Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej kraju kwitnącej wiśni
#16
Mamy kolejny rekord w kraju wiśnią płynącym :-)

Cytat:Japońska kolej magnetyczna Maglev, poruszająca się bez styku z torem, pobiła w czwartek światowy rekord prędkości. Podczas jazd testowych na torze doświadczalnym na zachód od Tokio, pociąg z pasażerami osiągnął 590 km/h. Rozpędził się w zaledwie 19 sekund.

Kurier Kolejowy

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#17
[Obrazek: U6sbxAlm.jpg]
Dla porównania: prędkość maksymalna samolotu pasażerskiego ATR-72 to 511 km/h .
Jaro

Odpowiedz

#18
rustsaltz napisał(a):Dajcie mi władzę w mediach, a niektórzy gówno zaczną jeść...

Wystarczyłaby Ci do tego władza tylko nad jedną popularną telewizją. :-) Jedna reklama puszczana dość czesto, to znaleźliby się smakosze tegoż produktu... :-)


sm31-131 napisał(a):Sam chciałbym zobaczyć na naszych torach drugie Szinkasen, ale najpierw chciałbym zobaczyć kolej sprawnie działającą, a do tego nam daleko.

Dokładnie jakieś 70 lat...wstecz. Przed II wojną światową, można było regulować zegarki w stosunku do odjazdów PKP. Kiedys miałem wiekowego kolegę w pracy i on mówił, że nawet w latach pięćdziesiątych, to się utrzymywało. Tyle, że ponoć rozwaliły to tzw. przewozy interwencyjne. Wnioskuję więc, że trwają do dzisiaj... :-)
Odpowiedz

#19
Już 603 km/h

http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/japonsk ... 35254.html
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#20
Wojna wojną, sowieci sowietami, ale sowieci nam nie zamykają czynnych linii kolejowych i nie likwidują aktywnych połączeń. KDP to tu już druga sprawa.
Odpowiedz

#21
Proszę mieć na uwadze fakt, że ostatni rekord prędkości 603km/h dotyczy kolei niekonwencjonanej (w tym przypadku kolei na poduszce magnetycznej).
Obowiązujący rekord prędkości pojazdu szynowego (pociągu konwencjonalnego), poruszającego się po szynach wynosi 574,8 km/h, został uzyskany przez testowy zespół trakcyjny TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji.
Odpowiedz

#22
Paweł Piotr napisał(a):został uzyskany przez testowy zespół trakcyjny TGV V150 3 kwietnia 2007 we Francji.

Po tym, jak dawno został pobity ten rekord można stwierdzić, że jest on tak bardzo wyśrubowany, czy już nie ma ochoty na jego pobijanie?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#23
To raczej nie jest kwestia ochoty, a określonych obecnych możliwości technicznych oraz celowości takich prób.
Odpowiedz

#24
Mając na uwadze, że ostatnio bodaj Niemcy ograniczyli prędkość rozkładową z powodu wysokich kosztów to dopóki nie będzie jakiegoś wydajnego źródła energii raczej nie ma co liczyć na kolejne próby.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#25
Oraz: dopóki te prędkości będą pożerały takie ilości energii... Źródła są dość wydajne, tylko koszty wysokie.
Odpowiedz

#26
W Japonii nawet zegary mają ustawione co do sekundy, a jak się maszynista spóźnił na stacje to chodzi i przeprasza.
Tymczasem w Polsce: pociąg spóźniony trzy godziny, bo coś wlazło na tory Smile
Odpowiedz

#27
Witam.
Szukam aranżacji siedzeń w szninkansenie. Znalazłem zdjęcia z układem 2+3.
Kilka niewyraźnych/pod złym kątem sugeruje 3+3.
Czy są takie?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.