Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: 24.01.2014
Reputacja:
0
przejzalem chyba wszystkie zapisy instrukcji w tym temacie i mam nadzieje ze tym razem to bedzie final.Informacje o W-24 jest dla torow 4.6.8 dla PP2 jest (i tu jak zaznaczyl kolega zgodnie z Ie-1 nie nalezaloby zmieniac osygnalizowania czola pociagu) o wyjezdzie w tor „niewlaciwy„jest .czyli moznaby rozumiec .ze w porze dziennej z torow 4.6.8 (tam gdzie sa wsazniki W-24) jedziemy na semafor z pozostalych torow i nocy na R-306.I najswiezsza wiadomosc: znalazla sie ponoc kasa na zabudowanie kilku wsaznikow podswietlanych.Ciekawe kiedy to zabuduja?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Co do zmiany osygnalizowania czoła, w IC na szkoleniach przekazano nam żeby obojętnie na jakiej blokadzie jedziesz zmieniać osygnalizowanie czoła pociągu na lewe czerwone, takie ponoć są zalecenia komisji powypadkowej ze Szczekocin.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mixer: mnie na szkoleniu tlumaczono, ze osygnalizowanie czerwonym swiatlem na kazdej blokadzie spowodowaloby chaos na linii w przypadku przepalenia sie zarowki (pociag taki za dnia zatrzymywalby wszystkie pociagi jadace z naprzeciwka). Dodatkowo jest to niezgodne z Ie-1, wiec na jakiej podstawie bedziesz sie tlumaczyl w razie draki?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: 24.01.2014
Reputacja:
0
To co nawyprawiali nasi koledzy w Szczekocinach daje wiele do myslenia.Ale poki co zalecalbym trzymania sie aktualnych przepisow w tym przypadku Ie-1
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Mówie o zmianie osygnalizowania przy wyjeździe na lewy przy blokadzie przystosowanej czy też nie. Więc dlaczego miałby zapanować chaos, skoro na lini dwutorowej na szlaku jestem sam. Tak jak pisałem, nam przekazano aby je zmieniać a na pytanie dyżurnego odpowiadać że takie są zalecenia powypadkowej komisji po Szczekocinach.
Wydaje mi się że tłumaczyć się gęsto bym nie musiał ze względu na większe bezpieczeństwo jazdy z czerwonym niż na trzech białych.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ponoć chodzi o to, że czerwonego nie widać ze względu na białe (widać tylko dwa zamiast trzech punktów białych) więc gdy pojedzie lokomotywa ze spaloną żarówką podczas normalnego ruchu będzie ona wysyłała informację, że jedzie po torze lewym (więc zatrzymywała każdy pociąg jadący prawidłowo po torze prawym). Tak nam to tłumaczono.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Ahaa no niby coś w tym jest. Ilu instruktorów tyle teorii i zaleceń.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: 24.01.2014
Reputacja:
0
A co to się stało wczoraj ,że nagle trzy jadące po kolejno pociągi w kierunku Łochowa,zażądały zmiany obrazu na semaforze z Sr-10+W24(dzienny), na Sz+24(dzienny)?. :->
Trochę wprowadziliście mnie w zakłopotanie(nie mówiąc o moich zwierzchnikach)ale z drugiej strony też nie mówię,że nie macie racji, powołując się wprost na zapis Ir-1 &52 ust7 pkt1.
Moj punkt widzenia na tą sytuacje jest inny i może bardziej złożony(do którego też przekonałem swoich zwierzchników),tzn.uważam że każda jazda na sygnał Sr-10 jest zawsze dla maszynisty informacją o tym,że spełniono wszystkie wymagane warunki dla tej jazdy,natomiast Sz daje maszyniście zawsze do myslenia,że któregoś z wymaganych warunków zabrakło.
Dlatego uważam że należałoby tu odnieść sie do zapisu Ir-1 &52ust8pkt1 w powiązaniu do instrukcji
Ie-1&16ust26pkt d
Ale jest i dobra informacja:wczoraj zamontowano świetlne wskażniki W-24 które będą oddane dzisiaj albo w piątek.Niestety tylko na trzech semaforach,(na reszte zabrakło niestety kasy) ;-D
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
MarK60 napisał(a):Trochę wprowadziliście mnie w zakłopotanie(nie mówiąc o moich zwierzchnikach)ale z drugiej strony też nie mówię,że nie macie racji, powołując się wprost na zapis Ir-1 &52 ust7 pkt1. Zapis ten mówi o sygnale zezwalającym lub sygnale zastępczym. To samo mówi paragraf 52 ustęp 8 pkt 1.
Cytat:zażądały zmiany obrazu na semaforze z Sr-10+W24(dzienny), na Sz+24(dzienny)?
