15.01.2013, 07:51
Chciałbym zapytać odnośnie sygnału S3 a konkretnie jego znaczenia:
Moje pytanie brzmi co to są "odstępy blokowe wolne" ?
Moje pytanie brzmi co to są "odstępy blokowe wolne" ?
Kamil Piotrowicz
Sygnał S3
|
15.01.2013, 07:51
Chciałbym zapytać odnośnie sygnału S3 a konkretnie jego znaczenia:
Moje pytanie brzmi co to są "odstępy blokowe wolne" ?
Kamil Piotrowicz
15.01.2013, 08:28
Są to odstępy (czyli odcinki pomiędzy dwoma kolejnymi semaforami samoczynnej blokady liniowej) niezajęte przez pociąg.
15.01.2013, 11:33
Przy czym trzeba pamiętać, że S3 działa też dla blokady stacyjnej
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
15.01.2013, 11:47
Wielkie dzięki za odpowiedź, bardzo mi to pomogło ponieważ uczę się dopiero E1 i nie mogłem odgadnąć co oznacza to zagadnienie.
Miłego dnia! Ps. Czyli zatem ten sygnał nie występuje gdy w przodzie są semafory półsamoczynne?
Kamil Piotrowicz
15.01.2013, 11:56
Występuje. We wspomnianej blokadzie stacyjne, w przypadku rozjazdów, po których można jechać 100 km/h.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
15.01.2013, 12:03
Występuje przy blokadzie półsamoczynnej jak najbardziej.
15.01.2013, 14:02
Sygnał S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 km/h - w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h"
Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez: a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h, b) semafor samoczynny blokady liniowej (SBL) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową (SBL) informuje, że dwa odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego. Najczęściej ten sygnał stosuje się ze wskaźnikiem W19 i W20. Definicja: Odstęp blokowy – odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
15.01.2013, 17:30
Taki jeszcze przykład.
Jeżeli wjeżdżamy na stację (oczywiście SBL nie ma w pobliżu). To jeżeli mamy podany przelot a w pierwszej głowicy rozjazdowej mamy rozjazdy zwyczajne a w drugiej rozjazdy krzyżowe to wtedy semafor wjazdowy wyświetli nam S3. I taka mała ilustracja dla wyjaśnienia http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/htmlets/lublin.png Jeżeli np jechalibyśmy od strony podg Lublin północ po torze nr2 mając podany przelot przez całą stację na wprost to semafor wjazdowy Y1/2 pokazał by nam S3 gdyż następny semafor w drodze przebiegu (P3/2/m) osłania rozjazdy krzyżowe prędkość przez nie wynosi 100km/h wiec pokazywał by sygnał S6
14.03.2013, 19:45
kamilus67 napisał(a):Chciałbym zapytać odnośnie sygnału S3 a konkretnie jego znaczenia: Zassij :-) http://www.gmfk.pl/pobierz/e1.zip
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-) |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Sygnał zastepczy / unieważniona blokada | Rafal92 | 4 | 7 019 |
21.11.2016, 18:48 Ostatni post: mikrobart |
|
Sygnał zastępczy | Nowicki | 55 | 30 395 |
02.03.2014, 21:56 Ostatni post: rustsaltz |
|
Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" | fanatyk1 | 30 | 26 360 |
21.02.2014, 22:06 Ostatni post: rustsaltz |
|
Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 | dring | 22 | 15 230 |
16.02.2014, 19:10 Ostatni post: stach57 |
|
Pytanie o sygnał na semaforze | maszynista | 24 | 13 008 |
17.04.2013, 18:05 Ostatni post: mixer |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |