Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pod Otłoczynem - 30. rocznica
#1
Dzisiaj wypada 30 rocznica najpoważniejszej w skutkach katastrofy kolejowej w Polsce. Zderzyły się wtedy czołowo pociąg osobowy i pociąg towarowy.

Za winnego uznano mechanika pociągu towarowego, który przy sygnale Stój rozpruł zwrotnicę i wjechał na tor niewłaściwy. Gdy dyżurni ruchu dowiedzieli się o rozpruciu rozjazdu, było już za późno - z pociągami nie było łączności radiowej. Zginęło 67 osób, w tym mechanik pociągu towarowego i jego pomocnik.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa ... %82oczynem
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#2
Do dzisiaj w miejscu katastrofy pociągi podają sygnał "Baczność" ku pamięci tej tragedii.
Na dawnej kolei w ten sposób oddawano hołd ofiarom wypadków kolejowych, cieszy fakt że dzisiejsi mechanicy pamiętają o tradycji, choć mało który zna np. sygnał pozdrawiania się na trasie.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#3
Okropne jest to, że pomnik ku czci ofiar był systematycznie rozkradany, ukradziono nawet tabliczki z nazwiskami ofiar. Ludzie nie mają żadnych zahamowań.

Słyszeliście na pewno o teoriach spiskowych wokół tragedii - np. trzecia osoba w kabinie pociągu towarowego, która zmusiła mechanika to wyruszenia z Otłoczyna, zamach na transport wojsk rosyjskich, które miały zająć Polskę itp.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Tego nie słyszałem, ale przyznam strasznie mnie to rozbawiło.
Odpowiedz

#5
Przeczytajcie:
Cytat: * ... na lokomotywę wsiadła osoba postronna i sterroryzowała obsługę, nakazując uruchomienie pociągu; następnie, krótko przed zderzeniem, domniemany terrorysta wyskoczył i zbiegł w nieustalonym kierunku. Prokuratura badała taką hipotezę i jednoznacznie ją wykluczyła.
* ... w dniu katastrofy, po zakończeniu usuwania zniszczonego taboru z toru nr 1 i wznowieniu ruchu pociągów z ograniczeniem prędkości do 5 km/h w miejscu katastrofy, przejechał pociąg towarowy, a na jednym z wagonów miał być widoczny napis: Dzisiaj Otłoczyn – jutro Gdańsk. W innej wersji miał to być napis: Otłoczyn preludium Gdańska.
* ... miał to być zamach na dygnitarzy partyjnych podróżujących kursującym tą linią pociągiem ekspresowym Kujawiak relacji Bydgoszcz – Warszawa. Pociąg ekspresowy Kujawiak istotnie jeździł tą trasą, ale kilka godzin po pociągu osobowym nr 5130.
* ... pociąg towarowy wysłano celowo – aby doprowadzić do zderzenia z transportem wojsk radzieckich zajmujących Polskę albo że transport wojsk radzieckich jechał pociągiem towarowym nr 11599.
* ... dostępne ekspertyzy nie wspominają o bliskości poligonu wojskowego sąsiadującego z torami kolejowymi i związanych z tym "teoretycznie możliwych konsekwencjach".
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Zawsze znajdą się zwolennicy teorii spiskowych.
Odpowiedz

#7
A mnie się podoba honorowanie tego miejsca przez mechaników przejeżdżających tamtędy. Zawsze puści RP1.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#8
przem710 napisał(a):Zawsze znajdą się zwolennicy teorii spiskowych.
Ale prawda jest taka, że nadal nie wiemy, dlaczego mechanik towarowego ruszył. To już chyba nigdy wyjaśnione nie będzie.

Rzeczywiście, Rp1 to ładny zwyczaj, przecież w katastrofie zginęli m.in. kolejarze na służbie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
Cóż za zbieżność teorii spiskowej z tragedią smoleńską nieprawdaż ? ;-) Trzecia osoba w kabinie, piąta w kokpicie... Jak widać na przestrzeni lat nie wiele się zmienia.
A co do oddawania czci zmarłym to bardzo ładny gest.
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#10
Cinek, miłośników teorii spiskowych jest chyba więcej niż miłośników kolei. Jednak mi też nie daje spokoju ten "manewr" mechanika pociągu towarowego. To, że śniła mu się droga wolna - niebywałe wręcz, a to że pracował za długo - na pewno nie robił tego pierwszy raz, skoro pracował na dwa wykazy, to oszustwo musiał mieć we krwi.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#11
Podobnie jak w przypadku flirta co nie ? Jak doświadczony mechanik na ograniczeniu prędkości do 40 km/h pojechał ponad 100 ? Cuda Wacek cuda....
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz

#12
Polecam wszystkim obejrzenie dokumentu o katastrofie kolejowej w Otłoczynie (Klik, Klik.
Odpowiedz

#13
A tak, również polecam, bardzo ciekawy dokument.

Tu dowód pięknego zwyczaju wśród mechaników:
http://www.youtube.com/watch?v=dbOSB7qBGdo
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
Jest tam wiele ciekawych dokumentów dotyczących tej ale nie tylko tej tragedii. Wzruszający jest fakt, że ludzie cały czas pamiętają i solidaryzują się z ofiarami katastrofy.
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa w Rębiszowie na Dln. Śląsku 9 sierpnia 1925 r. yahya 0 38 Wczoraj, 09:09
Ostatni post: yahya
  Katastrofa kolejowa w Bednarach rustsaltz 7 10 007 16.08.2018, 01:08
Ostatni post: mklukasz
  Katastrofa kolejowa w Babach (pod Moszczenicą) 1963 - węgierski trop PrzemekL 0 3 391 30.11.2017, 12:06
Ostatni post: PrzemekL
  Katastrofa kolejowa w Barwałdzie Średnim (1944) Dominik Piotrowicz 0 3 237 24.11.2016, 18:07
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Katastrofa kolejowa w Armagh (12 czerwca 1889) psim 0 4 123 12.06.2012, 22:10
Ostatni post: psim

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.