Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w kolejnym przejeździe pociągiem specjalnym organizowanym przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Jaworzynie Ślaskiej oraz firmy S&K Train Transport w Zielonej Górze.
W dniu 12.10.2013r. planowane jest uruchomienia pociągu specjalnego na trasie:
Jaworzyna Śląska - Dzierżoniów Ślaski – Kamieniec Ząbkowicki – Nysa oraz Nysa - Głuchołazy
Skład pociągu: dwa wagony B10nou oraz jedna z lokomotyw ST43 nr 187,189 lub 217 przewoźnika PKP Cargo.
więcej informacji: www.skmjaworzyna.pl
Szczególnie ciekawą jest trasa z Nysy do Głuchołaz. Nie wiedziałem, że da się tam jeszcze dojechać, szczególnie że stacja w Głuchołazach używana jest obecnie przez regionalne pociągi czeskiego przewoźnika.
Cena jest jednak zaporowa.
Liczba postów: 2 658
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, Jeszcze chyba 2 lata temu na trasie Nysa-Głuchołazy w © jeździły pociągi Opole-Ostrużna i Nysa-Jesenik.
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Nie wiedziałem, że da się tam jeszcze dojechać, szczególnie że stacja w Głuchołazach używana jest obecnie przez regionalne pociągi czeskiego przewoźnika.
Przejezdny jest szlak do Głuchołaz Zdrój ale jeżeli chodzi o przejazd to z strony PLK jak zwykle nie da się...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A wykorzystać to i mamy kolejne polsko - czeskie kolejowe przejście graniczne, z którego pewnie wiele osób by korzystało. Szkoda, że Czesi nie chcą wjechać do Nysy, to wtedy może i ten krótki odcinek byłby przez nich wykorzystany.
A jakiś ruch towarowy tam jest?
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23, tory do Zdroju nie są połączone z tymi w kierunku Czech, za główną stacją (która znajduje się na obrzeżach miasta) każda z trzech linii idzie w innym kierunku, jedynie na pewnym odcinku linia w kierunku Mikulovic biegnie niedaleko tej do Zdroju.
Natomiast jeżeli chodzi o odcinek Głuchołazy - Nowy Świętów to jest on przejezdny, ruch towarowy znikomy (głównie do papierni w Głuchołazach), w planach jest utworzenie przystanku w centrum Głuchołaz na linii w kierunku Mikulowic ale jak to bywa na planach pewnie się skończy....
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Chciałoby się, aby to zostało połączone, ale to tylko sfera marzeń. Takie coś możliwe wszędzie, tylko nie w Polsce.
Z chęcią bym się wybrał na ten przejazd, w szczególności iż warto by było zaliczyć nieczynny w ruchu pasażerskim ( a jeden z najciekawszych widokowo na tej linii) odcinek Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. Jednak przegięli pałę z tą ceną! 180zł?! :-O Za dużo, stanowczo za dużo. Może kiedyś będzie okazja jeszcze by się przejechać tym odcinkiem w o wiele bardziej przyzwoitej ludzkiej cenie, bo ta jest zaporowa.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Ja wiem, że fajnie jest się przejechać gagarem... ale wynajęcie stonki, może nie byłoby zbyt spektakularne, jednak z pewnością tańsze. Dlatego multum osób pojedzie robić zdjęcia i gonić skład (o ile uda się go odpalić).
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Może warto namówić Turkol, aby zajechał w tamte rejony. Był już we Wrocławiu, zajechał do Sobótki, za kilka dni zawita do Kłodzka, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaproponować Kamieniec Ząbkowicki i Nysę.
loony niechby to nawet jechało na SZT, a czemu nie! Im taniej tym lepiej, więcej chętnych się znajdzie. Liczy się fakt zaliczenia jakiejś linii nieczynnej na co dzień w ruchu pasażerskim czy konkretnego odcinka i dobra atmosfera wśród "swoich" - mikoli w pociągu, a nie to jakim składem się pojedzie.
Faktem jest że Turkol WRESZCIE zaczyna coś jeździć po DŚ, bo dotychczas bujał się niemalże wyłącznie po Wielkopolsce i Pomorzu. Kilof był dotychczas ich jedynym pociągiem tutaj, no ale pojawiła się w tym roku Sobótka, więc jest szansa że może więcej tych pociągów Turkolu się tutaj pojawi w przyszłym roku.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Trzeba tylko do nich napisać, solidnie uargumentować, popytać może wśród samorządów. Porusz kamień, a może spadnie górska lawina i może się uda ruszyć w to miejsce, szczególnie, że PLK grozi zamknięciem Międzychodu, trasy do Gniezna przez Wągrowiec, Kłecko. Więc żeby nie było luki można coś tam zorganizować.
Liczba postów: 231
Liczba wątków: 22
Dołączył: 20.03.2011
Reputacja:
0
Ja wpadnę na podsudecką ale jak coś to na foty tego składu
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.11.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):A wykorzystać to i mamy kolejne polsko - czeskie kolejowe przejście graniczne, z którego pewnie wiele osób by korzystało. Szkoda, że Czesi nie chcą wjechać do Nysy, to wtedy może i ten krótki odcinek byłby przez nich wykorzystany.
A jakiś ruch towarowy tam jest?
To wiele, to zwykle jest za dużo nawet na czeskiego 810 :-(. Vlaky do Ostrużnej poległy właśnie na mizernej frekwencji...
Pozdr.
CAr.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Być może, przypuszczenie hipotetyczne, gdyby docierały dalej, gdzie można by się było przesiąść (choćby ta Nysa) to może by było więcej ludzi, bo teraz to komu dedykowane jest to połączenie? W większości Czechom, którzy mieszkają przy naszej granicy i Polakom, którzy może w Czechach robią jakieś zakupy - choć pewnie i jedna i druga strona częściej korzysta z własnych aut.
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.11.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):W większości Czechom, którzy mieszkają przy naszej granicy i Polakom, którzy może w Czechach robią jakieś zakupy - choć pewnie i jedna i druga strona częściej korzysta z własnych aut.
Jest dedykowane Czechom przemieszczającym się między rozdzielonymi Głuchołazami częściami kraju... Polacy są wożeni "przy okazji" na koszt czeskich podatników ;-).
Pozdr.
CAr.
|