11.03.2013, 21:08
Coś pięknego. Dobrze, że dostał takie, a nie inne barwy. Nie wyobrażam sobie rumuna w niebieskich barwach Cargo.
Ostatnie ST43
|
11.03.2013, 21:08
Coś pięknego. Dobrze, że dostał takie, a nie inne barwy. Nie wyobrażam sobie rumuna w niebieskich barwach Cargo.
11.03.2013, 21:27
Pięknie temu Romkowi w tych barwach, ale z żółtym czołem by jeszcze lepiej wyglądał ;-)
12.03.2013, 05:48
Ostrowianin napisał(a):Coś pięknego. Dobrze, że dostał takie, a nie inne barwy. Nie wyobrażam sobie rumuna w niebieskich barwach Cargo. Takich już nie dostanie żaden "rumun".
14.05.2013, 15:00
Jakie ST43 obecnie stacjonują (na chodzie, odstawione) w Lesznie?
Na Ile objazdowych poiągów prowadzonych przez ST43 można liczyć na lini Ostrów- Leszno- Głogów w soboty? Pozdrawiam
14.05.2013, 20:52
Byłem na początku kwietnia pochodzić trochę i tak z grubsza: ST43-241, ST43-235, ST43-170, ST43-371, ST43-208, ST43-358, ST43-223 - nie były odstawione 'w rządku' więc można przypuszczać, że są w ruchu. Poza tym, też trzeba brać pod uwagę fakt, że kilka było w trasie, także nie są to wszystkie raczej.
W rządku stały między innymi: ST43-260, ST43-200, ST43-407, ST43-216, ST43-269, ST43-382, ST43-340. Ale jest tego tyle, że ciężko zliczyć ![]() A co do Głogów - Leszno - Ostrów to raczej loteria. Ostatnio widziałem Traxxa, czasem zdarza się Class FPL'u, przez dostarczenie Gagarów to też częsty widok ostatnimi czasy. Ale nadal rumuna można spotkać ![]() I jak się dowiedziałem dzisiaj, co przyprawiło mnie o smutek i nie chce mi się w to wierzyć - podobno do końca roku wszystkie rumuny będą odstawione i pocięte...
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
14.05.2013, 21:05
ST43-371 uległ spaleniu i juz oddał swoje serducho na rzecz innego Rumuna. Także ten nie jest czynny.
Pozdrawiam MrMalyMK
http://www.youtube.com/user/MrMalyMK
14.05.2013, 21:09
A czy 208 jest czynny? Bo stoi zaraz przed nim przy obrotnicy...
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
14.05.2013, 21:13
25 lutego br. jeszcze ten Rumun gościł w Wolsztynie. Co teraz z nim? Nie wiem...
Pozdrawiam MrMalyMK
http://www.youtube.com/user/MrMalyMK
16.05.2013, 18:11
Mam jeszcze pytanie. Czy nadal bez kłopotu można dostać zgodę na fotografowanie w Lokomotywowni Leszno?
21.11.2013, 22:06
Odkopuję temat z czeluści forum i przywracam do życia ;-) Wiecie jak potoczą się dalej losy ST43 na polskich torach? Mam tutaj na myśli konkretnie Cargo i ich maszyny. Mówiło się trochę, że będą wycofywane i cięte na złom, jednak dręczy mnie jedno pytanie - zatem co będzie ciągać ciężkie brutta w górach na szlakach niezelektryfikowanych?
Jak wiecie bardzo dużo tych maszyn, jak nie najwięcej w kraju, pracuje właśnie na DŚ w rejonie górskim. Maszyny te o wiele lepiej sobie radzą na górskich szlakach niż ST44 i przede wszystkim nie zarzynają linii o trudniejszym profilu. Jest to bardzo ważna zaleta przemawiająca na korzyść tych maszyn. Jeśli rzeczywiście ich koniec jest bliski to co je zastąpi na DŚ w rejonie górskim? Jakieś przypuszczenia, plotki, domysły? Zapraszam do dyskusji ;-)
22.11.2013, 06:37
ST44 (bez modernizacji) jak i ST43 nie będą już naprawiane. Co je zastąpi trudne pytanie, prawdopodobnie kolejne zmodernizowane ST44, ma być kolejna partia.
22.11.2013, 13:22
przem710 ale nawet zmodernizowane ST44 nie nadają się na szlaki górskie, bo zarzynają linie. Tutaj potrzeba czegoś jak ST43 stworzonego właśnie do jazdy w terenie górskim. Może jakieś ST44 zmodernizują właśnie pod tym kątem, tzn. jazdy w górach?
22.11.2013, 21:23
Może wyjaśnij o co chodzi z tym ze sobie nie radzą, bo nie wiem jak się do tego odnieść. Jedynie co przychodzi mi do głowy to konstrukcja wózka i układ osi który powoduje że szyny zużywają się nadmiernie. Moc zmodernizowanych "gagarinów" jest większa niż w przypadku ST43 więc z podjazdami też nie powinno być problemu.
22.11.2013, 22:29
przem710 oczywiście nie chodziło mi o ich osiągi, lecz o zarzynanie linii typowo górskich, czyli obfitujących w strome podjazdy, łuki, pochylenia itd. Znakomitym tego przykładem są Świebodzice - stacja położona na łuku. W niemalże tym samym miejscu wielokrotnie towary się wykolejały na tej stacji, a były to przede wszystkim właśnie Gagary i Byki. Poza tym dochodzi też wyżej wspomniane zużycie szyn.
ST44 nie nadaje się po prostu na linie typowo górskie. Stąd się zastanawiam co czeka kolej w Sudetach po wycofaniu ST43. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
ST43 czyli Rumun | mirmur2 | 0 | 2 308 |
11.12.2020, 17:53 Ostatni post: mirmur2 |
|
Gdzie można spotkać ST43 (ST43-R/060DA) tzw. Rumuna? | 123p456 | 5 | 4 681 |
11.01.2020, 20:29 Ostatni post: sopelsky |
|
Czy zna ktoś miejsce postoju ST43-218? | 123p456 | 4 | 4 468 |
24.11.2019, 15:18 Ostatni post: 123p456 |
|
Malejąca liczba ST43 i SU46 w Dolnośląskim Zakładzie Cargo we Wrocławiu | Jakubix96 | 1 | 3 505 |
15.10.2017, 01:34 Ostatni post: Jakubix96 |
|
Wiskol kupuje ST43 od PKP Cargo | DamianT | 24 | 14 545 |
28.10.2016, 19:00 Ostatni post: Jaszczur |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |