Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piętrusy DB na linii Drezno - Wrocław zamiast Desiro?
#1
Czy ktoś się orientuje, czy czerwone piętrusy DB Regio mają na stałe kursować na linii Drezno - Wrocław w ramach przetargu ogłoszonego przez PR, który wygrało DB, zamiast zestawów spalinowych BR642 Desiro? Piętrusy były na przełomie marca i kwietnia br. testowane na trasie Drezno - Goerlitz wraz z nową 4-silnikową spalinową lokomotywą DB Traxx DE ME serii BR 245 (DB 245 001), która zapewne nie wjeżdżała już do Polski kończąc bieg w Goerlitz. Natomiast zdjęcia tutaj:

http://abload.de/image.php?img=img_5052qss9k.jpg
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?4,6911124

ukazują pociąg DB linii RE1 z oznaczeniem kursu do Wrocka, co sugeruje, że piętrusy mogły jechać dalej z Goerlitz do Polski. Czy ktoś widział te piętrusy po stronie polskiej?
Odpowiedz

#2
BR245 nie ma dopuszczenia w Polsce, a jak wiemy to trochę trwa. Poza tym dopiero trwają pierwsze testy tej maszyny w Niemczech nie zapominajmy że to nowość. Być może w przyszłości.
Odpowiedz

#3
Nie ma co ukrywać że pojemniejszy tabor na RE Drezno - Wrocław byłby bardzo wskazany, gdyż na polskim odcinku te pociągi cieszą się dużą popularnością, a co za tym idzie frekwencją. Od grudnia jest to najszybsze i jedyne bezpośrednie połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem.
Odpowiedz

#4
Ta maszyna ma dopuszczenie w niemczech ponieważ kursuje ze składami Metronom w Hamburgu.Ponadto z tego co się orientuje to taka lokomotywa jeździ też w Polsce w Lotosie.
Odpowiedz

#5
W Lotosie kursuje BR285, a to jest inny typ.
Dwa nie tak dawno wisiało widmo, że pociągi RE Wrocław - Drezno znikną na rzecz przesiadek w Gorlitz.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#6
torczes napisał(a):Ta maszyna ma dopuszczenie w niemczech ponieważ kursuje ze składami Metronom w Hamburgu.Ponadto z tego co się orientuje to taka lokomotywa jeździ też w Polsce w Lotosie.

Z Metronomem kursuje BR146 aw Lotosie jest BR285 z tej samej rodziny ale to nie to samo-.
Pozatym ta lokomotywa ejst testowana w Monachium tez juz sie pojawiała a ostatnio prowadz niektóre składy do Muhldorf bo ma zastąpić wysłużone BR218. Co do samego odcinka to rzeczywiście pojemniejszy tabor niz BR642 bylby wskazany na tej linii.
Odpowiedz

#7
Panowie, dzięki za Wasze wpisy. Acz nie chodziło mi o lokomotywę DB245, bo jest oczywiste, że nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu w Polsce, a o piętrusy DB z Drezna, które holowała (lub pchała). Czy ktoś widział w marcu/kwietniu br. te piętrusy DB po polskiej stronie w drodze do Wrocka? Wskazywałem w pierwszym poście na zdjęcie zrobione przez jakiegoś Niemca w Goerlitz, na którym wyświetlacz nad kabiną sterowniczą piętrusa wskazywał "RE1 Wroclaw Gl.". Czyżby ten piętrus podążał dalej do Wrocka?
Odpowiedz

#8
torczes, Matz32 mylicie lokomotywy. Testowa lokomotywa to BR245 natomiast w Metronom jeżdżą BR246 (P160DE), mimo że wyglądają podobnie to zupełnie inna konstrukcja można powiedzieć że lotosowy BR285 jest zdecydowanie bliżej BR246 Metronomu. Może wyjaśnię na czym polega różnica. BR245 to lokomotywa nowej generacji gdzie jeden silnik o mocy 2200kW zastąpiono aż czterema mniejszymi jednostkami stąd też podtyp TRAXX P160DE Multi Engine. Daje to dużo większą elektryczność bo możemy wykorzystać tyle mocy ile jest nam potrzebne, co na pewno przekłada się na oszczędności.
Odpowiedz

#9
Metronom użytkuje takie lokomotywy

Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#10
Nie tylko takie, Metronom posiada zarówno lokomotywy elektryczne (146) jak i spalinowe (246).

Cytat:Panowie, dzięki za Wasze wpisy. Acz nie chodziło mi o lokomotywę DB245, bo jest oczywiste, że nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu w Polsce, a o piętrusy DB z Drezna, które holowała (lub pchała). Czy ktoś widział w marcu/kwietniu br. te piętrusy DB po polskiej stronie w drodze do Wrocka? Wskazywałem w pierwszym poście na zdjęcie zrobione przez jakiegoś Niemca w Goerlitz, na którym wyświetlacz nad kabiną sterowniczą piętrusa wskazywał "RE1 Wroclaw Gl.". Czyżby ten piętrus podążał dalej do Wrocka?

Jak sam zauważyłeś BR245 nie wjedzie do Polski zatem aby Bombardiery mogły pojawiać się we Wrocławiu potrzeba jest lokomotywa kompatybilna z systemem sterowania. PRy nie mają takiej lokomotywy, chyba że podstawią zwykłą EU07.
Odpowiedz

#11
Dziękuję za odpowiedź. Wiem, że krucho w tej chwili z lokomotywą do push-pulli w PR, lecz nadal nie daje mi spokoju napis na wyświetlaczu wag. sterowniczego tego piętrusa DB: "RE1 Wroclaw Gl.". Widzę, że nikt nie widział tych piętrusów po polskiej stronie między marcem a kwietniem br., więc przypuszczam, że mogły to być jedynie przymiarki DB, zaś w czasie prób pasażerowie musieli przesiadać się w Goerlitz w pociąg do Wrocławia.
Odpowiedz

#12
KM jeździło ze zwykłą EU07 piętrusami i działało. Czemu nie, jechałem tam kiedyś Desiro i był mega tłok.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#13
Gordon napisał(a):KM jeździło ze zwykłą EU07 piętrusami i działało.
Głównie dlatego, że nie miały Traxxów do obsługi push&pull.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
A to połączenie przecież już miało wylecieć i miały być przesiadki. Skąd tu nagle taka zmiana?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#15
No i wyleciało:

"Z powodu ograniczenia środków finansowych na realizację połączeń na Dolnym Śląsku od 1 marca 2015 r. Przewozy Regionalne nie będą uruchamiać pociągów w relacji Wrocław – Drezno."

Źródło: http://przewozyregionalne.pl/node/17930
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [KM] Piętrusy i Gamy dla Kolei Mazowieckich DamianT 45 22 593 01.02.2016, 18:38
Ostatni post: yahya
  "Piętrusy" na Dolnym Śląsku? messiah 13 8 120 09.01.2015, 11:52
Ostatni post: messiah

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.