Cytat:W SA136-002 na wniosek UM próbnie zamontowano nowe zgarniacze.
Ponieważ fabrycznie zamontowane zgarniacze, a w zasadzie osłony zgarniaczy, czy też ich atrapy (jak kto woli) wykonane były z tworzyw i (chyba) jakichś żywic, regularnie dochodziło do ich uszkodzeń podczas kolizji ze zwierzętami i innymi przeszkodami. Powodowało to spore koszty ich wymian. Mimo zamontowania na pojazdach odstraszaczy zwierzyny do kolizji dochodzi w dalszym ciągu - szczególnie z dzikami, które mają gdzieś pociągi i odstraszacze.
W związku z tym Pesa opracowała nowy typ osłony segmentowej (właściwe ciężkie i mocne zgarniacze znajdują się pod opisywanymi osłonami) wykonanej z blachy stalowej, która będzie pełniła rolę dodatkowego (wstępnego) zgarniacza. Nowe rozwiązanie zaburza estetykę pojazdu, ale być może będzie trwalsze w użytku.
Strasznie toporne im wyszły:
Dla porównania zwykły zgarniacz:
źródło: ssc