Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 18.07.2010
Reputacja:
0
Witam. Wiele razy widziałem że jakaś TLK z niewielkim opóźnieniem ( np. 10min ) odjeżdżał pierwszy a pociąg PR który powinien odjechać planowo musiał czekać aż pośpiech odjedzie i łapał kilka minut opóźnienia. Kto w takich sytuacjach decyduje jaki poc. odjedzie pierwszy ? Czy to jest już jakoś ustalone odgórnie tzn. żeby poc. PR który zatrzymuje się na każdej stacji po prostu nie blokował szlaku tej TL-ce ?
Liczba postów: 1 026
Liczba wątków: 27
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Spółka InterCity ma pierwszeństwo. Jak pewnie się domyślasz najpierw są pociągi pasażerskie a potem towarowe.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!
Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.
Zestawienia pociągów
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 18.07.2010
Reputacja:
0
Wcześniej takie postępowanie bym zrozumiał, kiedy wszystko było jedną spółką. Ale teraz, kiedy PR a IC to co innego. PR-om chyba nie jest na rękę takie przepuszczanie poc. spółki IC.
Liczba postów: 387
Liczba wątków: 16
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
A jak to sobie wyobrażasz? IC za osobowym i na każdym przystanku postój? Jest ranga pociągów i jej się trzymają bez względu na spółki.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Normalna kolej rzeczy. Trudno, żeby towarowy leciał pierwszy.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
A dokładniej to się opiera na kategoriach pociągów, niekoniecznie na firmie. IC,EC,EN mają pierwszeństwo przed TLK, TLK ma pierwszeństwo przed Regio (nie wiem jak sprawa wygląda z InterRegio, ale pewnie podobnie bo to osobowe przyspieszone, nie międzywojewódzkie). Towary ustępują wszystkim.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No jak każdy by jeździł jak chciał to dopiero był by chaos. Wszystkie pociągi były by opóźnione a w szczególności TLK, a to raczej nie zbyt dobra wizja dla pasażera.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Gwoli ścisłości dodam, że pierwszeństwo nad wszystkimi pociągami ma pociąg ratunkowy.
Liczba postów: 73
Liczba wątków: 5
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
0
Moim zdaniem struktura trasowania pociągów wygląda następująco (pomijam kwestię pociągów ratunkowych):
1.Składy międzynarodowe pasażerskie
2.Składy pasażerskie krajowe, dalekobieżne, kwalifikowane (EIC,Ex,)
3. Składy pasażerskie krajowe, dalekobieżne, międzywojewódzkie (TLK, IR,RE).
4. Składy pasażerskie regionalne
5. Składy towarowe
6. Lokomotywy luzem, pociągi próbne itp.
Liczba postów: 354
Liczba wątków: 30
Dołączył: 23.08.2010
Reputacja:
0
Jeżeli o mnie chodzi to uważam, że pierwszeństwo ma pociąg który NIE jest spóźniony w taki sposób nie opóźnia się pociągu planowego i mamy spóźniony tylko jeden pociąg a nie już dwa. Tutaj przede wszystkim trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
REGIOchłopak, ale tego zdrowego rozsądku brakuje. W polskich nastawniach kolejność nie jest ustalana dynamicznie, tak pociągi są puszczane na szlak tak jak mówią przepisy o pierwszeństwie pociągów. A to kumuluje opóźnienia i powoduje, że pociągi jadące planowo dostają w plecy - najczęściej to REGIO cierpi.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
A czy to przypadkiem nie jest tak, że wszystkich zależy od dyżurnego ruchu? Mam rodzinę kolejarzy, i parę razy słyszałem jak mi jeden z nich opowiadał (mechanik), że musiał wlec się za osobowym (miał opóźnienie) a dyżurny ruchu nie chciał mu dać pierwszeństwa.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Ano pierwszeństwo nad REGIO ma TLK - tak to jest w przepisach, ale na nastawni dyżurny jest królem, on obserwuje sytuację ruchową na szlaku i na stacji i to on decyduje, co powinno wyjechać a co nie.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
mikrobart napisał(a):Ano pierwszeństwo nad REGIO ma TLK - tak to jest w przepisach, ale na nastawni dyżurny jest królem
Nie jest królem, bo ma obowiązek stosować się do przepisów tak aby zapewnić płynność ruchu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL