowskaz i kurki probiercze
3. Manometr ciśnienia w kotle
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#93
Niestety większość prawidłowa ale nie wszystko.
Odpowiedz

#94
korki topliwe
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#95
Korek może być jeden.
Podpowiedź: kierunek ciśnieniowy był dobry.
Odpowiedz

#96
Poddaję się :-(
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#97
No minęła ponad doba wiec czas na rozwiązanie.
Kocioł trzeba chronić przed wzrostem ciśnienia i za niskim stanem wody więc prawidłowa odpowiedź to
1 dwa niezależne urządzenia do zasilania.
Mogą być dwa inżektory inżektor i pompa wodna, dwóch pomp na parowozach raczej się nie stosowało bo nie ma miejsca na to
2. Dwa niezależne urządzenia do pomiaru poziomu wody w kotle.
Jedno musi być widoczne, czyli mogą być to dwa wodowskazy lub wodowskaz i kurki probiercze ale nigdy dwa zestawy kurków probierczych.
3. Dwa zawory bezpieczeństwa.


Dlatego ze nie było pełnej prawidłowej odpowiedzi zadam inne pytanie.
Co trzeba zrobić w przypadku kiedy oba z tych urządzeń (np dwa inżektory) przestają działać prawidłowo?
Odpowiedz

#98
Znalazłem w necie.

* zamknąć główny zawór parowy odbiornicy pary,
* zamknąć zawór parowy inżektora,
* zamknąć zawór odcinający przy zaworze zasilającym,
* otworzyć do oporu wrzeciono zaworu parowego inżektora,
* otworzyć zawór przeciwpożarowy.
Odpowiedz

#99
No niestety nie jest dobra.

Minęło już sporo czasu i nikt nie odpowiedział więc prawidłowa odpowiedź to

Kocioł natychmiast wygasić!

Teraz nie wiem co robić bo nie spodziewałem się ze te pytania są takie trudne. Zadawać kolejne czy co ?
Odpowiedz

MichałŁ zadaj kolejne tylko łatwiejsze ;-)
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

Dobra to próbuje ostatni raz.

Co to "parowóz pasożyt"?
Odpowiedz

Cytat:Parowóz bezogniowy, zwany także pasożytem, to parowóz nieposiadający paleniska. Stosowany był w miejscach zagrożonych wybuchem, np. w rafineriach, składach materiałów łatwopalnych itp. Zamiast kotła parowego wyposażony był w ciśnieniowy zasobnik pary, w którym para była uzupełniana okresowo z kotłowni.
dobrze ? ;-)
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

No nareszcie bardzo dobrze i odpowiedź zaliczam.

Ale już tak dla wyjaśnienia dokładnie sprawy. Parowóz bezogniowy nie posiada kotła tylko wielki ciśnieniowy zbiornik.
Jadnak w zbiornik nie jest napełniany parą jak piszą w cytacie. Gdyby byłą to para to parowozik przejechał by 100m i zabrakło by ciśnienia do dalszej jazdy.
Zbiornik napełniało się wodą z kotłów o temperaturze 200 czy więcej stopni celcjusza, która w miarę spadku ciśnienia w zbiorniku zamieniała się w parę (wykorzystanie ciśnienia nasycenia pary) .
Odpowiedz

Tak więc jak się nazywał i jaki miał numer polski pociąg pancerny walczący początkiem września 39r. na Śląsku ?
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

"Groźny" nr.54
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.