15.07.2010, 19:01
Jednak gustuję w katastrofach ;-) Weź wentylator i weź się za pisanie :-D
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
ISDR
|
15.07.2010, 19:01
Jednak gustuję w katastrofach ;-) Weź wentylator i weź się za pisanie :-D
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
15.07.2010, 19:25
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/isdr2.rar - tu macie stara 'uproszczona' wersje.
Symulator sterowania ruchem - Testowo Wschód Program ten jest poligonem doświadczalnym dla komponentów do przyszłych symulatorów rzeczywistych posterunków. Uwaga - część funkcji działa nieprawidłowo (np. dźwięki), częściowo (np. usterki) lub nie działa wcale (np. zapis stanu). Autor: Paweł Okrzesik Debug: GG 5965963 Wersja testowa 040508(1) R146.doc - dziennik ruchu posterunku zapowiadawczego, opis w instrukcji R1 -> Opis stacji Testowo Wschód - fikcyjna niewielka stacja węzłowa z urządzeniami E1. Kierunek Ślemień (po lewej) - szlak dwutorowy z SBL typu Eac z trzema odstępami, strażnica przy wyjeździe w obrębie stacji (post. 12) oraz jeszcze jedna na szlaku, obok przystanku osobowego Łęki Dolne. Kierunek Testowo Fabryczne (w prawo, do góry) - blokada półsamoczynna Eap, na szlaku przystanek Testowo Zastawka oraz SSP typu SPA-2. Dalej za TF znajdują się Wilamowice. Kierunek Testowo Zachód (w prawo, na dół) - blokada półsamoczynna C, na szlaku SSP z półrogatkami, ToP-ami i licznikami osi. Uwaga: szlak niezelektryfikowany. Dalej za TZ znajduje się Kozia Wólka. Sygnały końca przy wjeździe z TF/TZ sprawdzane są przez posterunek SKP. Przyblizone czasy przejazdów: Sl: 5 min z postojem na p.o., 3 min bez TF: 4 min z postojem na p.o., 3 min bez TZ: 3 min Długość użyteczna torów: 1 - 390 m (78 osi obl.) 2 - 340 m (68 osi obl.) 3 - 400 m (80 osi obl.) 4,6 - 315 m (63 osie obl.) -> Krótka instrukcja obsługi -> Obsługa składów poprzez menu na podglądzie terenu - opis najważniejszych poleceń: Pole z nazwą składu - po kliknięciu można nadać nową nazwę (numer pociągu) - używane przed uruchomieniem pociągu po manewrach, zakończeniu biegu z innym numerem itp. Połącz - łączy dwie stykające się grupy wagonów, lokomotywy itp. Przedtem należy wybrać polecenie "dociśnij" (działa jeżeli składy są blisko siebie). Rozłącz - rozłącza w wybranym miejscu dwie grupy wagonów, lokomotywy. Do mnie, ode mnie, nakaz jazdy - przy tych poleceniach AI składów orientuje kierunek według położenia środka ekranu (krzyżyk). Zwolnij - polecenie zredukowania prędkości manewru o połowę. Manewr za S1/Ms1 - zezwala na minięcie sygnału zabraniającego podczas manewrów, następnie należy podać Rm1/Rm2. Manewr za W5 - zezwala na minięcie W5 (granica przetaczania) podczas manewrów. Przy wyjeździe na szlak z SBL należy podyktować rozkaz na uniważnienie SBL - inaczej AI składu ruszy na sygnał na semaforze SBL. Rozkaz S - polecenie minięcia sygnału zabraniającego na wybranym semaforze. Po wpisaniu "SBL" skład ignoruje semafory odstępowe. Można wpisać kilka oznaczeń, np. "F, SBL". Odwołaj - unieważnia rozkazy, zezwolenia na minięcie sygnału zabraniającego itp. Część poleceń dostępna jest w palecie łączność - radiotelefonicznie (należy wpisać nazwę składu). -> Pulpit nastawczy - sposób obsługi w symulatorze: lewy przycisk myszy - wciśnięcie przycisku prawy przycisk myszy - wyciągnięcie przycisku puszczenie przycisku z wciśniętym SHIFTem - trzymanie przycisku po puszczeniu, możliwe obsłużenie dwóch przycisków naraz (pJz) wciśnięcie z przytrzymanym CTRL - zerwanie plomby -> Najważniejsze funkcje systemu E1: Przestawianie zwrotnic - czarne przyciski, wciśnięcie - położenie zasadnicze, wyciągnięcie - przełożone. Przycisk należy przytrzymać ok. sekundy dla prawidłowej pracy obwodów. Rozpoczęcie przestawiania zwrotnicy widać po wychyleniu wskazówki amperomierza. Przyciski Kr - wyciągane, plombowane, służą do kasowania sygnalizacji rozprucia zwrotnicy. pJz - wyciągane, plombowane - po przytrzymaniu wyciągniętego przycisku pJz możliwe jest przestawienie zwrotnicy wykazującej zajętość (używane przy usterkach obwodów torowych). Nastawianie sygnałów - zielony przycisk dla przebiegu pociągowego, biały dla manewrowego. Przebieg ustawi się po drodze zgodnie z ułożeniem zwrotnic. Nastawienie uzależnione jest od stanu innych urządzeń - blokady liniowej, zamknięcia przejazdu itp. Prawidłowe ustawienie sygnalizowane jest podświetleniem drogi na biało. Wyciągnięcie przycisku sygnałowego (zielonego/białego) spowoduje wygaszenie podanego sygnału. Przyciski zx (x - nazwa sygnalizatora) na dole służą do doraźnego zwolnienia utwierdzonego przebiegu - przed wyciągnięciem należy zerwać plombę. Sygnały zastępcze - wyciągnięcie przycisku Sz odpowiedniego semafora powoduje wyświetlenie Sz. Sz wygaśnie samoczynnie po upływie 1.5min lub po wciśnięciu przycisku Sz. -> Obsługa półsamoczynnych blokad liniowych: Blokada liniowa Eap (kierunek TF): Wbl - Włączenie blokady. Poz - Danie pozwolenia po włączeniu przez sąsiednią stację. Ko - Zwolnienie blokady po wjeździe pociągu (można użyć jeżeli świeci się lampka obok). Wyciągnięcie przycisku Wbl po jego wciśnięciu spowoduje odwołanie włączania blokady. Blokada liniowa C (kierunek TZ): Poz - Danie pozwolenia sąsiedniej stacji (zawsze jedna ze stacji posiada pozwolenie). Po - Zablokowanie blokady po wyjeździe pociągu - jeżeli świeci się szczelina Pwl, zapalana po podaniu semafora. Ko - Zwolnienie blokady po wjeździe pociągu. Przyciski dPo i dKo zastępują podanie sygnału zezwalającego w przypadku wjazdu/wyjazdu na dany szlak na Sz, ponieważ sygnał zastępczy jest sygnałem nieuzależnionym i nie spowoduje odpowiednich zmian w obwodach blokady. dPo należy wyciągnąć przed wyjazdem na Sz, dKo - przed podaniem Sz na semaforze wjazdowym. Dokładniejszy opis systemu E1 wraz z zasadą działania i obsługi: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_e1.php Dokładniejszy opis blokad liniowych: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_blokp.php -> Centralka telefoniczna Każde łącze posiada przycisk oraz lampkę kontrolną. Przycisk służy do łączenia/rozłączania, lampka sygnalizuje stan. Aby się połączyć z wybranym adresatem, należy wcisnąć jego przycisk adresowy, a następnie przycisk dzwonienia PD (po prawej w dolnym rzędzie). Adresat powinien zgłosić się - można kontynuować rozmowę. Po jej zakończeniu należy ponownie wcisnąć przycisk łącza, aby się rozłączyć. Miganie lampki i sygnał dźwiękowy oznacza żądanie połączenia - należy wcisnąć przycisk łącza i zgłosić się - przycisk "słucham". Po zakończeniu analogicznie należy się rozłączyć. -> Howto - pierwsze 5 godzin 1. przejazd 411 Po wyjeździe 411 ze Ślemienia zaczyna migać lampka łącza zapowiadawczego ze Ślemienia. Wciskamy przycisk pod spodem, przycisk "słucham" - Ślemień informuje o odjeździe. Gdy pociąg będzie dojeżdżał do ostatniego odstępu blokowego, dzwonimy na posterunek 12 z poleceniem zamknięcia przejazdu: przycisk łącza, przycisk dzwonienia - PD (na dole), posterunek zgłasza się, wpisujemy numer pociągu do okienka na numer i wciskamy "przyjazd". Posterunek 12 powinien potwierdzić odbiór i zamknąć przejazd, co sygnalizowane jest podświetleniem się szczelin Rg1/3 Rg2/4 na pulpicie na czerwono. Teraz można podać wjazd - wciskamy zielony przycisk sygnałowy semafora B. Następnie należy uzyskać pozwolenie i włączyć blokadę w stronę Testowa Fabrycznego. Dzwonimy na łącze zapowiadawcze tfpc Testowo F., wpisujemy numer pociągu i "żądanie poz.". TF daje pozwolenie, potwierdzamy jego otrzymanie, na pulpicie wciskamy Wbl1TF (czerwony, obok wyjazdu na TF). Gdy strzałka przestanie migać, można nastawić przebieg wyjazdowy - przekładamy 26/27 wyciągając jej przycisk (należy przytrzymać prawy przycisk myszy), a następnie wciskamy przycisk sygnałowy O. Podświetlenie szczelin na biało oznacza że przebieg został nastawiony - pociąg odjedzie zgodnie z rozkładem. Po minięciu semafora wyjazdowego można zgłosić wyjazd pociągu - łączymy się z tfpc Testowo F., wpisujemy numer i "wyjazd". Stukanie w tle to odgłos pracującego powtarzacza SSP (znajduje się w zakładce przejazdy) - oznacza że sygnalizacja przejazdowa na szlaku do TF jest aktywna. Po dojeździe pociągu do TF blokada zostanie zwolniona, co sygnalizowane jest dzwonkiem i miganiem strzałki na biało, a po chwili jej wygaszeniem. 2. przejazd 93287 - jak wyżej. 3. przejazd 410 Pociąg relacji przeciwnej do 411. Na pare minut przed odjazdem dzwoni Testowo Fabryczne i żąda pozwolenia - wciskamy "danie poz.". TF włącza blokadę - strzałka przyjazd miga na biało i dzwoni dzwonek, należy dać pozwolenie wciskając Poz1TF. Strzałka blokady zaczyna migać na czerwono - oznacza to że nastawiony został sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym z TF, a następnie przechodzi w światło ciągłe - gdy semafor zostaje wygaszony. Testowo Fabryczne dzwoni z informacją o wyjeździe. Teraz należy poinformować posterunek SKP o wjeździe, aby sprawdził sygnały końca pociągu - tfst SKP, informujemy go o wjeździe identycznie jak post. 12. Przestawiamy 26/27 spowrotem do położenia zasadniczego wciskając przycisk jeżeli w nim nie jest, i nastawiamy przebieg od semafora S. Po wjeździe dzwoni SKP z informacją że pociąg wjechał cały - po jej odebraniu można zwrócić blok końcowy wciskając Ko1TF - obok świecić się powinna biała lampka, co oznacza że blokada jest gotowa do zwolnienia. Strzałka krótką chwilę miga, następnie gaśnie i dzwoni dzwonek - blokada jest w stanie zasadniczym. Teraz należy poinformować strażnice na szlaku do Ślemienia o planowanym wyjeździe - dzwonimy na tfsn Ślemień, zgłaszają się dwa posterunki, w tym post 12 (jest on wpięty do łącza strażnicowego tfsn Ślemień, oraz do stacyjnego - tfst post 12, służącego do informowania o wjazdach i manewrach). Wpisujemy numer i podajemy informację o wyjeździe ("wyjazd"). Po zamknięciu można nastawić przebieg wyjazdowy od semafora F i poinformować Ślemień na łączu zapowiadawczym o wyjeździe pociągu (podobnie jak TF). 4. przejazd 413 - tak samo jak 411, 93287 5. przyjazd 415 Ten pociąg kończy bieg w Testowie Wschodnim, czyli u nas. Zgodnie z rozkładem należy przyjąć go na tor 4. Ustawiamy drogę na tor 4 (3/5cd-, 5ab-). Informujemy posterunek 12 o wjeździe i podajemy wjazd. Kiedy pociąg się zatrzyma, na podglądzie terenu klikamy na niego prawym przyciskiem, wybieramy pole z numerem i wpisujemy nowy numer, pod jakim będzie wyjeżdżał za jakiś czas w przeciwnym kierunku - 418. Teraz będzie oczekiwał na podanie wyjazdu o odpowiedniej godzinie (7:04). 6. przyjazd 6010 Autobus szynowy, wjeżdża z kierunku Testowo Zachód i kończy bieg na torze 3. Testowo Zachód pyta telefonicznie o pozwolenie, dajemy pozwolenie telefoniczne. Blokada do TZ jest innego typu niż do TF: nie ma żądania pozwolenia (przycisk Wbl), a pozwolenie stale ma jedna ze stacji - aktualnie TW, co sygnalizowane jest świeceniem się szczeliny Poz na biało. Teraz należy zwrócić pozwolenie do TZ wciskając Poz1TZ. Szczelina pozwolenia zapala się na czerwono. TZ informuje o wyjeździe pociągu. Następnie należy postępować podobnie jak z pociągiem 410 - informujemy posterunek SKP, nastawiamy przebieg - na tor 3 - odbieramy potwierdzenie wjazdu z SKP i zwalniamy blokadę. Składowi, podobnie jak 415, nadajemy nowy numer - 6011. 7. przejazd 77011 Pociąg zdawczy rejonowy do Testowa Zachód. Ślemień informuje o wyjeździe, chwilę potem dzwonimy do post. 12 łączem stacyjnym (tfst post 12) informując o wjeździe i konieczności zamknięcia przejazdu. Teraz należy ułożyć przelot w kierunku TZ - dzwonimy do TZ i pytamy o pozwolenie podobnie jak w przypadku TF. TZ zwróci nam blok pozwolenia - szczelina Poz zapala się na biało. Teraz można nastawić przebieg od semafora B do O, oraz od O na szlak do TZ. Zaraz po minięciu semafora wyjazdowego przez skład należy wcisnąć przycisk Po1TZ - co powoduje zablokowanie blokady (tu należy robić to ręcznie - w przypadku blokady do TF odbywa się to automatycznie). Informujemy TZ o wyprawieniu pociągu. 8. przejazd 412 - tak jak 410. 9. wyjazd 6011 Pytamy TZ o pozwolenie, tak jak dla 77011. Układamy drogę od semafora P na szlak do TZ i podajemy wyjazd, informujemy TZ o wyjeździe. z resztą należy postępować analogicznie. -> Planowe manewry: 63503 Pociąg pospieszny dzielony w TW. Pierwsza grupa, wraz z lokomotywą (EU07) jedzie dalej w kierunku TF (jako 63503). Drugą do TZ jako pociąg 1101 zabiera lokomotywa SU45, która przyjeżdża luzem (LPSc 100). 36502/1102 Te dwa pociągi łączone są w jeden, 36502 do Ślemienia, który prowadzi EU07 od 36502. Lokomotywa od 1102 wraca jako LPSc 101. 7791, 7792 TKMSc 7791 - pociąg zdawczy, prowadzi grupę wagonów do TF oraz do TW - którą należy na stacji odłączyć i przetoczyć na tory boczne (tor 5). Wraca jako 7792 z jedną grupą wagonów do Ślemienia - bez manewrów. 7793/7794 Wieczorny zdawczy, kończy bieg w TW i wymienia wagony.
15.07.2010, 20:22
uetam, no właśnie o coś takiego mi chodziło. Udało mi się "załatwić" chociaż jeden skład, czeka mnie bardzo długa noc ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
19.07.2010, 19:37
Witajcie po długiej przerwie.
Korzystam oczywiście z tej wersji z pierwszego postu. Już teraz wszystko rozumiem, za bardzo się pośpieszyłem Tamte problemy rozwiązałem, ale mam kolejny. Nie mogę zwolnić blokady, obydwóch. Normalnie klikam na przycisk "Ko" i nic cisza. Co robię nie tak? //edit by Obleśny Szczur Ortografia i porządek.
20.07.2010, 19:44
Zgłosiłeś pociąg posterunkowi SKP? Oni muszą stwierdzić koniec pociągu, inaczej nie ma pewności, że pociąg nie uległ rozerwaniu (innymi słowy cały pociąg dojechał, szlak jest wolny). Dopiero gdy posterunek SKP da stwierdzenie końca (dzieje się to w minucie, którą zgłosiliśmy jako planowy przyjazd) Ty możesz nacisnąć koniec (czyli poinformować posterunek sąsiedni, że szlak jest wolny.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
20.07.2010, 22:40
Rozumiem. A co gdy dając pociągowi sygnał Rm6 "Docisnąć" on ani me ani ce? Nic cisza.
Łowcy Rp1 team fan.
20.07.2010, 23:02
puma2091 napisał(a):Rozumiem. A co gdy dając pociągowi sygnał Rm6 "Docisnąć" on ani me ani ce? Nic cisza."Do mnie", "docisnąć" jak już będzie blisko.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
21.07.2010, 09:41
rustsaltz napisał(a):jak już będzie blisko.Blisko czego/kogo. Bo robię tak jak napisałeś i nic. A i jak mam się zapytać PstSKP czy pociąg cały wjechał?
21.07.2010, 10:34
Blisko grupy wagonowej, do której daną maszynę chcesz podpiąć. Maszyna po prostu zatrzyma się kawałek przed wagonami,wtedy "docisnąć" i działa
Posterunek SKP stwierdzi koniec pociągu o godzinie, którą podaliśmy jako godzinę wjazdu, lub w momencie kiedy cały skład wjedzie (jeśli godzina wjazdu jest późniejsza niż podana). Stwierdzenie usłyszymy jako dzwonek, wtedy trzeba nacisnąć koniec.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
22.07.2010, 21:50
Witam
Jestem autorem programu, cieszę się że program wywołuje spore zainteresowanie, bo jak zauważyłem miłośników którzy interesują się ruchem kolejowym lub infrastrukturą, a nie tylko taborem jest niewielu. Być może program wygląda na strasznie skomplikowany, ale nie jest aż taki trudny jak się wydaje, nie trzeba też znać na pamięć całego Ir-1 żeby się nim bawić Help-a nie ma (choć powoli już go tworzę), bo projekt jeszcze nie jest gotowy i cały czas trawają prace nad nim (trudno powiedzieć kiedy się skończą), nie wszystko (np. SSP) jeszcze działa, znajdzie się też kilka błędów. Od starej wersji (z 2008) sporo się zmieniło, opis do niej nie do końca będzie pasować, ale mniej więcej powinno się zgadzać - różnica jest np. w działaniu posterunku SKP, w starej było tylko zgłaszanie przez telefon, a w nowej jest zgłaszanie poprzez urządzenia - zapala się wówczas lampka przy przycisku pmSKP (posterunek dzwonić będzie telefonicznie tylko gdy mu zgłosimy że na szlaku jest wprowadzone TZP). Sam przycisk pmSKP pozwala zwrócić koniec gdy coś się "popsuło" (tzn., gdy zapomnieliśmy posterunkowi SKP zgłosić że coś będzie wjeżdżać - trzeba go wyciągnąć i przytrzymać shiftem, i wtedy kliknąć na Ko). Jak ktoś już opanował prowadzenie ruchu, to w przyszłości może się spodziewać dodatkowych atrakcji w postaci usterek urządzeń A w dalszej perspektywie realnych posterunków (jak już zostało wcześniej wspomniane, "Testowo" w zasadzie miało być prowizorką do testowania modułów programu, które wykorzystane będą w innych symulatorach - jak się okazało prowizorką dosyć trwałą). Jest za to jeszcze starszy program z tej "serii", symulator nastawni Osielec (do znalezienia na mojej stronie www) - i jest do niego w miarę kompletny help, ale to były pierwsze moje eksperymenty w tym temacie, i jego realizm i funkcjonalność są nieporównywalnie niższe od "Testowa" (za to jest dużo prostszy do opanowania, tam praktycznie tylko obsługuje się pulpit, łączność jest ograniczona do dwóch przycisków pod pulpitem). Pozdrawiam, Paweł
24.07.2010, 12:03
Ja mam pytanko: jakieś urządzenia mechaniczne były/są w planach (co trzeba zrobić, żeby w planach były)?
