Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Dlaczego kuriozalny? Dzięki temu poprawia się widoczność z kabiny.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Byłem w kabinie tej maszyny, i muszę przyznać że widoczność jest całkiem dobra.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
przem710, Czy na podstawie własnych obserwacji jesteś w stanie w jakimś stopniu porównać kabinę Pesy i Newagu?
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Obydwie kabiny są ergonomiczne, z obu kabin widoczność w porównaniu do tradycyjnej SM42 jest bardzo dobra. Powodują to obniżone przedziały maszynowe i duże szyby czołowe. Podwójne pulpity dla odrębnych kierunków jazdy, oraz klimatyzacja na pewno sprawiają że praca na tych lokomotywach jest przyjemniejsza. Dokładnie nie pamiętam, lecz na pewno w SM42-1201 jest mała umywalka wraz z kuchenką, a w którejś z lokomotyw zamontowana jest również lodówka. Osobiście ocieniam lepiej kabinę SM42-1201, natomiast sama konstrukcja SM42-1601 jest ciekawsza. Na uwagę zasługuje fakt że lokomotywa ta składa się z modułów, co bardzo ułatwia serwis. Zastosowanie dwóch silników również uważam za bardzo dobre rozwiązanie, w końcu nie zawsze potrzebujemy pełnej mocy lokomotywy, np dla jazdy luzem.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Nie wiem jak w Pesie, ale Newag na pewno jest wyposażony w lodówkę.
Pomysł z tymi dwoma silnikami jest bardzo dobry, choć ma wady- podwójne koszta obsługi i dwukrotna liczba materiałów.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Liczba zmodernizowanych lokomotyw się powiększa, obecnie nowe lokomotywy trafiają po jednej sztuce do zakładów w kolejności CT Dolnośląski, CT Śląsko-Dąbrowski, CT Północny, CT Wielkopolski i od znów CT Dolnośląski powtarzając ten sam schemat. Oprócz tego pierwszych 26 sztuk jest na stanie CT Śląski.
Liczba postów: 683
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Kolejna zmodernizowana stonka opuści jutro Nowy Sącz - 1246 (prawdopodobnie dla CT Poznań). A tymczasem dzisiaj na testach jeździła 1249.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jedno takie cudo jeździ czasami jako manewrówka w Poznaniu po dworcu Głównym.
Też nowo pomalowana, ale nie wiem jaki numer ma.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Warto to zebrać do kupy - ile SM42 przeszło taki zakres modernizacji jak 1604?