Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład jazdy 2014/2015
19TLK94 napisał(a):Nieprawda. Między Katowicami a Krakowem przez Trzebinię będzie kursować "Kossak", wspomniany "Lubomirski" i "Przemyślanin", "Uznam" z tego co wiem ma kursować przez Częstochowę, podobnie jak "Dolnoślązak" i "Barbakan". Także przez Trzebinię nie pojadą tylko Regio

Różne źródła, różne rzeczy podają, a do grudnia kupa czasu i wiele się może pozmieniać. ;-)
Fakt, pominąłem "Lubomirskiego", a "moje źródło" o tym podawało. :-P

Skoro "Uznam" ma jechać przez Częstochowę, to powinien zostać skierowany przez Lubliniec - Kluczbork lub Wieluń do Poznania, a "Przemyślanin" przez Katowice i Wrocław, taki układ miałby większy sens i logikę.
Odpowiedz

Adams napisał(a):Skoro "Uznam" ma jechać przez Częstochowę, to powinien zostać skierowany przez Lubliniec - Kluczbork lub Wieluń do Poznania, a "Przemyślanin" przez Katowice i Wrocław, taki układ miałby większy sens i logikę.

I tak będzie, "Uznam" pojedzie przez Ostrów Wielkopolski a "Przemyślanin" przez Wrocław i Leszno ;-)
Odpowiedz

A ja słyszałem wersję odwrotną.
Nie ma co dywagować. Poczekajmy do listopada wtedy się wszystko okaże.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):A ja słyszałem wersję odwrotną.
Nie ma co dywagować. Poczekajmy do listopada wtedy się wszystko okaże.

To prawda, są różne źródła i pogłoski, więc trzeba będzie poczekać do października/listopada na oficjalny rozkład jazdy ;-)
Odpowiedz

Trzy pociągi z Łodzi do Gdyni to zdecydowanie za mało. Równie dobrze trzy pociągi do Gdyni mogłyby być z Krakowa, Katowic czy Poznania.
Odpowiedz

19TLK94 napisał(a):I tak będzie, "Uznam" pojedzie przez Ostrów Wielkopolski a "Przemyślanin" przez Wrocław i Leszno ;-)
Według przecieków zamieszczonych przez Rynek Kolejowy, oba wymienione przez Ciebie pociągi mają kursować po obecnych trasach, jednak do oficjalnego ogłoszenia rozkładu jazdy 2014/15 jest jeszcze sporo czasu, więc może ktoś się zdecyduje żeby to zmienić. Wówczas "Uznam" by był szybkim połączeniem nocnym Krakowa ze Szczecinem/Świnoujściem, natomiast "Przemyślanin" pełnił by rolę nocnego połączenia Przemyśla/Krakowa z Wrocławiem/Poznaniem, oraz wczesnoporannego (w drodze powrotnej późnowieczornego) Wrocławia ze Szczecinem. Nie głupim pomysłem by było jakby "Przemyślanin" jeździł przez Zieloną Górę, ale to już zbyt daleko idące marzenia :-)
norbert napisał(a):Trzy pociągi z Łodzi do Gdyni to zdecydowanie za mało. Równie dobrze trzy pociągi do Gdyni mogłyby być z Krakowa, Katowic czy Poznania
A ileż TLK masz z Krakowa i Katowic do Gdyni, też po trzy (nie licząc sezonowców)
Z Krakowa: "Pobrzeże" (które od grudnia wyleci w zamian całoroczny "Monciak"), "Stoczniowiec", "Ustronie"
Z Katowic: okrężne "Pojezierze", "Doker", "Pogoria"
Chyba nic nie pominąłem :-P
Odpowiedz

Jest jeszcze "Gwarek" lecz też ma bardzo okrężną trasę, bo przez Poznań, Koszalin i od Koszalina przez całe wybrzeże aż do Gdyni, a godziny "Gwarka" w Katowicach też są kosmiczne - odjazd po 4 rano a przyjazd około 23. Natomiast co do "Przemyślanina" przez Zieloną Górę, to podobno "Sztygar" ma kursować od grudnia na trasie Lublin-Zielona Góra-Lublin ;-)
Odpowiedz

Adams napisał(a):A ileż TLK masz z Krakowa i Katowic do Gdyni, też po trzy (nie licząc sezonowców)
Z Krakowa: "Pobrzeże" (które od grudnia wyleci w zamian całoroczny "Monciak"), "Stoczniowiec", "Ustronie"
Z Katowic: okrężne "Pojezierze", "Doker", "Pogoria"
Dlatego uważam, że te pociągi które zaproponowałem wyżej powinny być w relacji Gdynia-Łódź-Katowice/Kraków.
Odpowiedz

