Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Walimska
#1
Witam.
Mam jedno pytanie. Czy Kolej Walimska w dniu otwarcia była koleją normalnotorową?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Odpowiedz

#2
Na zdjęciu z otwarcia widać zdecydowanie tor normalny. Książka "Normalnotorowe Wagony Silnikowe PKP 1945-1990" nie podaje nic na temat planowanej budowy kolei wąskotorowej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
EU40 też był na tor 1435 mm ale chciałem się upewnić.
Czyli że Kolej Walimska była pierwszą normalnotorową zelektryfikowaną koleją w Polsce?
Odpowiedz

#4
Nie, pierwsza była wąbrzeska.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
OK, dzięki za "oświecenie" ;-)
Odpowiedz

#6
Lato napisał(a):EU40 też był na tor 1435 mm ale chciałem się upewnić.
Czyli że Kolej Walimska była pierwszą normalnotorową zelektryfikowaną koleją w Polsce?

W Polsce pierwszą zelektryfikowaną linią kolejową była linia Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto, zaś na terenie Niemiec pierwszą linią kolejową zelektryfikowaną była linia Szczawienko - Mezimesti przez Szczawno Zdrój, Kuźnice Świdnickie i Mieroszów. Prawdę, mówiąc szybciej zelektryfikowaną była kolej Walimska, lecz Komisarze Odbiorczy z Niemiec nie spieszyli się z odbiorem. Odebrali na początku linię ze Szczawienka i uruchomiono ją 1.1.1914 r. jako zelektryfikowaną. Kolej Walimska uruchomiona została 22.6.1914r jako w pełni prywatna linia i od razu zelektryfikowana.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
Odpowiedz

#7
Mijasz się waść z prawdą: Wąbrzeźno było na terenie Prus, więc siłą rzecz nie linia ze Szczawienka nie mogła być pierwszą zelektryfikowaną na terenie Niemiec. Osobiście nie wydaje mi się, że nigdzie wcześniej w Niemczech nie zastosowano trakcji elektrycznej na szeroką skalę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.