Co do samego symulatora to przydałaby się opcja zapisu stanu, wszak mało kto ma czas siedzieć kilka godzin nad symulatorem. Paweł napisał(a):Jak ktoś już opanował prowadzenie ruchu, to w przyszłości może się spodziewać dodatkowych atrakcji w postaci usterek urządzeńA monterzy na kawkę przychodzić będą? Pozdrawia miłośnik urządzeń srk P.S. Mnie o symulatorze stacji Osielec powiedział pewien dyżurny Widać program wyszedł poza światek miłośniczy
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
24.07.2010, 13:11
Być może mechaniczne też kiedyś będą. Na pewno były by trudniejsze do odwzorowania niż pulpit z paroma lampkami i przyciskami, z drugiej strony prawie wszystkie rzeczy poza USRK (łączność, rozkazy, symulacja jazdy pociągów) można będzie prosto przenieść z obecnej wersji. Jest tylko jeden szkopuł - jakoś trzeba symulować nastawnie wykonawcze. Na pewno w ograniczonym stopniu, np. nie będą potrafiły same prowadzić manewrów. Ale narazie myślę o przekaźnikowych.
Zapis stanu - oczywiście jest w planach, jak chyba widać w menu programu. Projekt nie jest skończony i paru rzeczy brakuje. Co do usterek, w planach jest opcja opóźnienia od wybrania polecenia usunięcia usterki do jego wykonania - czyli prawie jak wizyta montera Nie dziwi mnie też specjalnie że dowiedziałeś się o programie od dyżurnego ruchu, jak zauważyłem programem bawi się chyba więcej dyżurnych niż miłośników Pozdrawiam
24.07.2010, 13:29
Można by odwzorować mechaniczne urządzenia dodając zakładkę "wajchy" i "aparat blokowy", zaznaczam przy tym, że myślę o sygnalizacji świetlnej, a nie kształtowej. Myślę, że na początek wystarczy, że stacja będzie tylko przepuszczać pociągi, tym samym odpadnie problem manewrowania na nastawni wykonawczej. A potem może ktoś wpadnie na inny pomysł...
Przy okazji: Można jakoś wesprzeć projekt nieskomplikowanymi pracami? (typu pisanie instrukcji, testy)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
24.07.2010, 16:50
Ława dźwigniowa z aparatem była by na wspólnej zakładce, na innych ewentualnie jakieś dodatkowe pulpity czy inne rzeczy. Dodanie zakładek to najmniejszy problem. Tylko będzie trzeba jakoś ładnie odwzorować animację dźwigni, zawórek i innych rzeczy - może być z tym trochę roboty.
Na nastawnię wykonawczą pomysł mam taki, że by sie jej rozkazywało przygotować przebieg z toru x na tor y, i ona by nastawiała wajchy, podawała semafor itd. Manewry albo na podobnej zasadzie - manewr z toru x na tor y, albo przez dyżurnego ruchu z podglądu terenu, ewentualnie połączenie jednego i drugiego. Tyle że to nie wystarczy, są jeszcze takie detale jak telefoniczne polecanie i zgłaszanie i inne nietypowe sytuacje lub czynności, tutaj nie wiem do końca, jakie trzeba by odwzorować żeby było w miarę realistycznie. Na upartego można zrobić dodatkowe zakładki i obsługiwać urządzenia na obu nastawniach naraz... Co do pomocy, największą pomocą jest testowanie i zgłaszanie znalezionych błędów lub swoich uwag - już parę błędów zostało wytropionych na tej drodze. Pozdrawiam
24.07.2010, 18:38
Na początek nie trzeba nawet animacji, wystarczy, że dźwignia zmieni położenie, wszak to nie ma wyglądać, a działać (wyglądać może później).
Faktycznie, polecenie ustawienia przebiegu byłoby najlepszym rozwiązaniem, przy czym na podanie semafora zgodę i tak wyraża dysponująca (tu się otwiera możliwość zrobienia symulatora nastawni wykonawczej :-D ) Pomysł z wieloma zakładkami moim zdaniem nie jest trafiony, bo co to za dyżurny, który się rozdwaja?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
12 gości |