Ja sądzę że cztery pary z Łodzi w kierunku Trójmiasta byłyby w sam raz:
Ok 5.00 "Asnyk" - Łódź Kal. - Gdynia Gł. (w sezonie Hel)
Ok. 11.00 "Doker" - Łódź Kal. - Gdynia Gł. (jako łącznik "Dokera" z Katowic jadącego Węglówką)
Ok. 16.00 "Stoczniowiec" Katowice/Kraków - Gdynia Gł. (część katowicka przez Częstochowę, część krakowska CMK)
ok. 23.00 "Pogoria" Bielsko B. Gł. - Szczecin Gł.
oraz dodatkowo w sezonie ok. 2.00 "Regle" Zakopane/Krynica - Gdynia Gł.
Odpowiedz

Adams napisał(a):Ok. 16.00 "Stoczniowiec" Katowice/Kraków - Gdynia Gł. (część katowicka przez Częstochowę, część krakowska CMK)

Dawniej Stoczniowiec łączony był w Częstochowie.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

DamianT, wiem że był łączony w Częstochowie, ale tak jak wspomniałem wcześniej, od grudnia Częstochowa zyska sporo połączeń z Krakowem, więc braku krakowskiej części "Stoczniowca" by prawie nie odczuła, a połączenia z Trójmiastem by nie straciła, mając część katowicką. Krakowski "Stoczniowiec" jadący przez Tomaszów jednak ten czas przejazdu by miał nieco krótszy, przez co by był bardziej atrakcyjniejszy przy przejazdach choćby na odcinku Kraków - Łódź.

Podobna sytuacja by była z "Dokerem" jadącym węglówką z grupą łódzką łączoną w Bydgoszczy. Katowice i Częstochowa zyskują szybsze połączenie z Trójmiastem, a Łódź nie traci nic. Tracą jedynie Radomsko i Piotrków, ale nie wiem czy te dwa miasta generują duży potok podróżnych, choć mogę się mylić ;-)
Odpowiedz

Czego można sobie życzyć po nowym rozkładzie
- przyspieszenie Dokera w sezonie na Hel, albo wcześniejszy wyjazd z Katowic albo zmiana trasy aby nie docierał do Helu prawie o 22.00.
- skomunikowanie szczecińskiej Pogorii z innym TLK w Gdyni do Helu , skomunikowanie w Szczecinie z Szkunerem do Świno prawie się udało, gorzej jak wypada opóźnienie...
- objazdowe Cegielski i Sukiennice - no cóż było miło, ale ta ominięta Łódź...
- nie robienie rewolucji i wszystkiego na siłę a doraźnie bo w przyszłym rozkładzie 40 nowych pociągów wywróci i tak rozkłady do góry nogami. Ale najpierw - Pendolino.
Odpowiedz

SCZ napisał(a):skomunikowanie szczecińskiej Pogorii z innym TLK w Gdyni do Helu .
Według mnie nie skomunikowanie, tylko grupa wagonów do Helu. A jak nie do Helu, to do Ustki. Wstyd żeby taki nadmorski kurort nie miał nocnego połączenia kolejowego w lecie, tym bardziej że linia Słupsk - Ustka jest zelektryfikowana, więc nie wiem w czym problem.
Odpowiedz

Adams napisał(a):Według mnie nie skomunikowanie, tylko grupa wagonów do Helu. A jak nie do Helu, to do Ustki. Wstyd żeby taki nadmorski kurort nie miał nocnego połączenia kolejowego w lecie, tym bardziej że linia Słupsk - Ustka jest zelektryfikowana, więc nie wiem w czym problem.

Ustka w okresie letnim tylko 1 bezpośrednie połączenie a mianowicie "Gwarek" do Katowic, ale według mnie to za mało, powinna być jeszcze dodatkowa grupa wagonów np. w pociągu "Pobrzeże" albo "Ustronie" ;-)
Odpowiedz

19TLK94, ja miałem na myśli połączenie nocne, dlatego "Pobrzeże" raczej odpada, tym bardziej że w przyszłym roku z Warszawy do Ustki pojedzie "Słoneczny". "Ustronie" prowadzi wagony do Kołobrzegu i Helu, więc też wagony do Ustki by się w nim nie zmieściły. Pozostaje więc "Pogoria". Dobrym rozwiązaniem by było skomunikowanie w Gdyni między "Pogorią" a "Ustroniem", tak żeby podróżni z "Ustronia" mogli się przesiąść do Ustki, a "Pogorii" na Hel. Niestety, ale z tymi skomunikowaniami na polskiej kolei różnie bywa.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information Rozkład jazdy 2024/2025 pasażerSzczecin 651 143 605 14.11.2024, 10:31
Ostatni post: ksiedzu
  Rozkład jazdy 2025/2026 abo 2 2 529 21.10.2024, 23:01
Ostatni post: pasażerSzczecin
Lightbulb Rozkład jazdy 2023/2024 pasażerSzczecin 145 75 826 20.10.2024, 09:52
Ostatni post: myszka
Wink Rozkład jazdy PKP 2024/2025 Farynsk 0 295 20.10.2024, 09:35
Ostatni post: Farynsk
  Rozkład jazdy 2022/23 Adams 64 74 063 22.05.2023, 10:41
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.