Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak zostać maszynistą?
#16
Po kilkunastu latach pracy jako maszynista to około 3 500 zł. a pomocnik około 2 000 zł.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#17
Podczas szkolenia dostajesz od 1500-1800zl.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#18
Prywatni często również wcześniej szkolą na rewidenta, i dopiero na mechanika Smile
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#19
Sejm przyjął pięć poprawek Senatu do ustawy o transporcie kolejowym. Nowelizacja określa nowe zasady przeprowadzania badań lekarskich i psychologicznych, jakim muszą poddawać się maszyniści i kandydaci na maszynistów.

Polska kolej od dawna boryka się z problemem luki pokoleniowej. Uprawnienia do prowadzenia pojazdów trakcyjnych posiada około 17,5 tys. osób, z których ponad połowa ma od 46 do 60 lat. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego średni wiek osób zatrudnionych na stanowisku maszynisty to niemal 50 lat, a tylko około 16 proc. maszynistów nie przekroczyło 40. roku życia.

Według szacunków w najbliższych latach trzeba będzie wyszkolić ponad 3 tys. nowych maszynistów.

http://logistyka.wnp.pl/sejm-przyjal-po ... 1_0_0.html
Odpowiedz

#20
Nie ma co panikować, przy obecnym rynku pracy w Polsce, szybko załatają dziurę pokoleniową.
Odpowiedz

#21
A szczegółów jak zawsze brak...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#22
Czytam co tutaj piszecie i coś mi sie nie zgadza.
Piszecie tylko o kursie i egzaminie na licencję maszynisty. Ale żęby zostać maszynistą najpierw trzeba zrobic kurs i egzamin na pomocnika potem kurs i egzamin na maszynistę. Potem dopiero kurs na licencję maszynisty. Tak to chyba wygląda?
Odpowiedz

#23
Teraz mamy dwie drogi na zostanie maszynistą albo po staremu czyli pomocnik -> maszynista. Albo po nowemu Człowiek nikt-> Licencja maszynisty. Jednak już niedługo obowiązywać będzie tylko Licencja.
Odpowiedz

#24
MichałŁ napisał(a):Człowiek nikt->
Zważaj kolego na słowa, bo nikim to możesz być Ty, niektóre osoby zrezygnowały z innej pracy aby spełnić swoje marzenia by zostać maszynistą. Spotykając na jazdach osoby z kursów na maszynistów nie sądzę że są nikim.. Nie raz więcej wiedza niż ten po mechaniaku czy elektryku.
Odpowiedz

#25
Dzięk za odpowiedź. A jak wygląda mozliwość zatrudnienia po uzyskaniu licencji u przewoźnka? Np. PKP IC ma stałe ogłoszenie o naborze ale trzeba mieć zdany egzamin kwalifikacyjny na maszynistę czyli stara droga rozumiem?
Odpowiedz

#26
Tak, na stronie IC jest info o starej drodze. Zatrudnienie znajdziesz, tylko musisz sie wstrzelic w szkolenie na swiadectwo u danego przewoznika
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#27
kazio napisał(a):Polska kolej od dawna boryka się z problemem luki pokoleniowej[...]

Nie wiem, ale coś się we mnie buntuje gdy czytam takie teksty. Brzmi to jakby ten brak kadr to był jakiś dopust, który dotknął nic niewinnych PKP IC, PKP Cargo, czy PLK (tu już nie maszyniści a dyżurni i dróżnicy), a tak naprawdę spółki te same sobie szkodziły przez 20 lat tkwiąc w dziwnym mniemaniu, że żadna świeża krew nie jest im potrzebna.

W nieco podobnej sytuacji wydają się być Koleje Mazowieckie (choć tu za nastawnikiem widać co raz częściej młodych ludzi), zaś kadra SKM W-wa w ogóle wydaje się być dosyć młoda. Z drugiej strony, kto mający już swoje lata, dom i rodzinę na utrzymaniu dla pracy na kolei zgodzi się wysupłać 4000 zł na kurs, a potem przetrwać 3 m-ce poniżej kosztów własnych?

Boli mnie to, że nasze pokolenie obecnych 30- i 40-latków jest dla kolei w Polsce pokoleniem straconym...
Odpowiedz

#28
KM i SKM stara się szkolić dość często, dlatego ich kadra jest naprawdę młoda. Luka wśród maszynistów i wysoki średni wiek, wg. badań ulegnie ustabilizowaniu za około 4 lata, więc można zobaczyć, jak bardzo brakuje ludzi, młodych ludzi na tym stanowisku.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#29
Właśnie się pojawiło ogłoszenia o naborze na maszynistów w SKMWA: link.

Z ciekawym uzasadnieniem:
Nie wykluczamy, że w przyszłym roku z powodów naturalnych z firmy odejdzie kilka osób. [...] niektórzy mogą nie spełniać rygorystycznych wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych, niezbędnych do zachowania ważności licencji maszynisty i świadectwa maszynisty.

Jak to więc jest z tym zawodem maszynisty? Dostępny dla przeciętnie zdrowego człowieka, czy elitarny? Zgaduję, że te rygorystyczne wymogi są większe niż w przypadku kierowcy, operatora wózka widłowego czy koparki - a mniejsze niż do lotnictwa. Ale czy oprócz typowej psychotechniki są jakieś inne testy/badania, mierzące np. odporność na stres, reakcje wzroku na nagłe zmiany oświetlenia (światła pojazdu jadącego z naprzeciwka), sprawdzające rodzaj osobowości :? Powiedzcie coś proszę...
Odpowiedz

#30
Pisanie o badaniach po raz osiemnasty mija sie z celem. W Internecie na Forach jest juz tyle opowiadan, ze z latwoscia mozesz z nich skorzystac.
A co do pytania o reakcje na swiatlo to owszem, jest takie badanie.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak zostać rewidentem duzy_777 2 2 145 02.06.2021, 14:47
Ostatni post: pawel199
  jak zostać maszynistą Jurek 1 1 781 26.05.2021, 17:21
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać maszynistą w PKP Cargo ET22FAN 5 5 146 06.03.2021, 14:47
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać ustawiaczem / manewrowym? Feuer 0 2 066 08.08.2020, 22:30
Ostatni post: Feuer
Lightbulb Jak nie zostać manewrowym. Syn_derektora 14 6 148 24.06.2020, 14:30
Ostatni post: duzy_777

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.