Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.04.2013
Reputacja:
0
Na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów ;-) !
Jestem studentem, opracowuje projekt sterowania ruchu na prostej stacji (projekt pulpitu nastawczego, planu schematycznego, tablicy zależności itp.).
Mam pytanie co do tablicy zależności:
Na stacji ruch pociągów pocżtkowo odbywa sie bez zatrzymania. Jak należy zmodyfikować "starą" tablice zależności w przypadku gdy ruch bedzie z zatrzymaniem na stacji?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Uzależnić semafor wjazdowy z wyjazdowym w taki sposób, aby nie dało się podać przelotu. Innymi słowy wykluczyć możliwość podania sygnału na wyjazd jeżeli podany jest sygnał wjazdowy. Ale gdzie masz potrzebę każdorazowego zatrzymania pociągu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.04.2013
Reputacja:
0
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Pytanie było czysto hipotetyczne, zadane przez Pana prowadzącego moje zajęcia, wobec fikcyjnej stacji kolejowej.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
No zbyt skomplikowany problem to nie był
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.04.2013
Reputacja:
0
No teraz sobie zdałem z tego sprawę :-P, dzięki wielkie za pomoc!
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
A wbrew pozorom jest parę stacji gdzie przelotu podać się nie da
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Kopalnie, stacje czołowe
. Możesz podać przykłady?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.01.2014
Reputacja:
0
gdzie można więcej poczytać o zasadach tworzenia tablicy zależności??
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
W ksiazkach o urzadzeniach zabezpieczenia ruchu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Gdzieś o tym czytałem, ale teraz nie mogę znaleźć :/
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
No nie bardzo.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Czy tablice zależności odnoszą się do wszystkich typów urządzeń srk? Pamiętam je w związku z urz. mechanicznymi. Jak to się ma do urz. przekaźnikowych i zastosowań nowoczesnych rozwiązań komputerowych? Gdzie można o tym poczytać?
Liczba postów: 374
Liczba wątków: 13
Dołączył: 15.03.2014
Reputacja:
20
Tablica zależności jest obrazowym przedstawieniem wszelkich czynności i zależności w urządzeniach nastawczych i blokowych związanych z jazdą pociągu. Jeżeli na posterunku ruchu odbywają się zorganizowane przebiegi manewrowe, wówczas tablica zależności obejmuje również czynności i zależności w urządzeniach nastawczych, związanych z jazdami manewrowymi. Tablica zależności podaje ilość i rodzaj urządzeń srk, biorących udział w każdym przebiegu pociągowym (także manewrowym, jeśli takie są zorganizowane na posterunku ruchu) oraz sposób i kolejność ich obsługi.
Tablica zależności jest konstruowana dla wszystkich typów urządzeń srk, ponieważ jest integralną częścią każdego projektu urządzeń srk. Tablica zależności jest podstawą zabudowania określonych urządzeń srk na posterunku – w formie zależności mechanicznych (urządzenia srk ręczne kluczowe i mechaniczne scentralizowane, także częściowo elektromechaniczne [suwakowe]), elektrycznych (urządzenia srk elektromechaniczne [suwakowe] i przekaźnikowe) oraz logicznych (urządzenia komputerowe).
Informacje na ten temat można znaleźć w literaturze poświęconej budowie, funkcjonowaniu i projektowaniu urządzeń srk.