Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podwójna trakcja EP07 - po co?
#31
Pozwolę sobie włączyć się do dość ciekawej dyskusji jaka się nawiązała odnośnie trakcji podwójnych ;-)

Dozer napisał(a):Jeździły 2xEP09 na ekspresie do Gdyni, Kaszub, czy jak on się tam nazywał, nie pamiętam. I nie przesadzajmy z tym zamęczaniem siódemek. 14 wagonów pasażerskich to nie jest aż taki problem.

Owszem były kiedyś takie sytuacje, że łączone składy takie jak EIC "Kaszub" czy "Kościuszko" były prowadzone przez dwie EP09. Lecz wówczas nie wynikało to z potrzeby obsługi 14 wagonowego składu o masie ponad 500 ton przez dwie EP09, lecz z tego, że jedna z lokomotyw musiała po prostu "domknąć obieg" i wrócić planowo do Warszawy z pociągiem, którym powinna normalnie jechać a został on złączony z innym składem jadącym później.
Odpowiedz

#32
Pitt35 napisał(a):Może kolega RysiekChaszcz mi odpowie bo jakoś w wakacje widziałem TLK Monciaka w takiej konfiguracji: pierwszy lok miał podniesiony przedni patyk, a drugi lok miał obydwa. Jak ruszał w trasę to tak to własnie wyglądało ale może za stacją został jeden opuszczony nie wiem widziałem tylko jak ruszał ze stacji.

Ogrzewanie składu podczas postoju - obowiązkowo obydwa patyki podniesione w celu eliminacji punktowego przegrzania sieci na styku z pantografem. A dlaczego druga maszyna - po prostu druga maszyna była ze składem połączona sprzęgiem ogrzewania elektrycznego.
Ta sama zasada obowiązuje podczas rozruchu z ciężkim składem.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#33
Teraz pytanie z innej beczki,
RysiekChaszcz napisał(a):a sama zasada obowiązuje podczas rozruchu z ciężkim składem.
A jak to jest z silnikami asynchronicznymi? LOTOsiaki czy STK traxxami z prawie 3tys t na haku ruszają na 1 patyku
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#34
Asynchron ma inną charakterystykę prądową i najwyraźniej nie jest potrzebny drugi patyk.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#35
Dokładnie, tu przy ruszaniu pobierany jest mały prąd, który narasta wraz z prędkością, więc do przyspawania przy zerowej prędkości raczej nie dojdzie. Tu potrzeba drugiego patyka może się ewentualnie przydać przy oszronionej sieci.
Odpowiedz

#36
Oczywiście przy asynchronach inna charakterystyka jest. Są to silniki trójfazowe prądu przemiennego a więc AC o dużo wyższej częstotliwości niż nasza sieć energetyczna (50 Hz)
Silniki te pracują przy częstotliwości ponad 200 Hz
Więcej o silnikach asynchronicznych: asynchrony

Tylko dalej w przypadku elektrycznego ogrzewania składów poc. napięciem 3 KV DC obowiązują dwa patyki.
Inaczej to się ma przy nowoczesnych składach np. Czeskie City-Elefanty maja tylko jeden patyk ale one mają:
- silniki asynchroniczne zasilane z falowników
- klimę w całym składzie która dużo mniej prądu żre :-P

[Obrazek: 100_1607.JPG][
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  trakcja wielokrotna różnych lokomotyw kolopolo 2 1 506 02.07.2023, 22:05
Ostatni post: Loki_splinowe
Question Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? Matt01 8 5 994 26.01.2020, 18:08
Ostatni post: rustsaltz
  EP07-395 na złom Paweł Piotr 5 4 543 23.10.2018, 14:29
Ostatni post: vulcan
  "Nosy" ep07 Enigmen 7 4 805 15.05.2017, 12:11
Ostatni post: Enigmen
  EP07-517 wołodyjowskiIC 6 4 521 30.03.2017, 21:26
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.