07.10.2012, 18:20
W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy.
Podwójna trakcja EP07 - po co?
|
07.10.2012, 18:20
W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy.
07.10.2012, 18:21
A poza tym już chyba coraz mniej siódemek ma krany wielokrotnego sterowania, prawda?
07.10.2012, 18:35
Kran wielokrotnego sterowania? Istnieje coś takiego?
07.10.2012, 18:37
I tak wiemy o co chodzi. Bez przesady. Chodziło mi o gniazda
07.10.2012, 18:43
Mniej? Jedynie ex. budynie. Siódemki z TS Opole mają, tylko zmienione.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
07.10.2012, 18:44
Co do hamowania to tak, Pierwsza lokomotywa daje drugiej ciśnienie 8 atmosfer (zółty przewód) i standardowo hamulec (czerwony) w 2 lokomotywie ustawia się kran hamulca na pozycje odcięcia i wtedy lokomotywa druga hamuje jak wagon.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
07.10.2012, 19:09
A co jak nie ma żółtego sprzęgu ?
07.10.2012, 19:17
To dajesz na czerwony- zespolony. Żółty to przewód od roboczego.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
07.10.2012, 21:48
A czy jest sens podłączenia dwóch EP07 do takiego lekkiego składu? No jak by tam było z 12-14 wagonów to bym się nie dziwił ale przy 6 wagonach dwie siódemki?
08.10.2012, 05:02
dominik07317 napisał(a):W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy. Tu masz odpowiedź.
08.10.2012, 13:10
przem710 napisał(a):dominik07317 napisał(a):W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy. Odpowiedź - firma PIC woli żyłować jedną EU07 do granic możliwości włącznie z opóźnieniem pociągu niż dołączyć drugą siódemkę na warkocze. PO TO BYŁY STWORZONE EU06 English Elektric Co. a następnie EU07 ze sterowaniem wielokrotnym żeby nie przeciążać silników. Zgadnij co się dzieje z silnikami przy rozruchu 14 wagonów i 700 A. Gotują się żeby uzyskać pełną moc. Przy dwóch lokomotywach sprzężonych warkoczami ta moc rozkłada się na dwie maszyny. Duży szybszy rozruch i osiągnięcie pełnej prędkości rozkładowej. Nie palą się opory rozruchowe a i patyki też są mniej obciążone. Czy nie ma potrzeby - nie raz widziałem siódemkę PIC-ków podczas rozruchu na granicy wytrzymałości. I co z tego że nie wywaliło nadmiarowych ale gdyby izolacja silników mogła mówić to by powiedziała "qr...a". EU07 mimo że jest lokiem uniwersalnym to w kwestii przyspieszenia przy ciężkim brutcie nie jest wstanie osiągnąć odpowiedniego przyspieszenia. Przy dwóch maszynach problem znika. Co do jazdy przy prędkości osiągniętej a więc około 100 km/h i więcej nie ma to już żadnego znaczenia gdyż działają prawa fizyki i tutaj pobór prądu jest minimalny. Coś za coś :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
08.10.2012, 14:14
Może kolega RysiekChaszcz mi odpowie bo jakoś w wakacje widziałem TLK Monciaka w takiej konfiguracji: pierwszy lok miał podniesiony przedni patyk, a drugi lok miał obydwa. Jak ruszał w trasę to tak to własnie wyglądało ale może za stacją został jeden opuszczony nie wiem widziałem tylko jak ruszał ze stacji.
08.10.2012, 14:27
To czy pociąg startuje przy 700 A to zależy od maszynisty, przy łagodnym rozruchu nie ma prawa dojść do uszkodzeń.
Poza tym na pociągach pasażerskich nigdy nie jeździły siódemki w trakcji wielokrotnej. Wyjątkiem były EP08 i EP05 które jeździły ukrotnione aby jak najszybciej rozpędzić do rozkładowej prędkości na CMK czyli 140/160.
08.10.2012, 18:01
Jeździły 2xEP09 na ekspresie do Gdyni, Kaszub, czy jak on się tam nazywał, nie pamiętam. I nie przesadzajmy z tym zamęczaniem siódemek. 14 wagonów pasażerskich to nie jest aż taki problem.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
08.10.2012, 18:06
W porównaniu do niektórych składów towarowych ciąganych w Cargo.
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
trakcja wielokrotna różnych lokomotyw | kolopolo | 2 | 1 447 |
02.07.2023, 22:05 Ostatni post: Loki_splinowe |
|
Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? | Matt01 | 8 | 5 903 |
26.01.2020, 18:08 Ostatni post: rustsaltz |
|
EP07-395 na złom | Paweł Piotr | 5 | 4 507 |
23.10.2018, 14:29 Ostatni post: vulcan |
|
"Nosy" ep07 | Enigmen | 7 | 4 766 |
15.05.2017, 12:11 Ostatni post: Enigmen |
|
EP07-517 | wołodyjowskiIC | 6 | 4 492 |
30.03.2017, 21:26 Ostatni post: wołodyjowskiIC |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |