@
MichałŁ.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem i za linki do wykresów . Właśnie takich wykresów potrzebuję.
Zanim założyłem ten temat dużo czytałem o EN57. (w kilku źdódłach ) (To z <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trakcja">www.trakcja</a><!-- w --> też).
Pisałem o sześciu nastawach (nie licząc zera) .
Oczywiście wnikając już w szczegóły konstrukcyjne taboru, tych nastawów możnaby się doliczyć więcej, biorąc pod uwagę dwa nastawy kierunkowe jazdy do przodu i jeden do tyłu, oraz automatyczne przełączanie styczników
podczas jazdy na oporach rozruchowych.(samoczynny rozruch).
Te 6 nastawów, które miałem na myśli to:
- pozycja P (przetok), jest pozycją w której w obwód silników połączonych szeregowo włączone są wszystkie rezystory rozruchowe ograniczające prąd płynący przez silniki.
- pozycja S (szeregowe), jest to pozycja w której silniki połączone są szeregowo natomiast rezystory rozruchowe poprzez wał kułakowy odłączone są samoczynnie gdy wartość prądu przepływająca przez silniki spadnie poniżej ustawionej nastawy cewki samoczynnego rozruchu. Po odłączeniu rezystorów silnik pracuje na charakterystyce naturalnej.
- pozycja R (równoległe), jest to pozycja w której 2 grupy silników połączone są równolegle natomiast rezystory rozruchowe poprzez wał kułakowy odłączone są samoczynnie gdy wartość prądu przepływająca przez silniki spadnie poniżej ustawionej nastawy cewki samoczynnego rozruchu. Po odłączeniu rezystorów silnik pracuje na charakterystyce naturalnej.
- pozycja BI (bocznik I), osłabienie pola wzbudzenia pierwszego stopnia (0,97x72,5% pola)
- pozycja BII (bocznik II), osłabienie pola wzbudzenia drugiego stopnia (0,97x56% pola)
- pozycja BIII (bocznik III), osłabienie pola wzbudzenia trzeciego stopnia (0,97x45% pola)
Wkresy oraz wypowiedzi Maszynistów dotyczące właśnie tych sześciu nastawów wystarczą mi, aby opracować realną "enginespec",
do symulatora TRS2006.