Na jakiej podstawie maszynista może zażądać zmiany sygnału? Ja rozumiem, że ilu pracowników tyle teorii ale bez przesady. No i na jakiej podstawie podać Sz?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Już Ci kolego odpowiadam dlaczego, po konsultacjach z instruktorami, kontrolerami itp. doszliśmy wspólnymi siłami do wniosku że dla tego wypadku jaki mamy w Tłuszczu musi mieć zastosowanie Paragraf 52 ustęp 7 pkt 2 który brzmi: Wyjazd pociągu na tor lewy, w kierunku przeciwnym do zasadniczego, ze stacji lub z posterunku odgałęźnego, mającego semafory wyjazdowe dla danego kierunku jazdy, może się odbyć: 2) gdy na semaforze wyjazdowym nie przystosowanym do sygnalizowania wyjazdu na tor lewy podano w porze dziennej sygnał zastpczy "Sz" uzupełniony przenośną nieoświetloną tablicą ze wskaźnikiem W 24,
A co śmieszniejsze, jakoś 2 tygodnie temu dostaliśmy zarządzenie do podpisania z informacją że pociągi będą wyjeżdżały na podany semafor a gdy maszynista będzie się domagał SZ to też go dostanie. Czyli reasumując Co maszynista zażąda to to dostanie.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: 24.01.2014
Reputacja:
0
mixer napisał(a):) gdy na semaforze wyjazdowym nie przystosowanym do sygnalizowania wyjazdu na tor lewy podano w porze dziennej sygnał zastpczy "Sz" uzupełniony przenośną nieoświetloną tablicą ze wskaźnikiem W 24, Jest tu mowa o semaforze nieprzystosowanym,a semafor "L" jest przystosowany(Ma mozliwośc wyświetlenia sygnału Sr-10+W-24(narazie tylko dzienny :lol: ) i zablokowaniu blokady liniowej dwukierunkowej tzw.PP2)-dlatego wszystko ma sens tylko wtedy kiedy czytamy &52ust8pkt1 w powiązaniu z &16ust26pktd Ie-1.
MarK60 napisał(a):każda jazda na sygnał Sr-10 jest zawsze dla maszynisty informacją o tym,że spełniono wszystkie wymagane warunki dla tej jazdy,natomiast Sz daje maszyniście zawsze do myslenia,że któregoś z wymaganych warunków zabrakło. To jest główne motto całego problemu.I nie bardzo rozumię tok myślenia,,że odmówię jazdy na Sr-10+W24 a zarządam Sz+W24 i to będzię bezpieczniej".
Ja ze swojej strony powiem tak:W obu przypadkach powinno być bezpiecznie ale w drugim przypadku obsługa posterunku niestety ma możliwość ominięcia niektórych procedur,a przypadek pierwszy nie daje możliwości takiego ominiecia.Wiec tylko niejasność przepisów nie daje nam 1000 krotnej pewności dla obydwu stron że wszystko jest O.k tylko dla pierwszego przypadku.
A tak naprawdę to zarówno urządzenia blokady liniowej jak i semafory zostały przystosowane do prowadzenia ruchu na podstawie zapisu Ir-1 &52ust26 i jeżeli by to wdrożono jezdzili byśmy bez wsazników W-24 jak po lini jednotorowej.Niestety komuś zabrakło wyobrazni i odwagi aby to wprowadzić i albo chciał dać dodatkowo zarobic innym,bo dzisiaj tych przeróbek nikt nie robi za darmo;-D albo jak to najczesciej bywa "zawinił ksiądz a cygana chcą powiesić" :->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
mixer napisał(a):A co śmieszniejsze, jakoś 2 tygodnie temu dostaliśmy zarządzenie do podpisania z informacją że pociągi będą wyjeżdżały na podany semafor a gdy maszynista będzie się domagał SZ to też go dostanie. Czyli reasumując Co maszynista zażąda to to dostanie. Dlaczego maszynista ma się domagać jakiejkolwiek zmiany obrazu na semaforze?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
MarK60 A nie jest przypadkiem tak że semafor gdyby był przystosowany do wyświetlania wyjazdu na tor lewy to miałby wskaźnik W24 świetlny?
Po to chyba jest w tej instrukcji ten zapis który zacytowałem.
rustsaltz Nie rozumiem Twego pytania.
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Sygnał zezwalający na semaforze bez wyświetlenia się razem z nim wskaźnika W24 jest zezwoleniem tylko i wyłącznie na tor prawy. Jeżeli jest inaczej, to jest to nieprawidłowość. Ciekawe jak odbierano urządzenia po takich zmianach? Jak powinien wyglądać rozkaz pisemny na tą okoliczność zarządzenie winno również określać.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
mixer napisał(a):rustsaltz Nie rozumiem Twego pytania. Jeżeli wyświetla się na semaforze sygnał zezwalający (oczywiście wykluczamy opcję, że tarcza/powtarzacz sugerował inny sygnał) wraz z W24 to na podstawie jakiego paragrafu maszynista żąda zmiany tego sygnału? I na jakiej podstawie dyżurny ruchu zmienia sygnał na Sz?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
|