Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 15.11.2016
Reputacja:
0
Witam
Z unieważnionej blokady samoczynnej rozkazem pisemnym S przyjeżdża pociąg. Zatrzymuje się przed semaforem wjazdowym i dyktowany jest kolejny rozkaz pisemny S na unieważnienie dalszej blokady samoczynnej i jazda kontynuowana jest na sygnał zastępczy. (dodatkowo sygnał zastępczy podawany jest na drogowskazowym i wyjazdowym) jakie prędkości powinien stosować pociąg na wjazd i wyjazd ?
(interesuje mnie również prędkość na wjazd ponieważ może nastąpić dyktowanie rozkazu w drodze )
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Dyktowany rozkaz podczas jazdy pociągu - tylko przy podwójnej obsadzie.
Skoro SBL'ka jest unieważniona to prędkość max. 40km/h, potem największa dopuszczalna.
Liczba postów: 558
Liczba wątków: 15
Dołączył: 09.12.2014
Reputacja:
4
Jeżeli chodzi o szlak - gdy SBLka jest unieważniona na szlaku między dwoma posterunkami zapowiadawczymi może znajdować się jeden pociąg (trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów?), w związku z czym można jechać z Vmax. Jeżeli zaś chodzi o przejazd przez stację - jeżeli możemy podać standardowe sygnały na semaforach jazda odbywa się według ich wskazań (może być tak że przez całą stację polecimy Vmax mimo że przed wjazdem i za wyjazdem jest unieważniona SBLka), a gdy nie można to trzeba podać zastępczy albo podyktować S na wyjeździe i wjeździe, wtedy przez osłaniane nimi rozjazdy jedzie się 40 km/h, nawet gdy są ułożone na wprost. Choć drogowskazowe zwykle nie są uzależnione od blokady liniowej, więc prawdopodobny jest przejazd przez stację na sygnałach Sz -> S5 -> Sz.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Tu zastosowanie ma instrukcja Ie-1, która jasno wyjaśnia ten przypadek - §3, p. 18), b).
Jeżeli pociąg znajduje się przed semaforem wyjazdowym posterunku ruchu i jeśli rozkaz pisemny "S" unieważnia wskazania semaforów samoczynnej blokady liniowej to obowiązuje nas prędkość 40 km/h do granicy posterunku ruchu.