20.07.2012, 15:56
Według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD5%D0%9A elektrowozy Э5К ("E5K") są produkowane od 2004 . przez НЭВЗ (ООО «Производственная компания „Новочерка́сский электровозострои́тельный завод“» ) - skrót czytamy NEWZ; siedzibą tej spółki jest Nowoczerkask (w obwodzie rostowskim) - ten sam zakład wyprodukował np. ET42.
Wracając do Э5К -są to maszyny BoBo zasilane prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, z silnikami komutatorowymi zawieszonymi za nos typu НБ-514Б o mocy ciągłej 765 kW każdy, prędkość konstrukcyjna 110 km/h.
Istnieją wersje:
-jednosekcyjna Э5К (zbudowane 32 szt. z lat 2007-2009 -np. nr Э5К-001 http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19208 )
-dwusekcyjna 2ЭС5К - znane maszyny od nr 2ЭС5К-001 (prod. listopad 2004 r., foto http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19031) do nr 2ЭС5К-164 (rok prod. 2012)
-trójsekcyjna 3ЭС5К - Pierwszy egzemplarz 3ЭС5К-001 powstał poprzez dodanie trzeciej (bezkabinowej) sekcji do 2ЭС5К-045.
Trójczłony w ruchu: np.
http://www.youtube.com/watch?v=HlQCYn8Whk4
http://www.youtube.com/watch?v=NSX59xgTZkg
Na dzień dzisiejszy portal <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> wykazuje następujące numery inwentarzowe trójczłonów: od 001 do 285, od 299 do 310 włącznie (w tym nry 299 oraz od 301 do 310 z uwagą, że są to nowe maszyny, jeszcze bez przydziału do określonej lokomotywowni i jeszcze nie eksploatowane) oraz od 701 do 710 włącznie (te ostatnie należą do prywatnego przewoźnika ЗАО "НефтеТрансСервис" -tzw. zamknięta, tj. "niegiełdowa" spółka akcyjna Nieftietranssierwis, działa od 2006 r. -strona spółki: http://neftetransservis.ru/ .
Wygląda na to, że loki Nieftietranssewisu to nówki, wyprodukowane w br., może nawet jeszcze nie eksploatowane.
Ogólnie tabor trakcyjny tego przewoźnika wygląda tak:
Seria Liczba
3ЭС5К -> 10
ВЛ80С, СМ, СК ->6
2ЭС4К -> 6
2ТЭ116 ->1
Razem -> 23
Wg ich własnej strony w 2011 . mieli w dyspozycji ok. 60 000 wagonów, przewieźli ponad 6 mln. ton ładunków.
W Europie tych lokomotyw nie spotkamy - jednosekcyjne można spotkać na Kolei Krasnojarskiej, a wszystkie odmiany występują na Kolejach: Wschodniosyberyjskiej, Zabajkalskiej i Dalekowschodniej (zwraca uwagę dużo maszyn na stanie lokomotywowni Chabarowsk). Ich zatrudnienie to ruch towarowy na linii transsyberyjskiej, a także na już zelektryfikowanej części BAMu (od zachodu do stacji Taksimo).
Np tu mamy maszynę 3ЭС5К-002 na BAM-ie:
http://alekseifomin.ucoz.ru/photo/bam/b ... k/12-0-428
Wracając do Э5К -są to maszyny BoBo zasilane prądem zmiennym 25 kV 50 Hz, z silnikami komutatorowymi zawieszonymi za nos typu НБ-514Б o mocy ciągłej 765 kW każdy, prędkość konstrukcyjna 110 km/h.
Istnieją wersje:
-jednosekcyjna Э5К (zbudowane 32 szt. z lat 2007-2009 -np. nr Э5К-001 http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19208 )
-dwusekcyjna 2ЭС5К - znane maszyny od nr 2ЭС5К-001 (prod. listopad 2004 r., foto http://trainpix.org/vehicle.php?vid=19031) do nr 2ЭС5К-164 (rok prod. 2012)
-trójsekcyjna 3ЭС5К - Pierwszy egzemplarz 3ЭС5К-001 powstał poprzez dodanie trzeciej (bezkabinowej) sekcji do 2ЭС5К-045.
Trójczłony w ruchu: np.
http://www.youtube.com/watch?v=HlQCYn8Whk4
http://www.youtube.com/watch?v=NSX59xgTZkg
Na dzień dzisiejszy portal <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> wykazuje następujące numery inwentarzowe trójczłonów: od 001 do 285, od 299 do 310 włącznie (w tym nry 299 oraz od 301 do 310 z uwagą, że są to nowe maszyny, jeszcze bez przydziału do określonej lokomotywowni i jeszcze nie eksploatowane) oraz od 701 do 710 włącznie (te ostatnie należą do prywatnego przewoźnika ЗАО "НефтеТрансСервис" -tzw. zamknięta, tj. "niegiełdowa" spółka akcyjna Nieftietranssierwis, działa od 2006 r. -strona spółki: http://neftetransservis.ru/ .
Wygląda na to, że loki Nieftietranssewisu to nówki, wyprodukowane w br., może nawet jeszcze nie eksploatowane.
Ogólnie tabor trakcyjny tego przewoźnika wygląda tak:
Seria Liczba
3ЭС5К -> 10
ВЛ80С, СМ, СК ->6
2ЭС4К -> 6
2ТЭ116 ->1
Razem -> 23
Wg ich własnej strony w 2011 . mieli w dyspozycji ok. 60 000 wagonów, przewieźli ponad 6 mln. ton ładunków.
W Europie tych lokomotyw nie spotkamy - jednosekcyjne można spotkać na Kolei Krasnojarskiej, a wszystkie odmiany występują na Kolejach: Wschodniosyberyjskiej, Zabajkalskiej i Dalekowschodniej (zwraca uwagę dużo maszyn na stanie lokomotywowni Chabarowsk). Ich zatrudnienie to ruch towarowy na linii transsyberyjskiej, a także na już zelektryfikowanej części BAMu (od zachodu do stacji Taksimo).
Np tu mamy maszynę 3ЭС5К-002 na BAM-ie:
http://alekseifomin.ucoz.ru/photo/bam/b ... k/12-0-428
Romek_L