Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Mariusz W. napisał(a):Regiony nie potrzebują reklamy, każdy miał geografię w szkole.
To, że ktoś kiedyś chodził do szkoły i miał lekcje geografii w planie, nie znaczy, że orientuje się co i jak. Poza tym, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie na geografii było przede wszystkim wkuwanie, że kreda była przed jurą i triasem, a mezozoik był po paleozoiku. Że stolicą Argentyny jest Buenos Aires, a Grenady Saint's Georges. Że San, Wieprz, Narew to prawe dopływy Wisły, a Oława, Bystrzyca, Ślęża to lewe Odry.
Natomiast jakoś nie przypominam sobie, żeby na lekcjach geografii (przynajmniej u mnie) poruszany był temat walorów turystycznych regionów.
Mariusz W. napisał(a):Dobre wyroby także nie potrzebują reklamy.
Od ilu lat PIC nie jeździ w Bieszczady? Dlaczego zatem nie mogliby wykorzystać swoich lokomotyw do komunikacji z pasażerami? Jeśli będzie to zrobione estetycznie i z pomysłem to ja jestem na tak.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Mariusz W. napisał(a):Tradycję się szanuje i pielęgnuje. Nie tylko pieniądze są najważniejsze. Jakie tradycje? Jaka Tradycja jest związana z EU44-001?
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 0
Dołączył: 16.11.2014
Reputacja:
0
Jeśli mowa o tradycji, to ja bym bardzo chciał, żeby PKP Intercity w końcu np. za zarobione pieniądze z reklam takich jak ta na EU44-001, wyremontowała i przywróciła drugie życie lokomotywie EP05 stojącej obok szopy w Warszawie.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Afrika_Bombaata napisał(a):Natomiast jakoś nie przypominam sobie, żeby na lekcjach geografii (przynajmniej u mnie) poruszany był temat walorów turystycznych regionów. U mnie był.
Z resztą do kogo ma trafić reklama? Do podróżnych, którzy już mają obrane cele? No raczej nie. Prędzej do turystów. PKP IC już dawno zniechęciła ich znaczą część do siebie i żadne okleiny tu nie pomogą. PKP IC powinno przywracać połączenia we wcześniejsze rejony, to najlepsza reklama. mixer napisał(a):Jakie tradycje? Jaka Tradycja jest związana z EU44-001? Malatura. Co prawda EU44 to nowa seria i malatura jeszcze nie stała się tradycją, ale powoli.
Tradycją jest też nie stosowanie reklam na lokomotywach.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Mariusz, naprawdę czasem gadasz jak dziadek starej daty. PRL już minął i tego nie zmienisz, takie są trendy taki jest biznes taki jest świat.
Poza tym pytasz do kogo trafia taka reklama, już sam fakt że o niej dyskutujesz jest odpowiedzią, sama reklama jest dość wyróżniająca się na tle kolejowej szarości więc na pewno jest zauważalna. Zresztą sami Niemcy robili badanie rynku reklam na środkach transportu (również lokomotyw), okazuje takie ruchome reklamy nie są tak niezauważalne jak myślisz, w prawdzie nie podam Ci liczb bo musiał bym odszukać ten artykuł.
Jeszcze jedno, już w latach 70 Francuzi wykorzystywali lokomotywy w celach promocyjnych. Maszyny serii BB6500 otrzymywały na burtach herby miast (nie jednostek macierzystych) tak aby przerzedzając przez inne regiony mogły promować dane miasto.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
150.150 napisał(a):Dokładnie, takie rozwiązanie jest idealne. Zamieszczam przykładowe zdjęcie:
Obrazek
Powiem jak "nie facet" :-D
Śliczny.
Możesz przybliżyć gdzie go złapałeś? Z jakiej okazji jest tak oklejony? Jakie koleje?
[ Dodano: 2014-11-27, 22:19 ]
Afrika_Bambaata napisał(a):Puszczam wodze fantazji. PIC przygotowuje dla Husarzy okolicznościowe okleiny
Nie musisz, już raz mieliśmy - udaną moim zdaniem - akcję okolicznościową - z okazji Euro 2012. Co mam do samej imprezy, to mam, ale loki były śliczne i proste i śliczne w swej prostocie :-). I to nie tylko Huarze, bo EP09 też.
Afrika_Bambaata napisał(a):Z drugiej strony fajnym mykiem byłoby, gdyby lokomotywy okleić w grafiki promujące polskie regiony.
Też było - też Euro 2012. Okleiny naszych stadionów były na 4??? Husarzach.
Uważam że można by to kontynuować.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):Mariusz, naprawdę czasem gadasz jak dziadek starej daty. PRL już minął i tego nie zmienisz, takie są trendy taki jest biznes taki jest świat. Nie wiem, nie pamiętam okresu Polski Ludowej, ale obecne trendy mi się nie podobają.
Pamięta ktoś malaturę EN71-043 dedykowaną pociągowi „Szrenica”. Była tak charakterystyczna, że bez sprawdzania pamiętam numer tej jednostki i pociąg jaki obsługiwała. Albo malatura EN57 o podwyższony standardzie dla pociągów przyspieszonych? Tudzież tzw. bydgoska strzała?
Niby nic nie reklamowały, ale wzbudzały zainteresowanie na tle pozostałych malatur i także na swój sposób promowały regiony. Na pewno bardziej zapadały w pamięć niż zwykła reklama.
Dziś reklam jest za dużo. Przy drogach jest mnóstwo „witaczy”, niektóre jednostki samorządu terytorialnego reklamują się w dalekowidni. Nie widzę sensu, by okleinami na lokomotywach reklamowano regiony czy cokolwiek innego. To kolej potrzebuje reklamy, a dobrą reklamą jest lokomotywa bez reklamy.
