Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PESA Gama - nowa platforma lokomotyw
#1
Bardzo wstępne info, ale wątek niech będzie.

Cytat: PESA pracuje nad nową lokomotywą

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", kolejnym po ZNLE Gliwice producentem taboru, który przygotowuje nową lokomotywę jest PESA Bydgoszcz SA. Informację potwierdził prezes PESY Tomasz Zaboklicki.

Prezes PESY nie chciał na razie zdradzać żadnych szczegółów, dotyczących nowej konstrukcji bydgoskiego producenta taboru - Jest na to jeszcze za wcześnie, a konkurencja nie śpi - powiedział Zaboklicki. Indagowany przez "Rynek Kolejowy" przyznał jednak, że lokomotywa skierowana będzie do odbiorców w całej Europie, nie będzie więc przystosowana jedynie do polskiego systemu zasilania. Na życzenie odbiorców lokomotywa będzie produkowana w wersji wielosystemowej.

Jak powiedział Tomasz Zaboklicki, już w najbliższym czasie mają zostać podane dodatkowe informacje dotyczące nowej konstrukcji.
Rynek Kolejowy
Odpowiedz

#2
No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.
Odpowiedz

#3
Najciekawsze jest, czy będzie produkowana z myślą o przewozach pasażerskich, czy towarowych. Czekajmy na szczegóły.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Albo jedno i drugie, jedna platforma, różne wersje. Ze względu na doświadczenie i większą ofertę (E6ACT, E4ACU, E4ACP, spalinówki Newagu - nowość projektowana z GE, dogłębne modernizacje) to akurat w lokomotywach Pesie ciężko będzie przebić Newag.
Odpowiedz

#5
Jedna uniwersalna platforma jest bardziej ni¿ pewna, teraz to ju¿ jest standard w Europie, przynajmniej je¶li chodzi o lokomotywy liniowe. Wystarczy popatrzeæ chocia¿by na TRAXXy, w³a¶ciwie wszystkie maj± ten sam szkielet, w którym zale¿nie od ¿yczenia zamawiaj±cego montuje siê odpowiednie modu³y (przy czym mog± one byæ w razie potrzeby ca³kiem ³atwo wymienione).
Odpowiedz

#6
To się robi interesujące.

Jest dużo narzekań na jakość produktów tych firm - ale trzeba pamiętać że jeszcze kilkadziesiąt lat temu rozmaite produkty "made in USA" odznaczały się... wyjątkowo podłą jakością (coś jak dziś chińszczyzna). Może i u nas uda się powtórzyć ten fenomen?
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#7
Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów. Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna. Jeżeli naprawdę chcemy coś ugrać, trzeba się postarać, postawić na jakość i niezawodność za rozsądną cenę, a głównie chodzi o niezawodność.
Odpowiedz

#8
Newag i ZNLE to w zasadzie jedna firma, nie będą wchodzić sobie w drogę.
Odpowiedz

#9
Zapamiętajcie raz na zawsze że jakość zwykle idzie w parze z ceną, a polskie firmy mają ją niższą niż zachodnie.
Odpowiedz

#10
Maciek, to akurat korzystne zjawisko, jeśli w grę wchodzi prawo o zamówieniach publicznych :-)

przem710 napisał(a):Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów

Jak będzie za mały, to ktoś odpadnie, ktoś zostanie.

przem710 napisał(a):Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna.

Solarisowi się udało. Polskie autobusy śmigają w komunikacji miejskiej po Berlinie aż miło. Życzę podobnych sukcesów naszym producentom kolejowym.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#11
przem710 napisał(a):No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.
Albo ktoś odpadnie, albo producenci zbiorą się w kupę i razem będą podbijać rynek nie tylko polski ale też inne rynki w całej Europie. Ta druga opcja jest o wiele lepsza :-)
Jaro

Odpowiedz

#12
I to w tej drugiej opcji widzę przyszłość naszych zakładów.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#13
A ja wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że właśnie konkurencja pozwoli firmom opracować lepsze, niezawodniejsze projekty. Konkurencja już w macierzystym kraju powinna stymulować rozwój.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
Hmmmm, a czy Siemens na terenie Niemiec ma konkurencjê?
Odpowiedz

#15
Lokomotywa ta będzie miała wbudowany falownik.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PESA] Gama Marathon 111Ed mikrobart 375 135 342 12.12.2015, 15:44
Ostatni post: jarząbek019
  SM42-2220 PESA Bydgoszcz - malowanie KlimaT 3 4 344 10.11.2012, 20:46
Ostatni post: Lutek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.