Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proszę o rady - jak zostać maszynistą?
#61
Ma problem, trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#62
Dla tych którzy pragną zostać maszynistą jest propozycja-PKP Cargo przeszkoli kolejnych 500 kandydatów na maszynistę.
Cytat: Adam Purwin tłumaczy, że branża kolejowa w najbliższych latach zderzy się z luką pokoleniową, a szkolnictwo kolejowe w Polsce praktycznie przestało funkcjonować. Żeby zostać maszynistą, trzeba spełnić kryteria psychofizyczne. To oznacza, że nie wszyscy, którzy chcą wykonywać ten zawód, dostaną się na szkolenie i znajdą zatrudnienie.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/W-Polsc ... 03574.html
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Odpowiedz

#63
skalt napisał(a):Dla tych którzy pragną zostać maszynistą jest propozycja-PKP Cargo przeszkoli kolejnych 500 kandydatów na maszynistę.
Cytat: Adam Purwin tłumaczy, że branża kolejowa w najbliższych latach zderzy się z luką pokoleniową, a szkolnictwo kolejowe w Polsce praktycznie przestało funkcjonować. Żeby zostać maszynistą, trzeba spełnić kryteria psychofizyczne. To oznacza, że nie wszyscy, którzy chcą wykonywać ten zawód, dostaną się na szkolenie i znajdą zatrudnienie.

skalt po co rozpowszechniasz propagande? Niech poczciwiec wie,że od przyjęcia do pozostania maszynistą nie miną 2 lata szkolenia a ok 4-5 lat przy wypłacie 1300-1500zl !!! Potężna kolejka nowo przyjętych stażystów czeka na bocznicach i różnych sekcjach za najniższą krajową,porobiono im kursy manewrowych i PKP ma ich sytuacje już w d...Chłopaki nie wiedzą jak koniec z końcem związać a terminów na świadectwo nie widać. Ludzie,zrozumcie,że nikt z tych ludzi nie jest pasjonatem ,który dla PKP by życie oddał. JEDNA WIELKA PROPAGANDA Pana Purwina ,no chyba,że gość nie wie co dzieje się w jego zakładach a to oznaczałoby ,że nie ma kontroli nad firmą..pozdrawiam wszystkich biednych stażystów napojonych obietnicami pracy za godziwe pieniądze...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#64
Przytoczoną wypowiedź należy przeczytać bez emocji, bo trzeba zauważyć że :
Cytat:że branża kolejowa w najbliższych latach zderzy się z luką pokoleniową,
. Nie napisałem że nastąpi to już jutro. To nie jest tak jak kiedyś w wojsku, w jednej chwili odchodziło do cywila określona ilość osób. Na emeryturę maszyniści będą odchodzić pojedyńczo w ciągu kilku lat.
Natomiast co do pieniędzy, powiem tak. Ci co obecnie są zdecydowani aby zostać maszynistami mają pecha do pieniędzy. Był taki czas gdy Cargo próbowało przyjąć osoby do przeszkolenia za maszynistę za pensję zdecydowanie większą niż najniższa krajowa i nie było chętnych, ale wówczas wszyscy wyjeżdżali za granicę do pracy. Dlatego też stawki wydawały się śmieszne a teraz sytuacja się zmieniła. Widocznie jest więcej chętnych a na dodatek zmieniły się zasady szkolenia.
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Odpowiedz

#65
PeKaP napisał(a):
skalt napisał(a):Dla tych którzy pragną zostać maszynistą jest propozycja-PKP Cargo przeszkoli kolejnych 500 kandydatów na maszynistę.
Cytat: Adam Purwin tłumaczy, że branża kolejowa w najbliższych latach zderzy się z luką pokoleniową, a szkolnictwo kolejowe w Polsce praktycznie przestało funkcjonować. Żeby zostać maszynistą, trzeba spełnić kryteria psychofizyczne. To oznacza, że nie wszyscy, którzy chcą wykonywać ten zawód, dostaną się na szkolenie i znajdą zatrudnienie.

skalt po co rozpowszechniasz propagande? Niech poczciwiec wie,że od przyjęcia do pozostania maszynistą nie miną 2 lata szkolenia a ok 4-5 lat przy wypłacie 1300-1500zl !!! Potężna kolejka nowo przyjętych stażystów czeka na bocznicach i różnych sekcjach za najniższą krajową,porobiono im kursy manewrowych i PKP ma ich sytuacje już w d...Chłopaki nie wiedzą jak koniec z końcem związać a terminów na świadectwo nie widać. Ludzie,zrozumcie,że nikt z tych ludzi nie jest pasjonatem ,który dla PKP by życie oddał. JEDNA WIELKA PROPAGANDA Pana Purwina ,no chyba,że gość nie wie co dzieje się w jego zakładach a to oznaczałoby ,że nie ma kontroli nad firmą..pozdrawiam wszystkich biednych stażystów napojonych obietnicami pracy za godziwe pieniądze...

No nie brzmi to optymistycznie...PeKap wyjasnij, po zdaniu licencji chlopaki czekaja gdzies na bocznicach czekajac na swuadectwo?
Odpowiedz

#66
Informacja,że zrobienie licencji to ok 3 miesiące to prawda,że zrobienie świadectwa ok 2 lata również,ale sumując to każdy przyjęty pracownik myśli,że w 2,5 roku max będzie samodzielnie mógł prowadzić maszynę..bzdura! Realia są takie,w Cargo jest kilkuset obecnie stażystów w całej Polsce,którzy zrobili lub przyszli z licencją i może 1/5 tych osób rozpoczęła juz świadectwo,reszta siedzi w różnych sekcjach w różnym charakterze,mechanika,elektryka,manewrowego,na nastawniach,gdziekolwiek dało sie ich upchać,chłopaki dostają najniższą krajową i czekają na swoją kolej a to trwa ok 1 roku czasu aż zaczną sam kurs na świadectwo!!! Także zanim ci ludzie zaczną zarabiać w miarę jakiś grosz to minie ok 3-4 lat !!! Gdyby kadry informowały o tym podczas przyjęcia to zapewne połowa tych ludzi dałaby sobie spokój z tą firmą...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#67
poprawie kolege 1640 brutto na umowie, dokładnie tyle! tak wiem ze to poniżej minimalnej ale ustawa ustawą a Cargo wie swoje :-> i na początek czyszczenie wagonów z miału i węgla :-( i inne prace porządkowe, słyszysz ciągle nie wiem nie wiadomo, problem z odzieżą roboczą, słyszysz hasło typu " brakuje nam maszynistów ale manewrowych również " i wtedy masz dosyć i zastanawiasz się czy dobrze wybrałeś...niestety nie jest wesoło...

[ Dodano: 2015-03-20, 18:57 ]
ech no comments
http://www.rynek-kolejowy.pl/56457/pkp_ ... icach.html
Odpowiedz

#68
No tak, biuro potrzebuje komfortu, maszynista może na zydelku 12 godzin przesiedzieć (albo przestać, bo ktoś fotel roz*ebał).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#69
fotele a raczej to coś w towarowych to prawdziwa magia dla czterech literWink nie narzekaj one są ortopedyczne ]->
Odpowiedz

#70
Mówią, że lepiej dobrze stać niż źle siedzieć Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#71
Nie wiem czy w calej polsce, ale pkp cargo na slasku podobno przyjmowac będzie tylko z licencją.
Ktos cos wi?
chyba to najlepsze rozwiazanie...czyli zrobic na wlasny koszt licencje i szukac juz konketnie na swiadectwo. Inaczej szkllac od początku moga mamic ludzi ze po licencji od razu na swiadectwo...
Odpowiedz

#72
Odpuść sobie Cargo kolego,szukaj w pasażerach, tam nie będą ci wciskać ciemnoty i robić manewrowego itp...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#73
tylko, ze na slasku koleje slaskie nie szkola nowych, tylko chca juz wyszkolonych...dzwonilem kiedys i taka dostalem informacje. Pkp IC nie chcialo mnie zatrudnic Wink PR to u nas chyba oddzialu nie ma..wiec co jeszcze zostaje z pasazerskich?
Odpowiedz

#74
Tramwaje Śląskie :-P ]->
Odpowiedz

#75
Kurs na motorowego kosztuje koło 6000 zł, może warto przemyśleć? Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak zostać rewidentem duzy_777 2 2 143 02.06.2021, 14:47
Ostatni post: pawel199
  jak zostać maszynistą Jurek 1 1 780 26.05.2021, 17:21
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać maszynistą w PKP Cargo ET22FAN 5 5 146 06.03.2021, 14:47
Ostatni post: CounterSpace838
  Jak zostać ustawiaczem / manewrowym? Feuer 0 2 065 08.08.2020, 22:30
Ostatni post: Feuer
Lightbulb Jak nie zostać manewrowym. Syn_derektora 14 6 144 24.06.2020, 14:30
Ostatni post: duzy_777

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.