Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EP09 - brak zrównoważenia osi
#1
Witam
Ostatnio wracałem IC Górnik z Warszawy do Opola i w Kędzierzynie Koźlu popsuła się lokomotywa EP09. Maszynista stwierdził, że jest "brak zrównoważenia 3 i 4 osi".

Co to znaczy?
Tylko prosiłbym o proste wytłumaczenie, bo zupełnie nie znam się na technice kolejowej, a jestem ciekawy co to znaczyło.

Z góry dzięki

//edit by przem710
A ja prosił by o poprawną pisownię.
Odpowiedz

#2
Tu chodzi o wyważenie zestawów kołowych. Zawsze potrzebny jest równy nacisk na osie żeby dobrze oddziaływały na tor. Jeśli nie są odpowiednio zrównoważone lokomotywa wpada w poślizg i daleko nie zajedzie.
Odpowiedz

#3
Maszynista twierdził, że możemy dalej jechać
ale kierownik pociągu stwierdził, że się na to nie zgadza, bo nie będzie ryzykował.


Ale jak mógł w trasie się zmienić nacisk?
Akurat jak w padnie w poślizg to chyba właśnie pojedzie daleko :mrgreen:

//edit by przem710
Odpowiedz

#4
Nacisk móg³ siê zmieniæ z wielu powodów, chocia¿by z takiego, ¿e pad³y wyrównywacze nacisku (takie ustrojstwo, które "odci±¿a" lub "doci±¿a" osie np. przy ruszaniu/hamowaniu) albo posz³o co¶ w zawieszeniu zestawów ko³owych, amortyzacji wózków itd. itp.

A po¶lizg lokomotywy to nie to samo co po¶lizg samochodu. Owszem, mo¿e doj¶æ do sytuacji, ¿e w trakcie hamowania zestawy ko³owe zblokuj± siê zupe³nie, ale tutaj bardziej chodzi o to, ¿e mog³yby zacz±æ obracaæ siê szybciej ni¿ wynika to z prêdko¶ci sk³adu, co ma niezbyt mi³e skutki (w najgorszym przypadku jakby nie zadzia³a³ nadmiarowy ani szybki: rozbiegniêcie siê silnika->³uk okrê¿ny na komutatorze->po¿ar).

Kierpoæ zachowa³ siê prawid³owo. Bo przyczyny, a w szczególno¶ci skutki tej awarii, to temat rzeka.
Odpowiedz

#5
Nadmiarowy podczas rozbiegnięcia wirnika raczej nie zadziała bo wtedy prąd spada.
A wyłączenie szybkiego powoduje raczej przekaźnik różnicowy właśnie dlatego że powstanie łuk okrężny na komutatorze.
Odpowiedz

#6
Ró¿nicowy mia³em na my¶li, a napisa³em nadmiarowy, ale faktycznie powinna wywaliæ ró¿nicówka, bo pr±d wtedy "ominie" uzwojenie.
Odpowiedz

#7
A dokładniej nie uzwojenie tylko gdzieś zmasuje do do obudowy silnika i zamiast przepłynąć przez drugą cewkę przekaźnika różnicowego to popłynie do szyn.
Odpowiedz

#8
Wiemy o co chodzi Smile Ale ju¿ koniec OT.
Odpowiedz

#9
Hm a jak maszynista poznaje że dochodzi do tego zjawiska, częste uślizgi czy niespokojny bieg lokomotywy?
Odpowiedz

#10
A to ju¿ niech wypowie siê który¶ z naszych forumowych mechaników.
Odpowiedz

#11
I jest szansa aby się któryś z forumowych mechaników wypowiedział ? Smile

//przem710
Odpowiedz

#12
Jak przez przypadek trafi± na ten temat to siê wypowiedz±, je¶li Ciê bardzo to nurtuje znajd¼ u¿ytkownika Poznanski_mech i odezwij siê do niego na PW.
Odpowiedz

#13
Aż tak bardzo to nieSmile
Ale minęły wakacje, więc chciałem przed weekendem odświeżyć temat, bo przez weekend większość ludzi przegląda fora, ale dzięki za pomoc.

Popraw pisownie.
//przem710
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dlaczego zaprzestano produkcji EP09? D29-7 14 12 325 15.07.2020, 20:48
Ostatni post: zeus04
Question Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? Matt01 8 5 829 26.01.2020, 18:08
Ostatni post: rustsaltz
  Los EP09 wołodyjowskiIC 17 10 492 23.03.2017, 17:36
Ostatni post: PeKaP
  Bateria w EP09 wołodyjowskiIC 2 3 532 01.10.2016, 16:56
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Daty rewizji EP09 mikrobart 134 52 083 08.05.2015, 12:44
Ostatni post: yahya

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.