Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IC czy PR, kto ma pierszeństwo?
#1
Witam. Wiele razy widziałem że jakaś TLK z niewielkim opóźnieniem ( np. 10min ) odjeżdżał pierwszy a pociąg PR który powinien odjechać planowo musiał czekać aż pośpiech odjedzie i łapał kilka minut opóźnienia. Kto w takich sytuacjach decyduje jaki poc. odjedzie pierwszy ? Czy to jest już jakoś ustalone odgórnie tzn. żeby poc. PR który zatrzymuje się na każdej stacji po prostu nie blokował szlaku tej TL-ce ?
Odpowiedz

#2
Spółka InterCity ma pierwszeństwo. Jak pewnie się domyślasz najpierw są pociągi pasażerskie a potem towarowe.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#3
Wcześniej takie postępowanie bym zrozumiał, kiedy wszystko było jedną spółką. Ale teraz, kiedy PR a IC to co innego. PR-om chyba nie jest na rękę takie przepuszczanie poc. spółki IC.
Odpowiedz

#4
A jak to sobie wyobrażasz? IC za osobowym i na każdym przystanku postój? Jest ranga pociągów i jej się trzymają bez względu na spółki.
Odpowiedz

#5
Normalna kolej rzeczy. Trudno, żeby towarowy leciał pierwszy.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#6
A dokładniej to się opiera na kategoriach pociągów, niekoniecznie na firmie. IC,EC,EN mają pierwszeństwo przed TLK, TLK ma pierwszeństwo przed Regio (nie wiem jak sprawa wygląda z InterRegio, ale pewnie podobnie bo to osobowe przyspieszone, nie międzywojewódzkie). Towary ustępują wszystkim.
Odpowiedz

#7
No jak każdy by jeździł jak chciał to dopiero był by chaos. Wszystkie pociągi były by opóźnione a w szczególności TLK, a to raczej nie zbyt dobra wizja dla pasażera.
Odpowiedz

#8
Gwoli ścisłości dodam, że pierwszeństwo nad wszystkimi pociągami ma pociąg ratunkowy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
Moim zdaniem struktura trasowania pociągów wygląda następująco (pomijam kwestię pociągów ratunkowych):
1.Składy międzynarodowe pasażerskie
2.Składy pasażerskie krajowe, dalekobieżne, kwalifikowane (EIC,Ex,)
3. Składy pasażerskie krajowe, dalekobieżne, międzywojewódzkie (TLK, IR,RE).
4. Składy pasażerskie regionalne
5. Składy towarowe
6. Lokomotywy luzem, pociągi próbne itp.
Odpowiedz

#10
Jeżeli o mnie chodzi to uważam, że pierwszeństwo ma pociąg który NIE jest spóźniony w taki sposób nie opóźnia się pociągu planowego i mamy spóźniony tylko jeden pociąg a nie już dwa. Tutaj przede wszystkim trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem.
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
---
Odpowiedz

#11
REGIOchłopak, ale tego zdrowego rozsądku brakuje. W polskich nastawniach kolejność nie jest ustalana dynamicznie, tak pociągi są puszczane na szlak tak jak mówią przepisy o pierwszeństwie pociągów. A to kumuluje opóźnienia i powoduje, że pociągi jadące planowo dostają w plecy - najczęściej to REGIO cierpi.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#12
A czy to przypadkiem nie jest tak, że wszystkich zależy od dyżurnego ruchu? Mam rodzinę kolejarzy, i parę razy słyszałem jak mi jeden z nich opowiadał (mechanik), że musiał wlec się za osobowym (miał opóźnienie) a dyżurny ruchu nie chciał mu dać pierwszeństwa.
Odpowiedz

#13
Ano pierwszeństwo nad REGIO ma TLK - tak to jest w przepisach, ale na nastawni dyżurny jest królem, on obserwuje sytuację ruchową na szlaku i na stacji i to on decyduje, co powinno wyjechać a co nie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
rysiogeniusz napisał(a):A czy to przypadkiem nie jest tak, że wszystkich zależy od dyżurnego ruchu? Mam rodzinę kolejarzy, i parę razy słyszałem jak mi jeden z nich opowiadał (mechanik), że musiał wlec się za osobowym (miał opóźnienie) a dyżurny ruchu nie chciał mu dać pierwszeństwa.

Bez obrazy, co mechanik to inna opowieść. Mechanicy to ostatnie źródło informacji chyba że dobrze znany i zaufany.
Odpowiedz

#15
mikrobart napisał(a):Ano pierwszeństwo nad REGIO ma TLK - tak to jest w przepisach, ale na nastawni dyżurny jest królem
Nie jest królem, bo ma obowiązek stosować się do przepisów tak aby zapewnić płynność ruchu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.