Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
BR245 nie ma dopuszczenia w Polsce, a jak wiemy to trochę trwa. Poza tym dopiero trwają pierwsze testy tej maszyny w Niemczech nie zapominajmy że to nowość. Być może w przyszłości.
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Nie ma co ukrywać że pojemniejszy tabor na RE Drezno - Wrocław byłby bardzo wskazany, gdyż na polskim odcinku te pociągi cieszą się dużą popularnością, a co za tym idzie frekwencją. Od grudnia jest to najszybsze i jedyne bezpośrednie połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 0
Dołączył: 29.05.2012
Reputacja:
0
Ta maszyna ma dopuszczenie w niemczech ponieważ kursuje ze składami Metronom w Hamburgu.Ponadto z tego co się orientuje to taka lokomotywa jeździ też w Polsce w Lotosie.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W Lotosie kursuje BR285, a to jest inny typ.
Dwa nie tak dawno wisiało widmo, że pociągi RE Wrocław - Drezno znikną na rzecz przesiadek w Gorlitz.
Liczba postów: 164
Liczba wątków: 14
Dołączył: 02.05.2013
Reputacja:
0
Panowie, dzięki za Wasze wpisy. Acz nie chodziło mi o lokomotywę DB245, bo jest oczywiste, że nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu w Polsce, a o piętrusy DB z Drezna, które holowała (lub pchała). Czy ktoś widział w marcu/kwietniu br. te piętrusy DB po polskiej stronie w drodze do Wrocka? Wskazywałem w pierwszym poście na zdjęcie zrobione przez jakiegoś Niemca w Goerlitz, na którym wyświetlacz nad kabiną sterowniczą piętrusa wskazywał "RE1 Wroclaw Gl.". Czyżby ten piętrus podążał dalej do Wrocka?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
torczes, Matz32 mylicie lokomotywy. Testowa lokomotywa to BR245 natomiast w Metronom jeżdżą BR246 (P160DE), mimo że wyglądają podobnie to zupełnie inna konstrukcja można powiedzieć że lotosowy BR285 jest zdecydowanie bliżej BR246 Metronomu. Może wyjaśnię na czym polega różnica. BR245 to lokomotywa nowej generacji gdzie jeden silnik o mocy 2200kW zastąpiono aż czterema mniejszymi jednostkami stąd też podtyp TRAXX P160DE Multi Engine. Daje to dużo większą elektryczność bo możemy wykorzystać tyle mocy ile jest nam potrzebne, co na pewno przekłada się na oszczędności.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Metronom użytkuje takie lokomotywy
Liczba postów: 164
Liczba wątków: 14
Dołączył: 02.05.2013
Reputacja:
0
Dziękuję za odpowiedź. Wiem, że krucho w tej chwili z lokomotywą do push-pulli w PR, lecz nadal nie daje mi spokoju napis na wyświetlaczu wag. sterowniczego tego piętrusa DB: "RE1 Wroclaw Gl.". Widzę, że nikt nie widział tych piętrusów po polskiej stronie między marcem a kwietniem br., więc przypuszczam, że mogły to być jedynie przymiarki DB, zaś w czasie prób pasażerowie musieli przesiadać się w Goerlitz w pociąg do Wrocławia.
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
KM jeździło ze zwykłą EU07 piętrusami i działało. Czemu nie, jechałem tam kiedyś Desiro i był mega tłok.
Mám rád Českých Drah.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A to połączenie przecież już miało wylecieć i miały być przesiadki. Skąd tu nagle taka zmiana?