Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PESA] Gama Marathon 111Ed
Cytat:Mnie ten diesel interesuje szczególnie, bo to zwykły wysokoobrotowy CAT, mały, trochę hałasuje Smile

przewoz wszystko wyjaśnił ;-) Musze przyznać że całkiem nieźle sobie radzi.
Odpowiedz

Jeśli wnioskujesz tak po filmiku to weź pod uwagę, że skład jechał z górki, a beczki były puste.
Odpowiedz

Wiem wiem, aczkolwiek mi chodzi o sam fakt w który nie wierzyło mnóstwo osób. Gama potrafi sobie poradzić bez trakcji i to nawet z pociągiem. Jedynym minusem jest prędkość maksymalna.
Odpowiedz

@przem710, żeby jako tako spalinowo radziła sobie tak samo, jak elektrycznie, to trzeba by było zbudować coś w stylu ET41. Jeden człon spalinowy, drugi elektryczny.
Odpowiedz

Wcale tego nie oczekuje, chodzi o kilka prostych zalet. Jedna z nich to chociażby sytuacja z filmu, awaria sieci trakcyjnej. Wszystkie pociągi stoją a ten potrafi przemieścić się sam. Po drugie ile razy pociągi przewoźników prywatnych zabierają ze sobą lokomotywę manewrową. Czy to nie są fakty które przemawiają na korzyść Gamy? Nie chcę tu wywyższać tej lokomotywy ponad inne, tylko pokazać jej zalety.
Odpowiedz

Panowie troszeczkę optymizu dla POLSKIEJ myśli technicznej a nie wymagania......
Po pierwsze jest to lokomotywa elektryczna a silnik spalinowy jest po to aby na końcówce wstawiać wagony na bocznicę np. pod rozładunek gdzie nie ma sieci i potrzebna jest trakcja spalinowa. Na pewno lokomoptywa była budowana pod tym kątem a nie gdy braknie pradu ona pojedzie dalej z bruttem 3500 tys. ton i 90 km/h. Wyraz w nazwie "MARATHON" mówi o tym ze na silniku spalinowym może przejechać ok. 40 km z predkością 30km/godz.
LOTOS Kolej od dawna poszukuje takiej lokomotywy i dlatego ją testuje i jest nią zainteresowany. W lutym lokomotywa ma jezdić do Koluszek i Piotrkowa Trybunalskiego na bazy Lotosu wlaśnie wstawiając wagony na bocznicę bez dodatkowej lokomotywy spalinowej jak to jest na dzień dzisiejszy.
Adam
Odpowiedz

przem710 napisał(a):Wiem wiem, aczkolwiek mi chodzi o sam fakt w który nie wierzyło mnóstwo osób. Gama potrafi sobie poradzić bez trakcji i to nawet z pociągiem.

Czemu ktoś miałby nie wierzyć, że pojedzie. Pewnie, że pojedzie. 800 ton na tym odcinku z taką prędkością to każda stonka weźmie Smile
Gorzej w drugą stronę.
Ciekawy jestem, jak szybko osiągnie 80km/h z tym 3,5tys ton.
Co do zainteresowanie, to dość ciekawą wypowiedzią była ta p. Milczarskiego z FPL, że owszem, coś takiego go interesuje, ale 6-osiowe.
Odpowiedz

Wlaśnie wczoraj miała na haku 49 wagonów brutto 3545t !!! i zadnych problemów a maszynista powiedział wyrażnie ze Traxxem przy tym bruccie miałby obawy.
Adam
Odpowiedz

Traxxy dla LK jeżdżą z bruttem max 3400 ton, szczególnie przy warunkach jak za oknem - nie jest lekko, bo lokomotywa lekka. Gama jest lżejsza, musiało sporo piasku pójść.
Sobie z nimi pogadam przy najbliższej okazji Wink
Odpowiedz

3500 t.
Adam
Odpowiedz

Dla większych brutt starają się nie wypuszczać Traxxa samego. W takich warunkach jak za oknem, jest spora szansa że po prostu utknie i nie są to jakieś odosobnione przypadki.
Ale teraz mają kilka cięższych Siemensów, te lepiej znoszą cięższe składy, ale znowu mają kilka ograniczeń na sieci...
Odpowiedz

Krótki materiał z jazdy na dieslu:
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

Dziś Gama miała na haku 3800 ton. Kurs do ZWK.
Odpowiedz

Sztuka dla sztuki, czyli próba, czy w ogóle da radę - pewnie, że da, choć rozkładową 80-tkę na tym szlaku ciężko będzie jej osiągnąć. Natomiast w realu nikt tyle jej zapinać normalnie nie będzie. Traxxy też tyle pocągną, ESy też, ale na szczęście dyspozytorzy jeszcze czasem myślą, zanim coś takiego zrobią Smile
Odpowiedz

A dokładnie brutto 3624 wagonów 47/3. A jeżeli chodzi o szybkosć pociągów z paliwem LK to nie 80 km/h a 70 km/h do czerwca a przy nastepnej aktualizacji rozkładu będzie zmieniona predkosc.
Adam
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SM42-2220 PESA Bydgoszcz - malowanie KlimaT 3 4 298 10.11.2012, 20:46
Ostatni post: Lutek
  PESA Gama - nowa platforma lokomotyw sphinx 44 20 004 09.12.2011, 18:34
Ostatni post: TOMEKKOT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.