Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Niema co za bardzo modernizować odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Góra ponieważ prędkość się tak bardzo nie podniesie, można wyremontować system odwadniający i odświeżyć perony i stacyjki. Żeby zmniejszyć czas jazdy z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby to trzeba wyremontować tory od Jeleniej Góry Zach. do Piechowic gdzie jest jeszcze prosto.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
bmwm5thebest, tutaj się z Tobą nie zgodzę. Po modernizacji odcinka Piechowice - Szklarska Poręba Górna można podnieść szlakową z obecnych 20km/h do 40-50 km/h więc różnica jest znacząca.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
No dobra nie tak źle jak będzie 40 - 50 km/h ale na prostym odcinku można podnieść do wyższych prędkości.
40-50km/h to wystarczająca prędkość jak na taką linię. Jest to linia lokalna, o bardzo trudnym profilu, dużych nachyleniach, ostrych łukach i sam osobiście bałbym się jechać od Piechowic w górę czymkolwiek z prędkością 60km/h i wyższą, bo na ostrzejszym łuku skończyłoby się to tragicznie.
Bardzo podobną do tej linii, równie trudną jest 308 (Kamienna Góra - Kowary - Jelenia Góra) i tam pociąg od Ogorzelca aż do samych Kowar nie osiągał nigdy większej prędkości niż 40km/h bo skończyłoby się to śmiercią.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Ale przed Piechowicami nie ma aż tyle łuków. Potem to rozumiem że nie ma możliwości wyższej prędkości.
Do Piechowic 60km/h to spoko, ale od Piechowic w górę powinno być 40km/h i nie więcej, bo na tych zawijasach 60tka to przegięcie pały.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Nie udawajmy specjalistów od geometrii toru, bo zaraz ktoś napisze, że powinno być tyle a tyle, bo... tak. Uważam, że to linia znaczenia turystycznego, tam nawet jeśli byłaby okazja nie powinno się szaleć z prędkością, bo tam raczej nikomu nie zależy na +/- 5 minutach.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
Ale na takiej pięknej linii kolejowej każda stacyjka i p.o. powinien być wyremontowany.
bmwm5thebest owszem, ale dasz na to siano? Wpierw niech wyremontują porządnie linię, później się można zająć takimi detalami jak elewacja jakiejś stacyjki, czy wiata dla jakiegoś przystanku.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Przy okazji modernizacji lini, mają zostać zmodernizowane dwie stacje - Piechowice i Szklarska Poręba Górna, min dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak znam życie, będą to standardowe perony, które można spotkać na modernizowanych liniach, a to nijak nie będzie się wpisywało w krajobraz tej lini.
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 15
Dołączył: 11.05.2012
Reputacja:
0
Adams, może dołączymy się do moderny i odmalujemy budkę na stacji Górzyniec?
można wtedy pomalować ją w forumowe barwy
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Leonardo, jestem za. Napis miejsce spotkań użytkowników i wielkie logo forum ;-D
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.03.2012
Reputacja:
0
To nie jest na miejscu modernizować takie stacyjki na takiej linii kolejowej do poziomu różowych peronów. Powinni jakoś oryginalnie wyremontować te górskie stacyjki.