Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Chyba po raz pierwszy w historii Łódź ma jeden główny dworzec, przez który przejeżdżają wszystkie pociągi jadące przez to miasto, z wyjątkiem czterech REGIO. Zainteresowałem się tym dworcem i poszukuję informacji na jego temat. Szczególnie interesuje mnie jego przebudowa w latach 90-tych, dlaczego nie została ukończona itp. Posiada może ktoś takie informacje?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
norbert napisał(a):dlaczego nie zosta³a ukoñczona Jak nie wiadomo o co chodzi, to...
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
To się domyśliłem, ale chciałbym dowiedzieć się jak to dokładnie przebiegało w czasie, bo chyba nie postanowiono z dnia na dzień, dalej nie robimy?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Brak pieniędzy na wiadukt widmo. Kto nam to załatwił?
Tzw. wiadukt Wschodni przy dworcu Łódź Kaliska czeka na dokończenie ponad 40 lat. Jeszcze trochę poczeka, bo inwestycja nie załapała się na ministerialną listę priorytetów. Komu to zawdzięczamy?
Na stację Łódź Kaliska od strony Chojen prowadzą dwa wiadukty kolejowe. To te nad ul. Bandurskiego. Kolejarze nazywają je: Wschodni i Zachodni. Po Zachodnim (od strony al. Unii) jeżdżą pociągi, ale Wschodni (bliżej al. Włókniarzy) jest cały czas w budowie. Dokończenie obiektu, który "w budowie" jest już ponad 40 lat, znacznie poprawiłoby przepustowość Kaliskiej.
W tej sprawie historia toczy się wyjątkowo powoli. Kiedy pisaliśmy o niej przed ponad rokiem, Marek Faber, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych PKP SA, mówił, że wszystko jest na dobrej drodze. Ale wtedy ministrem był Cezary Grabarczyk, a na kolei pracowała silna łódzka ekipa, co wypominał podczas słynnej konferencji prasowej poseł SLD Dariusz Joński.
Obecnie w resorcie odpowiedzialnym za infrastrukturę nadreprezentacji łodzian nie ma. I od razu widać tego efekty. O Kolei Dużych Prędkości, której ważnym punktem była Łódź, w najbliższych latach możemy zapomnieć. Szybki pociąg z Warszawy do Wrocławia zamiast przez nasze miasto pojedzie przez Częstochowę. A teraz jeszcze z Wieloletniego Programu wypadają dwie ważne dla Łodzi inwestycje.
Wiadukt Wschodni prosi się o dokończenie. Szacowany koszt tej inwestycji to 20 mln zł. Przynajmniej teoretycznie jeszcze nie wszystko stracone, bo Ministerstwo Transportu ogłosiło konsultacje społeczne w tej sprawie. Ciekaw jestem, czy Dariusz Joński weźmie w nich udział.
Gazeta Łódź
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ten temat z tego, co wiem, był już u nas poruszany.
Pytanie jest zasadnicze? Czy jest sens budować ten wiadukt w perspektywie budowy tunelu i puszczenia tam większości ruchu? Na stacji Łódź Kaliska nie ma też aż tak wielkiego ruchu w ciągu godziny, że potrzebne by były dodatkowe tory i krawędzie peronowe. Te trzy perony, które obecnie są całkowicie wystarczają.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Cytat:Pytanie jest zasadnicze? Czy jest sens budować ten wiadukt w perspektywie budowy tunelu i puszczenia tam większości ruchu?
Jak najbardziej, budowa tunelu i dokończenie wiaduktu zupełnie ze sobą nie koligują. Po wybudowaniu tunelu, Kaliski nadal będzie bardzo ważnym punktem na mapie łódzkiego węzła kolejowego. Budowa tunelu to przynajmniej dwa lata od zakończenia Fabrycznego, czyli narażamy się na 4 lata potencjalnych utrudnień. (patrzą od dziś)
Cytat:Na stacji Łódź Kaliska nie ma też aż tak wielkiego ruchu w ciągu godziny, że potrzebne by były dodatkowe tory i krawędzie peronowe.
Już dziś, jednotorowy odcinek Łódź Kaliska - Łódź Kaliska Towarowa ledwie wyrabia, a jak przybędzie ruchy ŁKA... Wystarczy, że coś się rypnie na tym odcinku i mamy paraliż kolejowy z łódzkim węźle, dlaczego? Bo ministerstwo transportu żałuje 20 milionów? Pociągi TLK do Warszawy kursują średnio co godzinę, między nimi pociągi iR, pociągi Regio do Koluszek, Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego, Częstochowy.., Szykuję się ŁKA z kursami do Koluszek/Rogowa co godzinę.... Dalsze lekceważenie tego wiaduktu skończy się niepotrzebnymi problemami dla przewoźników i pasażerów co będzie równoznaczne z dalszym odchodzeniem pasażerów od transportu kolejowego na rzecz transportu drogowego.
Cytat:Te trzy perony, które obecnie są całkowicie wystarczają.
Obecnie, pociągi jadące na północ (Łowicz, Kutno, Toruń, Trójmiasto) muszą korzystać z zapuszczonych peronów 4,5,6, ponieważ perony 1,2,3 są wykorzystywane przez pociągi kursujące do Warszawy, Wrocławia, Poznania, Koluszek, Skierniewice, Tomaszowa Mazowieckiego oraz na południe. (Kraków, Częstochowa, Katowice)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W zamyśle ŁKA to faktycznie ruch może się zwiększyć, ale też pozostaje sprawa czy wszystkie składy będą kończyć bieg na Kaliskim czy może też część skończy na Widzewie. Warto by było rozdzielić to wszystko.
Owszem z Kaliskiego na Chojny kawałek jest jednotorowy (jak dobrze pamiętam ze swoich podróży), ale później już są dwa tory, bo w 2012 wyremontowali.
Ja nie jestem przeciwnikiem budowy tego wiaduktu, tylko bardziej chodzi mi o przyszłościową rolę dworca kaliskiego. On teraz jest taki mega ważny, bo zniknął podstawowy łódzki dworzec, czyli Fabryczny. A jak on się ponownie w mieście pojawi, to tam przeniosą się TLK i IR do Warszawy ("Łodziaki"), a na kaliskim zostanie jak dotąd ruch do Wrocławia, Ostrowa, Poznania, Sieradza, Kutna.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Czyli nadal pozostanie trzon połączeń, a Kaliski nadal będzie jednym z głównych dworców w Łodzi. Nawet po przeniesieniu części ruch z Kalskiego na Fabryczny, ruch na tym pierwszy nadal będzie duży, a będzie rosnąć: ŁKA do Kutna, Łowicza i Zduńskiej Woli, większa ilość połączeń dalekobieżnych (jak wypalą nowe EZTy dla PKP IC, minimum 4 pary Poznań - Łódź - Kraków i Gdynia - Łódź - Katowice), bardzo prawdopodobny powrót połączenia międzynarodowego do Drezna.
Dokończenie tego wiaduktu nadal ma jak największy sens, pod względem komunikacyjnym dla pasażerów kolei, pasażerów komunikacji miejskiej w Łodzi, oraz estetycznym. Jak nie, to wyburzenie tego obiektu i uprzątnięcie terenu, aby nie straszył gości w Łodzi, przez co już na samym początku wystawiają miastu negatywną ocenę.
Liczba postów: 324
Liczba wątków: 5
Dołączył: 11.05.2011
Reputacja:
0
Do przelotowego podziemnego Fabrycznego to jeszcze daleko... a znając realia niekoniecznie to będzie zrealizowane priorytetowo...
Pozdrowionka z centralnej Polski
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Urbi, a skąd masz informacje, że planowany jest powrót połączenia międzynarodowego do Drezna?
Ogólnie zauważ, że przez tyle lat dworzec Kaliski już dawał radę ze zwiększonym ruchem. Jeżeli odpowiednio ułoży się rozkład.
Składy dalekobieżne i tak nie będą pokrywać się z ŁKA z tych samych kierunków (chodzi o przyjazd w tej samej godzinie).
Spójrz na Warszawę Centralną. Tam jaki jest ruch. A mają do dyspozycji tylko i aż 4 perony, tylko i aż 2 tory (w ruchu dalekobieżnym), zatem jak tylko się pomyśli to nie będzie potrzeby budowy czegoś nowego.
A jeszcze w Polsce ogromny wpływ na cokolwiek ma polityka. Powiedzmy, że ten wiadukt zostanie wybudowany za kilkanaście mln złotych a po kilku latach przestanie być użytkowany i już zacznie się polityczna burza, że po co, że na co itd...
Już lepiej byłoby dobudować drugi tor na odc. Łódź Kaliska - Łódź Towarowa, bo o tym odcinku mówiono na początku wątku.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Cytat:Urbi, a skąd masz informacje, że planowany jest powrót połączenia międzynarodowego do Drezna?
Gdzieś na jakimś spotkaniu Massel stwierdził, że podjęli działania w celu uruchomienia połączenia międzynarodowego Warszawa - Drezno od rozkładu 2014/2015. Nie dam sobie łapy uciąć, ale chyba Drezno jest również w planie transportowym.
Cytat:A jeszcze w Polsce ogromny wpływ na cokolwiek ma polityka. Powiedzmy, że ten wiadukt zostanie wybudowany za kilkanaście mln złotych a po kilku latach przestanie być użytkowany i już zacznie się polityczna burza, że po co, że na co itd...
To mu nie grozi, na pewno nie po otwarciu tunelu, wtedy Kaliski znów stanie się stacją początkową dla wielu relacji, jak: Wwa - Łódź, pociągów Regio do Skierniewic, Koluszek, Tomaszowa Mazowieckiego, Częstochowy, dla pociągów ŁKA.
Z tym obiektem coś trzeba w końcu zrobić, albo burzymy, albo dokańczamy, bo jeden i drugi wariant usprawni estetykę i komunikacje na tym terenie.
Cytat:Już lepiej byłoby dobudować drugi tor na odc. Łódź Kaliska - Łódź Towarowa, bo o tym odcinku mówiono na początku wątku.
Na drugi tor na tym odcinku, czekamy tyle samo, co na dokończenie wiaduktu...
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Dokończenie wiaduktu prawdopodobnie z środków RPO.
Cytat:Natomiast wiadukt będzie prawdopodobnie finansowany z regionalnego programu operacyjnego województwa łódzkiego. - Prace mogłyby zacząć się od stycznia 2014 roku - mówi Stępień.
Więcej: Gazeta Łódź
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Cytat:Łódź Kaliska również do remontu. Co z pasażerami?
PKP przygotowują się do remontu dworca Łódź Kaliska. Prace będą prowadzone prawdopodobnie w tym samym czasie, co przebudowa dworca Łódź Fabryczna i wymiana peronów na stacji Łódź Widzew. To oznacza duże utrudnienie dla pasażerów.
Więcej: Gazeta Łódź
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Oj tak czeka nas niezły paraliż na dworcach kolejowych w Łodzi.
Ja jedynie jestem ciekawy czy zrobią porządne zadaszenia na peronach 1,2 i 3.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Czasami nie jestem w stanie zrozumieć ludzi. We Wrocławiu, gdy remontowano Główny paraliż był totalny, ale ludzie zacisnęli zęby i czekali - doczekali się. W Łodzi się remontuje a pasażerowie i tak spuszczają nos na kwintę i obrażają się, bo nie będzie podczas remontu dość komfortowo...
|