To że o tym piszemy nie znaczy że jest to zjawisko pozytywne. Nie uznaję zasady „nie ważne co, ważne by mówili”.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Oczywiście że masz rację, lecz zauważ że takie reklamy pojawiają się na okres nie dłużej niż kilka miesięcy potem wszystko wraca do normy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Fakt reklam jest dużo, ale wiele z nich jest mega kiczowatych. Są jednak i w miarę dobrze wykonane reklamy.
Przypadek promocji Open'era to dokładnie obrazuje. T-Mobile gdyby miał inne barwy swojej firmy też nie wzbudziłby pewnie tylu kontrowersji, ale że jest różowy to od razu wszyscy narzekają.
Poza tym za granicą jeżdżą bardziej kolorowe lokomotywy, ale tylko Polacy na wszystko muszą narzekać. Nie ma reklamy to źle, jest reklama jeszcze gorzej.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
rustsaltz napisał(a):DamianT napisał(a):Co masz na myśli? Krążą słuchy, że okleiny negatywnie wpływają na wzrok ludzi patrzących od środka (vide wagony oklejone w całości)
A jeśli to miałeś na myśli, to całkowicie się z Tobą zgadzam. Dla mnie oklejanie okien, to totalna porażka. Wspominałem jedynie o lokomotywach.
[ Dodano: 2014-11-28, 10:42 ]
Mariusz W. napisał(a):Bo też zrywają z tradycyjną malaturą .
No i? Przecież to nie każda lokomotywa jest inna. Wybiera się kilka sztuk, informuje media i już jest temat w telewizji. Czas reklamowy, za który trzeba normalnie zapłacić furmanke pieniędzy.
Mariusz W. napisał(a):Regiony nie potrzebują reklamy, każdy miał geografię w szkole.
Ręce opadają, jak ludzie mają takie podejście do marketingu. Normalnie jakbym żył przed 1990 rokiem.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Mariusz W. napisał(a):Afrika_Bombaata napisał(a):Natomiast jakoś nie przypominam sobie, żeby na lekcjach geografii (przynajmniej u mnie) poruszany był temat walorów turystycznych regionów. U mnie był.
Z resztą do kogo ma trafić reklama? Do podróżnych, którzy już mają obrane cele? No raczej nie. Prędzej do turystów. PKP IC już dawno zniechęciła ich znaczą część do siebie i żadne okleiny tu nie pomogą. PKP IC powinno przywracać połączenia we wcześniejsze rejony, to najlepsza reklama.
Widzisz u Ciebie było, a u innych niekoniecznie.
Nie wiem, ale odnoszę wrażenie, że siedzisz głęboko w poprzedniej epoce i na wszelkie zmiany jesteś na nie.
Pytasz do kogo ma trafić ta reklama. A nie przyszło Ci do głowy, że podróżni, którzy mają wcześniej obrane cele również mogą być adresatami takiej komunikacji? To, że ktoś ma zaplanowaną podróż z miejsca A do B nie oznacza, że w przyszłości nie pojedzie koleją w np. Bieszczady, bo zobaczył, że PIC wraca tam z połączeniami dalekobieżnymi.
[ Dodano: 2014-11-28, 11:12 ]
sm31-131 napisał(a):Afrika_Bambaata napisał(a):Puszczam wodze fantazji. PIC przygotowuje dla Husarzy okolicznościowe okleiny
Nie musisz, już raz mieliśmy - udaną moim zdaniem - akcję okolicznościową - z okazji Euro 2012. Co mam do samej imprezy, to mam, ale loki były śliczne i proste i śliczne w swej prostocie :-). I to nie tylko Huarze, bo EP09 też.
Wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu przez co traci ona trochę na sensie. Co do akcji na Euro 2012 to również uważam, że był to świetny pomysł. Myślę, że PIC zrobił sobie tą akcją dobry PR.
Liczba postów: 1 026
Liczba wątków: 27
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Afrika_Bambaata napisał(a):To, że ktoś ma zaplanowaną podróż z miejsca A do B nie oznacza, że w przyszłości nie pojedzie koleją w np. Bieszczady, bo zobaczył, że PIC wraca tam z połączeniami dalekobieżnymi. Taa może jeszcze husarzem do Zagórza?
Nie rozumiem dlaczego ograniczacie się wyłącznie do lokomotyw? W całej grupie składu jest wystarczająco miejsca na reklamy. Napewno bardziej skuteczna reklama była by wewnątrz dla podróżnych niż na lokomotywie jadącej 160 km/h po CMK...
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!
Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.
Zestawienia pociągów
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Tyle, że na lokomotywie zobaczy to więcej ludzi na dworcach przez który pociąg przejeżdża, a na pokładzie pociągu tylko pasażerowie z niego korzystający.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Tyle, że na lokomotywie zobaczy to więcej ludzi na dworcach przez który pociąg przejeżdża, a na pokładzie pociągu tylko pasażerowie z niego korzystający. Z tego co pamiętam, i chyba nawet ktoś to przytaczał w tym wątku, akurat T-Mobile poszło po całości i wagony w których jest internet nie tylko są oklejone z zewnątrz, ale i wewnątrz wyglądają miejscami jak "legalna blondynka" - tylko chihuahua brakuje
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
OIDP to nawet w tych bez internetu pojawiły się irytujące naklejki. Nic do różowego nie mam, ale telefonu w T-Mobile to już na pewno nie wezmę...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
|