Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
W tamtym tygodniu przed Rybnikiem od strony Orzesza widziałem "nową" SM42 6Dg, która z ST44 (także po modernizacji) prowadziły składy węgla od strony Orzesza do Elektrownii Rybnik. Powiem szczerze, że NEWAG z Politechniką krakowską zrobiły kawał dobrej roboty :-P . Widok tej stonki robi niesamowite wrażenie. Niestety nie zdążyłem sfocić jej. Może ktoś z Was ma jakieś fotki ? Prosiłbym o linki do zdjęć na priva albo na forum. Dodam, że pomalowane (obie zresztą) były w barwy PKP Cargo.
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
No niezła, ale ta którą widziałem była w barwach PKP Cargo, może masz jakieś linki do nich?
W hucie Częstochowa eksploatowane są 3 sztuki, a gdzie pozostałe ?
hock:
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
Mnie się ona jakoś nie podoba za bardzo kanciasta jest
sterowanie ma przynajmniej pod ręką :-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
To ju¿ nie stonka, przypomina mi bardziej niemieckie diesle manewrowe.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
No cóż każda z nich (NEWAG, PESA) to już zupełnie inne maszyny i moim zdaniem powinny mieć inne oznaczenia. Faktycznie ta Pesy jest troszkę bardziej "dopracowana" pod względem designu. Ale to już nie są stonki. Oby tylko dobrze się spisywały na torach. :-)
Ciekawe jest również w nich rozwiązanie dotyczące drzwi wejściowych do kabiny. Z pewnością kabina zyskała na wielkości. Kakpit także jest właściwie podobny do wszystkich nowoczesnych loków. Ale mimo wszystko, żal kółka...
Oby nie skończyło się na modernie zaledwie paru sztuk. Jak mówił klasyk trzeba iść z duchem czasu..
p.s.
Dzięki za fajne fotki. ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Przynajmniej jest ergonomicznie, mechanikowi jest łatwiej, bo ma wszystko pod ręką a i widoczność jest lepsza. Ale zgadzam się, że stonką to za dużo wspólnego nie ma.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
W zasadzie ze starej SM42 pozostała tylko rama i wózki jako baza pod nowe pojazdy. Ja osobiście wyżej oceniam pojazd PESY ze względu na zastosowanie dwóch silników co czyni lokomotywę elastyczną do zadanych potrzeb. Chociaż kabina z NEWAGU bardziej mi się podobała była jakby przytulniejsza.
Liczba postów: 35
Liczba wątków: 3
Dołączył: 17.06.2010
Reputacja:
0
SM42-1601 była zmodernizowana we współpracy z CZ Loko. Oznaczenia pewnie pozostaną bez zmian. Jedynie numery będą nowe.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Znowu chcą zmienić numeracje? Tylko po co.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Zmieniają numerację chyba tylko po to, żeby zaburzyć porządek w notatnikach miłośników kolei ;-)