Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Też o tym czytałem. Podobno projekt jest gotowy. ZNLE musi znaleźć odpowiedni moment na wyprodukowanie pierwszego egzemplarza. Zoboczymy, jak dragon się spisze. Jeśli obędzie się bez większych wpadek i jeśli uda się sprzedać te loki Lotosowi to wówczas myślę, że przystąpią do budowy prototypu. :-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Wygląda bardzo korzystnie. Chciałbym, żeby ta makieta wyjechała kiedyś z ZNLE w skali 1:1 :-D . Nie ma chyba większego znaczenia, czy to projekt Newagu czy ZNLE bo na loku tabliczka znamionowa będzie z logo ZNLE. :-) . Oby dragon był hitem, bo wtedy możemy dość szybko E4ACP zobaczyć jako prototyp. :-o
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Design jak dla mnie przepiękny, lokomotywa do tego bardzo lekka, bo tylko 80 tonowa, w sam raz na Polskie szlaki. Tylko problem jest taki, że podobnie jak z Taurusem, nie wykorzystamy jej możliwości do końca, bo szybciej jak 160 km/h nie pojedzie. A w porównaniu z Taurusem na pewno byłaby o wieeele tańsza.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Uu wygląda ciekawie, nie wiedziałem że NEWAG zaprojektował lokomotywę, ale wydaje mi się że nie ma ona nic wspólnego z tą z Gliwic. O E4ACP nie wiemy nic konkretnego, lecz moim zdaniem prędkość to minimum 160 km/h bo inaczej nie ma co wypuszczać na rynek, gdyby się postarali i było by 200 km/h no to był by już hit.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
No bardzo ładny. Swoje tez robi malowanie. Ciekawe jakby wyglądała w barwach powiedzmy IC. Ale ogólnie fajnie, że jest taki temat jak budowanie nowych lokomotyw w Polsce.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Jeśli nikt nie chce budować polskiego samochodu, to warto, aby chociaż Polska zasłynęła z produkcji taboru. PESA robi Polsce dobrą (czasem niezbyt dobrą :-P ) reklamę, ale wypuszczenie pasażerskiej lokomotywy to na prawdę byłoby coś. Kto ma informacje na temat prac na prototypem, o ile się rozpoczęły?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wszystko to tylko projekt, może ruszy dopiero po rozpoczęciu produkcji DRAGONA. Tak było by najlepiej bo zbiorą masę doświadczeń które można wykorzystać do budowy wersji pasażerskiej.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
1. Zanim coś podobnego pociągnie pierwszy pociąg na CMK będzie już 200km/h.
2. Dokładnie, póki nie ruszy produkcja Dragona możemy o niej zapomnieć.
3. I o projekcie bo nie ma ostatecznej wersji, mam nadzieję, że jak już to będą (przynajmniej w kwestii stylistyki) czerpać pełnymi garściami z wersji Newagu bo pod tym względem o kilka długości przebija wszystko co jest obecnie na rynku.
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
A ja myślę, że gdyby udało się dragona oraz E4ACP wdrożyć później do produkcji to mógły być to hit na pare krajów europejskich (np. byłe demoludy i Włochy). Wydeje mi się, że dragon może spokojnie konkurować z czeskimi lokami - oczywiście jeśli testy wypadną pozytywnie :-D
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Nie wiem ilu z Was się zagłębiało, ale Dragon ma budowę modułową i wg. ZNLE bez problemu można zrobić wersję mocniejszą (np. 6MW) czy pod inny system zasilania.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
No i oby tak było. Osobiście już nie mogę się doczekać, gdy zobaczę taką maszynę w barwach któregoś przewoźnika na własne oczy.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Mam informacje (jeszcze nie potwierdzam w 100%) że E6ACT nie przeszedł homologacji w IPS Poznań, (nie wyjedzie na tory puki co) z tego co mi się udało dowiedzieć to, że "przyspieszenie pudła jest za duże" jak by to koś mógł bardziej wytłumaczyć co to oznacza byłbym wdzięczny.
Volenti non fit iniuria