02.04.2013, 19:53
Mój projekt przebudowy kolejowej 14 na odcinku Kalisz-Opatówek
Projekt podzieliłem na 2 części
1.Czas przejazdu/prędkość (Kalisz-Kalisz Winiary)
2.Dla kogo? (Kalisz-Opatówek całość)
1.Jak wiemy Polska kolej przechodzi kryzys starości od czasu budowy linii kolejowych mało która została przebudowa w efekcie czego mamy węzły na których trzeba zmieniać czoło pociągu czy kręte tory na których pociągi jadą z żółwią prędkością .
Kalisz dotyczy ten drugi problem czyli kręte tory tak zwane łuki, łuki Kaliskie zaczynają się od dworca Kalisz następnie tworzą zakole daleko na południe i kończą się na sypiącym mostem nad rzeką Prosną....
Przez co odcinek z Kalisz do Kalisz Winiary posiada aż ok. 7,500km w linii prostej było by to ok. 4,700km czyli była by krótsza o 2,800km.
W dodatku trzeba wspomnieć że na tej linij składy suną po 100km/h a na łukach 30-40km/h a więc grubo ponad połowę mniej...
Obecnie jadą pociągiem osobowym z Kalisza do Winiar pociąg pokonuje ten odcinek w 10 min.
Tym czasem z Kalisza do Kalisz Szczypirna jest 3,500km czyli 4 minuty drogi...
W moim projekcie odcinek Kalisz-Winiary pociąg osobowy pokonywał by ten odcinek w ok. 5 min
Należy dodać że lepszy czas miały by pociągi pospieszne bo jak by nie było składy osobowe zanim się rozpędzą z wyjazdu od przystanku to trochę minie...
Wydaje mi się że był by to wielki sukces ile razy w wiadomościach słyszymy o remontach długi tras gdzie wynik poprawia się o 10-15min a tutaj tym czasem parę KM i 5 minut...
2.
Co rozumieć przez pytanie "Dla kogo?" Chodzi mi o Winiarski przystanek bo niby dla kogo on jest??
Mieszkańców miejscowości Szałe?
-Mieszkańcy Szałego mają pod nosem Kaliskie Linie Autobusowe (KLA) w dodatku okrążać wielkie zalewisko?
Chyba jednak nie dla nich...
To może dla mieszkańców osiedla Winiary?
-Stanowczą wątpię z osiedla do przystanku jest ok.2,500km z czego 2/3 to ul.Lubelska bez chodnika bez oświetlenia...
Ale to jeszcze nic koszmar to dopiero ul. Wypoczynkowa nic tam nie jeździ nie ma asfaltu nie wspominając jak spadnie deszcz czy śnieg co tam jest... no i na dziko z ul. Wypoczynkowej na przystanek o ile się go wypatrzy :lol:
Dziwi mnie jednak fakt że w mieście ponad 100tysięcznym nawet nie ma znaków informacyjnych że znajduje się tam jakiś przystanek kolejowy...
Do 2000r. kiedy kolej miała jeszcze sporo połączeń a zalewisko szałe było czyste to można by powiedzieć że był to przystanek sezonowy...
Niestety to już przeszłość...
W moim projekcie przystanek ten jest przy osiedlu Winiary a więc ma służyć mieszkańcom tego osiedla i nie tylko...
Mało tego w moim projekcie jest uwzględniony jeszcze drugi przystanek mianowicie Kalisz Rajsków przy Rypinku...
Przy budowie tego przystanku zakładam też budowę mostu by połączyć ul.Rajskowską z Chrobrego...
Przystanek nie leży co prawda w centralnej zabudowie leży na dawnej początkowej zabudowie Kalisza dosłownie parę metrów jest do grodu Kaliskich piastów latem z mostu kolejowego można by też ujeżdżać odtworzoną dawną łódkę którą można się przepłynąć do Teatru...
Winiary jak i Rajsków by był ekspresowym połączenie na gł. dworzec a zarazem do budowanej największej galerii w regionie Amber.
Warto dodać że Kaliskie centrum jest daleko od głównego dworca na Rajskowski przystanek z Ratusza było by bliżej o ok.500m
Jak by były jakieś bitwy zjazdy do grodu wydaje mi się idealne położenie przystanku!
Przystanek może być też przydatny 1 listopada kiedy są same korki na cmentarze tym czasem od przystanku mały spacerek i dojdziemy do Cm. Tynieckiego i Parafialnego
Pozdrawiam
Projekt podzieliłem na 2 części
1.Czas przejazdu/prędkość (Kalisz-Kalisz Winiary)
2.Dla kogo? (Kalisz-Opatówek całość)
1.Jak wiemy Polska kolej przechodzi kryzys starości od czasu budowy linii kolejowych mało która została przebudowa w efekcie czego mamy węzły na których trzeba zmieniać czoło pociągu czy kręte tory na których pociągi jadą z żółwią prędkością .
Kalisz dotyczy ten drugi problem czyli kręte tory tak zwane łuki, łuki Kaliskie zaczynają się od dworca Kalisz następnie tworzą zakole daleko na południe i kończą się na sypiącym mostem nad rzeką Prosną....
Przez co odcinek z Kalisz do Kalisz Winiary posiada aż ok. 7,500km w linii prostej było by to ok. 4,700km czyli była by krótsza o 2,800km.
W dodatku trzeba wspomnieć że na tej linij składy suną po 100km/h a na łukach 30-40km/h a więc grubo ponad połowę mniej...
Obecnie jadą pociągiem osobowym z Kalisza do Winiar pociąg pokonuje ten odcinek w 10 min.
Tym czasem z Kalisza do Kalisz Szczypirna jest 3,500km czyli 4 minuty drogi...
W moim projekcie odcinek Kalisz-Winiary pociąg osobowy pokonywał by ten odcinek w ok. 5 min
Należy dodać że lepszy czas miały by pociągi pospieszne bo jak by nie było składy osobowe zanim się rozpędzą z wyjazdu od przystanku to trochę minie...
Wydaje mi się że był by to wielki sukces ile razy w wiadomościach słyszymy o remontach długi tras gdzie wynik poprawia się o 10-15min a tutaj tym czasem parę KM i 5 minut...
2.
Co rozumieć przez pytanie "Dla kogo?" Chodzi mi o Winiarski przystanek bo niby dla kogo on jest??
Mieszkańców miejscowości Szałe?
-Mieszkańcy Szałego mają pod nosem Kaliskie Linie Autobusowe (KLA) w dodatku okrążać wielkie zalewisko?
Chyba jednak nie dla nich...
To może dla mieszkańców osiedla Winiary?
-Stanowczą wątpię z osiedla do przystanku jest ok.2,500km z czego 2/3 to ul.Lubelska bez chodnika bez oświetlenia...
Ale to jeszcze nic koszmar to dopiero ul. Wypoczynkowa nic tam nie jeździ nie ma asfaltu nie wspominając jak spadnie deszcz czy śnieg co tam jest... no i na dziko z ul. Wypoczynkowej na przystanek o ile się go wypatrzy :lol:
Dziwi mnie jednak fakt że w mieście ponad 100tysięcznym nawet nie ma znaków informacyjnych że znajduje się tam jakiś przystanek kolejowy...
Do 2000r. kiedy kolej miała jeszcze sporo połączeń a zalewisko szałe było czyste to można by powiedzieć że był to przystanek sezonowy...
Niestety to już przeszłość...
W moim projekcie przystanek ten jest przy osiedlu Winiary a więc ma służyć mieszkańcom tego osiedla i nie tylko...
Mało tego w moim projekcie jest uwzględniony jeszcze drugi przystanek mianowicie Kalisz Rajsków przy Rypinku...
Przy budowie tego przystanku zakładam też budowę mostu by połączyć ul.Rajskowską z Chrobrego...
Przystanek nie leży co prawda w centralnej zabudowie leży na dawnej początkowej zabudowie Kalisza dosłownie parę metrów jest do grodu Kaliskich piastów latem z mostu kolejowego można by też ujeżdżać odtworzoną dawną łódkę którą można się przepłynąć do Teatru...
Winiary jak i Rajsków by był ekspresowym połączenie na gł. dworzec a zarazem do budowanej największej galerii w regionie Amber.
Warto dodać że Kaliskie centrum jest daleko od głównego dworca na Rajskowski przystanek z Ratusza było by bliżej o ok.500m
Jak by były jakieś bitwy zjazdy do grodu wydaje mi się idealne położenie przystanku!
Przystanek może być też przydatny 1 listopada kiedy są same korki na cmentarze tym czasem od przystanku mały spacerek i dojdziemy do Cm. Tynieckiego i Parafialnego
Pozdrawiam