Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podwójna trakcja EP07 - po co?
#16
W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy.
Odpowiedz

#17
A poza tym już chyba coraz mniej siódemek ma krany wielokrotnego sterowania, prawda?
Odpowiedz

#18
Kran wielokrotnego sterowania? Istnieje coś takiego?
Odpowiedz

#19
I tak wiemy o co chodzi. Bez przesady. Chodziło mi o gniazda
Odpowiedz

#20
Mniej? Jedynie ex. budynie. Siódemki z TS Opole mają, tylko zmienione.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#21
Co do hamowania to tak, Pierwsza lokomotywa daje drugiej ciśnienie 8 atmosfer (zółty przewód) i standardowo hamulec (czerwony) w 2 lokomotywie ustawia się kran hamulca na pozycje odcięcia i wtedy lokomotywa druga hamuje jak wagon.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#22
A co jak nie ma żółtego sprzęgu ?
Odpowiedz

#23
To dajesz na czerwony- zespolony. Żółty to przewód od roboczego.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#24
A czy jest sens podłączenia dwóch EP07 do takiego lekkiego składu? No jak by tam było z 12-14 wagonów to bym się nie dziwił ale przy 6 wagonach dwie siódemki?
Odpowiedz

#25
dominik07317 napisał(a):W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy.

Tu masz odpowiedź.
Odpowiedz

#26
przem710 napisał(a):
dominik07317 napisał(a):W IC nie używa się sterowania wielokrotnego, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zdarzy się że jadą dwie siódemki w jednym pociągu to raczej na pewno jest to podsył lub awaria lokomotywy.

Tu masz odpowiedź.

Odpowiedź - firma PIC woli żyłować jedną EU07 do granic możliwości włącznie z opóźnieniem pociągu niż dołączyć drugą siódemkę na warkocze.
PO TO BYŁY STWORZONE EU06 English Elektric Co. a następnie EU07 ze sterowaniem wielokrotnym żeby nie przeciążać silników.
Zgadnij co się dzieje z silnikami przy rozruchu 14 wagonów i 700 A. Gotują się żeby uzyskać pełną moc. Przy dwóch lokomotywach sprzężonych warkoczami ta moc rozkłada się na dwie maszyny. Duży szybszy rozruch i osiągnięcie pełnej prędkości rozkładowej. Nie palą się opory rozruchowe a i patyki też są mniej obciążone. Czy nie ma potrzeby - nie raz widziałem siódemkę PIC-ków podczas rozruchu na granicy wytrzymałości. I co z tego że nie wywaliło nadmiarowych ale gdyby izolacja silników mogła mówić to by powiedziała "qr...a". EU07 mimo że jest lokiem uniwersalnym to w kwestii przyspieszenia przy ciężkim brutcie nie jest wstanie osiągnąć odpowiedniego przyspieszenia. Przy dwóch maszynach problem znika. Co do jazdy przy prędkości osiągniętej a więc około 100 km/h i więcej nie ma to już żadnego znaczenia gdyż działają prawa fizyki i tutaj pobór prądu jest minimalny.
Coś za coś :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#27
Może kolega RysiekChaszcz mi odpowie bo jakoś w wakacje widziałem TLK Monciaka w takiej konfiguracji: pierwszy lok miał podniesiony przedni patyk, a drugi lok miał obydwa. Jak ruszał w trasę to tak to własnie wyglądało ale może za stacją został jeden opuszczony nie wiem widziałem tylko jak ruszał ze stacji.
Odpowiedz

#28
To czy pociąg startuje przy 700 A to zależy od maszynisty, przy łagodnym rozruchu nie ma prawa dojść do uszkodzeń.
Poza tym na pociągach pasażerskich nigdy nie jeździły siódemki w trakcji wielokrotnej. Wyjątkiem były EP08 i EP05 które jeździły ukrotnione aby jak najszybciej rozpędzić do rozkładowej prędkości na CMK czyli 140/160.
Odpowiedz

#29
Jeździły 2xEP09 na ekspresie do Gdyni, Kaszub, czy jak on się tam nazywał, nie pamiętam. I nie przesadzajmy z tym zamęczaniem siódemek. 14 wagonów pasażerskich to nie jest aż taki problem.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#30
W porównaniu do niektórych składów towarowych ciąganych w Cargo.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  trakcja wielokrotna różnych lokomotyw kolopolo 2 1 447 02.07.2023, 22:05
Ostatni post: Loki_splinowe
Question Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? Matt01 8 5 905 26.01.2020, 18:08
Ostatni post: rustsaltz
  EP07-395 na złom Paweł Piotr 5 4 508 23.10.2018, 14:29
Ostatni post: vulcan
  "Nosy" ep07 Enigmen 7 4 766 15.05.2017, 12:11
Ostatni post: Enigmen
  EP07-517 wołodyjowskiIC 6 4 492 30.03.2017, 21:26
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.