Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
089 doznała jakiejś awarii i stoi odstawiona na szopie w Krzyżu, dwa dni przed końcem świadectwa.
SP32-206 dostała przedłużenie świadectwa, do kiedy tego nie wiem. (może ktoś wie ?)
A co do 079 to raz dwa wyjeździ te kilometry, niedługo PR'y nie będą mieli żadnej sprawnej lokomotywy spalinowej, zajeździli SU45, zajeździli SP32, niedługo zajeżdżą SU/SM42 o ile jakieś jeszcze są i pisze tutaj o PR Poznań.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Skoro wyjeździły kilometry to o jakim zajeżdżaniu mówisz?
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
O takim, że wyjeżdżają kilometry i zostają odstawione, zamiast zrobić jeszcze jakąś rewizję i mogą dalej jeździć, wozić pasażerów, a zarazem zarabiać na siebie, ale niestety nie, potem mydlenie oczu, że spółka nie ma pieniędzy na naprawę jest bynajmniej śmieszne, bo biurówy z roku na rok co raz więcej ...
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Ale to chyba dobrze że sprzet jeździ i wyjeżdża kilometry. Więc o jakim zajeżdżaniu mówisz?
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Chyba się nie rozumiemy.
Oczywiście, że dobrze, że lokomotyw jeżdżą, spełniają swoje zadania, ale jak coś się psuje nieplanowo, to nie zostaje naprawiane tylko odstawione na prawdopodobnie wieczny odpoczynek, o to mi chodzi. To tak jak gdybyś miał samochód i jeździł nim (bo przecież do tego służy) i teraz coś Ci się psuje, nie ważne czy poważna awaria czy jakaś pierdoła, to odstawiasz ten samochód gdzieś tam i załatwiasz inny, a poprzedni już Cię nie interesuje ....
Powiedz mi ile SU45 w PL jest odstawionych dlatego, że skończyło się świadectwo, a ile jest odstawionych z powodu jakiś awarii ...?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
O ile Mi wiadomo 089 powinna oczekiwać rewizji, więc może jest delikatny cień nadziei.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Złe porównanie. Pojazd kolejowy ma wyznaczony limit kilometrów. Jeżeli pojazd wyjechał kilometry to musi mieć wykonaną rewizję inaczej jeździć nie może. SU45 to olejożerny i paliwożerny pojazd. Może dla PRów on jest nie potrzebna. Nie wiem jakie jest ich podejście do tego tematu.
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
PRy niby nie chcą robić jej P4, ale dopiero teraz obudzili się, że skoro zaraz SU45-079 wyjedzie kilometry (zdecydowanie zbyt szybko to idzie), to nie będą mieli praktycznie czym na Piłę jeździć, i na wszelkie imprezy. Niby mają jeszcze SP32, ale na niego potrzeba dwóch maszynistów, a pozostałe loki nie zapewniają wystarczającej prędkości i będą robiły opóźnienia.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak zwykle budzą się z ręką w nocniku. W szczególnych wypadkach przewoźnik ma prawo do wystąpienie o przedłużenie świadectwa sprawności technicznej. Nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa, ale bywały już takie przypadki.
Cytat: Niby mają jeszcze SP32, ale na niego potrzeba dwóch maszynistów, a pozostałe loki nie zapewniają wystarczającej prędkości i będą robiły opóźnienia.
Rozwiązanie znajdą, zobaczysz że od nowego rozkładu obniżą prędkość eksploatacyjną na niktóych obiegach w kierunku Piły/Chojnic tak aby można było wysłać SU42.
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Bywały przypadki "przedłużania świadectwa" pamiętam, że z takiej opcji skorzystano przy SP32-201. Na Krzyż-Piła/Chojnice idą szynobusy, dodatkowo kilka obiegów przejęło PR Gdynia (szynobusem), ale w zapasie na szopie coś przecież trzeba mieć.
Panowie nie zdziwię się, że zaraz znów usłyszymy, że chcą "udupić" Krzyż-Piła i wtedy problem zniknie co ma jechać jako zaszynobus.
Ehhh pamiętam jak zaczynałem jeździć ostbahnem w 2010 roku, SA131/132, SA105/108, SP32, SU45, SU/SM42 - bohuny, bipy, bonanzy, przedziałowe i kilka razy 1-kl przerobioną na 2-kę. SU/SM42 zawsze nie potrafiły trzymać rozkładu i było +/- 10/15min w plecy.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Myślę że te czasy "uwalniania" połączeń raczej minęły, aczkolwiek wiadomo to PR.
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
Nie wiem czy minęły, ale ponoć linia Krzyż-Piła nie zarabia na siebie i marszałek musi dokładać.
W zeszłym roku udało się utrzymać linię, były różne protesty, petycje z powiatu czarnk.-trzcian. ale gdzieś czytałem, że znów może być powtórka w 2017r. Oczywiście zawieszone poc. PR bo IC zostanie.
Liczba postów: 124
Liczba wątków: 1
Dołączył: 13.03.2013
Reputacja:
1
przem710 napisał(a):W szczególnych wypadkach przewoźnik ma prawo do wystąpienie o przedłużenie świadectwa sprawności technicznej. Nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa, ale bywały już takie przypadki.
Mnóstwo razy przedłużano świadectwo, a zwłaszcza gdy lokomotywa stała w zapasie lub czekała na jakąś część zamienną...
Liczba postów: 471
Liczba wątków: 11
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
7
ICEMAN, Większość linii w ruchu regionalnym nie zarabia na siebie. Dodatkowo, większość przynosiłaby straty gdyby nie dofinansowania.
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 4
Dołączył: 21.04.2016
Reputacja:
0
No tak, gdyby nie te "dofinansowania" to nie byłoby ruchu regionalnego, ale myślę, że jeszcze nie raz usłyszymy, że znów musza dopłacać i będą chcieli uwalić połączenie.
|