Liczba postów: 150
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.06.2012
Reputacja:
0
Jakiś czas temu pojawiły się informacje o planowanej modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa - Radom. Będzie się ona wiązać m.in. z budową drugiego toru. Niedawno usłyszałem od pewnej osoby, że linia ta miała dwa tory w przeszłości, z których jeden został rozebrany w latach 70. ubiegłego stulecia, ponieważ ówczesne władze uznały go za niepotrzebny.
Czy ktoś z forumowiczów może tą informację potwierdzić?
Korzystając z okazji zapytam się o jeszcze jedną rzecz dotyczącą, można powiedzieć, mojego podwórka.
Dlaczego pociągi przestały jeździć do Kozienic? Próbowałem znaleźć w Internecie jakieś informacje na ten temat, ale się nie udało. Dowiedziałem się jedynie, że ostatni pociąg ze stacji Kozienice odjechał około 40 - 50 lat temu.
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Co do ilości dwóch torów z Warki do Radomia to raczej plotka. Baza kolejowa nic na ten temat nie wspomina, a o dobudowaniu drugiego toru z Warszawy do Warki owszem.
Co do Kozienic, to w tych czasach pasażerska linia kolejowa przestała mieć tam sens. Drogi zbudowano, działał PKS, korków nie było. a tam tylko była odnóżka od linii Radom- Łuków. Tylko gratka dla lokalnych miłośników kolei.
Teraz samorząd może to odrestaurować, jak to się stało w z częścią Grójeckiej Kolei Wąskotorowej i jeździć turystycznie. Tylko chyba nie ma nawet takiego pomysłu.
Liczba postów: 150
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.06.2012
Reputacja:
0
Już zapomniałem o tym temacie. W każdym razie dziękuję za odpowiedź.
Co do renowacji linii do Kozienic, to jakiś czas temu słyszałem o pomyśle by na trasie Radom - Kozienice kursował szynobus. Ale żadnych kroków w tym kierunku chyba nie podjęto.
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Bo nie bardzo ma to uzasadnienie ekonomiczne. Powiedzmy sobie jasno od kilkudziesięciu lat Radom nie jest nawet quasi metropolią dla Kozienic, bo jest nią Warszawa. Tam się szuka pracy, bo Radom ma fatalny rynek pracy. Natomiast szynobus Kozienice - Radom, drogi do Warszawy w żaden sposób nie przyspiesza pomimo wielkich korków na Puławskiej.
Liczba postów: 150
Liczba wątków: 3
Dołączył: 24.06.2012
Reputacja:
0
Zgadzam się z Tobą w całości. Są jednak osoby, które twierdzą, że byłoby to wspaniałe rozwiązanie dla mieszkańców Kozienic.
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Jeśli są to osoby z władz to niech remontują o dają dopłaty. Koleje Mazowieckie pewnie chętnie zrealizują usługę. Ja się może kiedyś przejadę turystycznie wtedy.
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.11.2012
Reputacja:
0
Jako, iż jestem mieszkańcem Kozienic(tymczasowo nie, ze względu na studia) uważam, że z ekonomicznego punktu widzenia, połączenia do Radomia nie miałby sensu, ponieważ samochodem jedzie się ok. 20 minut, busy odjeżdżają praktycznie co chwile i koszt to do 6ciu zł w jedną stronę, PKS też całkiem ujdzie, jeżeli chodzi o połączenia. Lepszym rozwiązaniem by było połączenie z Kozienic do Dęblina, bo w tamtą stronę jest chyba 2 autobusy dziennie z tego co pamiętam jedynie sens miałaby właśnie linia turystyczna, chociaż i to niekoniecznie.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Skoro busy jeżdżą co chwilę to znaczy, że zapotrzebowanie jest.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.11.2012
Reputacja:
0
Z tym, że z samych Kozienic nie zawsze wyjeżdżają pełne, ludzie dosiadają się po drodze w mniejszych i większych wioskach, gdzie tylko PKS kursuje. Jeżeli już wyjeżdża pełny, to przeważnie ludzie wysiadają gdzieś po drodze.
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Ciaki napisał(a):Lepszym rozwiązaniem by było połączenie z Kozienic do Dęblina, bo w tamtą stronę jest chyba 2 autobusy dziennie z tego co pamiętam
Jeżeli to jest kryterium, to powinno się zacząć budować linię do Grójca, bo z nim jako stolicą sąsiedniego powiatu nie ma ani jednego autobusu. :-) A swoja drogą, to wtedy w Warce można by zrobić węzeł kolejowy. :-)
No i do Garwolina też trzeba by linię zbudować. :-)
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Co tak nieśmiało, dalej budujmy, kopmy - południkowa średnica Warszawy!
Może dożyjemy? ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Nieśmiało, bo temat było Kozienicach.
Ale w planach rewolucyjnych wyprzedzili Cię i przebili niektórzy samorządowcy z powiatu warszawsko-zachodniego, którzy wydumali sobie przedłużkę metra do Modlina. ;-D
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 1
Dołączył: 11.11.2012
Reputacja:
0
ja jestem za tym, żeby zlikwidować wszystkie drogi asfaltowe(A,S, krajówki i wojewódzkie, resztę zostawić), zrobić w to miejsce linie dostosowane do 250km/h i każdy były zadowolony
Liczba postów: 307
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.08.2012
Reputacja:
0
Zwłaszcza właściciele nowo zakupionych aut i nie mówiąc już o ich producentach... ;-D
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Auta znacjonalizować.
Bahnfahren ist unser Business
|