Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koniec SU45
089 doznała jakiejś awarii i stoi odstawiona na szopie w Krzyżu, dwa dni przed końcem świadectwa.
SP32-206 dostała przedłużenie świadectwa, do kiedy tego nie wiem. (może ktoś wie ?)
A co do 079 to raz dwa wyjeździ te kilometry, niedługo PR'y nie będą mieli żadnej sprawnej lokomotywy spalinowej, zajeździli SU45, zajeździli SP32, niedługo zajeżdżą SU/SM42 o ile jakieś jeszcze są i pisze tutaj o PR Poznań.
Odpowiedz

Skoro wyjeździły kilometry to o jakim zajeżdżaniu mówisz?
Odpowiedz

O takim, że wyjeżdżają kilometry i zostają odstawione, zamiast zrobić jeszcze jakąś rewizję i mogą dalej jeździć, wozić pasażerów, a zarazem zarabiać na siebie, ale niestety nie, potem mydlenie oczu, że spółka nie ma pieniędzy na naprawę jest bynajmniej śmieszne, bo biurówy z roku na rok co raz więcej ...
Odpowiedz

Ale to chyba dobrze że sprzet jeździ i wyjeżdża kilometry. Więc o jakim zajeżdżaniu mówisz?
Odpowiedz

Chyba się nie rozumiemy.
Oczywiście, że dobrze, że lokomotyw jeżdżą, spełniają swoje zadania, ale jak coś się psuje nieplanowo, to nie zostaje naprawiane tylko odstawione na prawdopodobnie wieczny odpoczynek, o to mi chodzi. To tak jak gdybyś miał samochód i jeździł nim (bo przecież do tego służy) i teraz coś Ci się psuje, nie ważne czy poważna awaria czy jakaś pierdoła, to odstawiasz ten samochód gdzieś tam i załatwiasz inny, a poprzedni już Cię nie interesuje ....
Powiedz mi ile SU45 w PL jest odstawionych dlatego, że skończyło się świadectwo, a ile jest odstawionych z powodu jakiś awarii ...?
Odpowiedz

O ile Mi wiadomo 089 powinna oczekiwać rewizji, więc może jest delikatny cień nadziei.
Odpowiedz

Złe porównanie. Pojazd kolejowy ma wyznaczony limit kilometrów. Jeżeli pojazd wyjechał kilometry to musi mieć wykonaną rewizję inaczej jeździć nie może. SU45 to olejożerny i paliwożerny pojazd. Może dla PRów on jest nie potrzebna. Nie wiem jakie jest ich podejście do tego tematu.
Odpowiedz

PRy niby nie chcą robić jej P4, ale dopiero teraz obudzili się, że skoro zaraz SU45-079 wyjedzie kilometry (zdecydowanie zbyt szybko to idzie), to nie będą mieli praktycznie czym na Piłę jeździć, i na wszelkie imprezy. Niby mają jeszcze SP32, ale na niego potrzeba dwóch maszynistów, a pozostałe loki nie zapewniają wystarczającej prędkości i będą robiły opóźnienia.
Odpowiedz

Jak zwykle budzą się z ręką w nocniku. W szczególnych wypadkach przewoźnik ma prawo do wystąpienie o przedłużenie świadectwa sprawności technicznej. Nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa, ale bywały już takie przypadki.

Cytat: Niby mają jeszcze SP32, ale na niego potrzeba dwóch maszynistów, a pozostałe loki nie zapewniają wystarczającej prędkości i będą robiły opóźnienia.

Rozwiązanie znajdą, zobaczysz że od nowego rozkładu obniżą prędkość eksploatacyjną na niktóych obiegach w kierunku Piły/Chojnic tak aby można było wysłać SU42.
Odpowiedz

Bywały przypadki "przedłużania świadectwa" pamiętam, że z takiej opcji skorzystano przy SP32-201. Na Krzyż-Piła/Chojnice idą szynobusy, dodatkowo kilka obiegów przejęło PR Gdynia (szynobusem), ale w zapasie na szopie coś przecież trzeba mieć.
Panowie nie zdziwię się, że zaraz znów usłyszymy, że chcą "udupić" Krzyż-Piła i wtedy problem zniknie co ma jechać jako zaszynobus.
Ehhh pamiętam jak zaczynałem jeździć ostbahnem w 2010 roku, SA131/132, SA105/108, SP32, SU45, SU/SM42 - bohuny, bipy, bonanzy, przedziałowe i kilka razy 1-kl przerobioną na 2-kę. SU/SM42 zawsze nie potrafiły trzymać rozkładu i było +/- 10/15min w plecy.
Odpowiedz

Myślę że te czasy "uwalniania" połączeń raczej minęły, aczkolwiek wiadomo to PR.
Odpowiedz

Nie wiem czy minęły, ale ponoć linia Krzyż-Piła nie zarabia na siebie i marszałek musi dokładać.
W zeszłym roku udało się utrzymać linię, były różne protesty, petycje z powiatu czarnk.-trzcian. ale gdzieś czytałem, że znów może być powtórka w 2017r. Oczywiście zawieszone poc. PR bo IC zostanie.
Odpowiedz

przem710 napisał(a):W szczególnych wypadkach przewoźnik ma prawo do wystąpienie o przedłużenie świadectwa sprawności technicznej. Nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa, ale bywały już takie przypadki.

Mnóstwo razy przedłużano świadectwo, a zwłaszcza gdy lokomotywa stała w zapasie lub czekała na jakąś część zamienną...
Odpowiedz

ICEMAN, Większość linii w ruchu regionalnym nie zarabia na siebie. Dodatkowo, większość przynosiłaby straty gdyby nie dofinansowania.
Odpowiedz

No tak, gdyby nie te "dofinansowania" to nie byłoby ruchu regionalnego, ale myślę, że jeszcze nie raz usłyszymy, że znów musza dopłacać i będą chcieli uwalić połączenie.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czynne SU45 KeM9T 4 3 901 14.01.2020, 11:40
Ostatni post: MegaTVHD
  ST45 - modernizacja SU45 Miderion 62 37 041 23.10.2019, 19:55
Ostatni post: zeus04
  Czynne SU45 w Pomorskim norbis97 7 5 624 09.08.2013, 20:19
Ostatni post: przem710
  Pierwsza prywatna SU45 KlimaT 13 7 375 05.07.2013, 18:25
Ostatni post: Lutek
  Koniec pociągów obsługiwanych trakcją parową? przem710 9 6 544 30.12.2012, 18:10
Ostatni post: Lutek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.