14.04.2014, 09:26
przem710 napisał(a):Bo IC nie zamówiło, po co im taki złom skoro będą mieli spalinowe Gamy.
W tym rzecz, że przewoźnicy pasażerscy oprócz różnych dotacji (zawsze bardziej to dotyczyło przewoźników zachodnioeuropejskich) mogą liczyć na duże dofinansowanie nowych zakupów itp. Gdyby PKP nie była w UE to dalej remontowano by wszelkie SU45 itp.
Cytat: Cargo zamówiło ST45 i co, teraz nie ma co z tym zrobić. Jest awaryjne do ciężkich pociągów się nie nadaje i wycofano się z modernizacji kolejnych egzemplarzy. Wczoraj w Pesie stały aż trzy sztuki 01,03,04. Z 6dg jest już lepiej aczkolwiek tu też można się rozpisać.
01, 02 (na razie poza Bydgoszczą) i 03 = stare prądnice główne do wymiany. 04 tez miała tam wymienioną. Wróciła jako pierwsza i jakiś czas pojeździła w Szczakowej. ZTCW wróciła tam na naprawę jakiejś elektroniki. Eksploatacja czterech pierwszych prototypów (seryjna przebudowa ruszyła dopiero od nr. 05 po okresie eksploatacji obserwowanej) wykazała dobitnie, że bez głębszej ingerencji w prądnice, będziemy mieć dużo awarii. Prądnice 18 i 19-stki mimo zwiększenia obciążeń pociągów (ST45 dopuszczono takie masy jak na EU07) pracują bezawaryjnie już ponad półtorej roku. Na komutatorach tych maszyn, oraz na elementach izolacyjnych, nie ma żadnych oznak nieprawidłowej pracy.