Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Cena 55%?
No nieźle. Dobry kierunek.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Nie widziałem dokładnego SIWZ-a, ale skoro to mają być 5-członowe EZT-y, to brawo dla KM za ten ruch. Jeśli chodzi o długość, to dwie jednostki spięte ze sobą powinny idealnie pasować do długości peronów. Z tego co pamiętam, to ani Impulsy, ani Elfy nie mogą jeździć w trakcji podwójnej, gdyż nie mieszczą się w peronach. Brawo również za odejście od kryterium ceny jako jedynego kryterium przy rozstrzyganiu przetargu.
Ciekawe, czy w przetargu wystartuje ktoś oprócz Pesy i Newagu? Stadler chyba powininen spełniać wymogi formalne, aby mógł złożyć swoją ofertę.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Maksymalna długość jednego składu to 100m.
Sześcioczłonowe Impulsy/Elfy są za długie (takich Koleje Mazowieckie nie mają), ale dwa czteroczłony mieszczą się w peronach. Tak naprawdę na kolei przetargi ze 100% cena są już rzadkością, w tym przypadku warte zauważenia jest wysokie punktowanie wskaźników niezawodności i dostępności. Wg mnie tutaj się wszystko rozegra.
Stadler jak najbardziej może wystartować, pytanie czy w niecałe półtora roku (a praktycznie w około 1 roku) wyrobi się z produkcją 12 składów.
Liczba postów: 182
Liczba wątków: 5
Dołączył: 24.12.2012
Reputacja:
0
No ciekawe czy Stadler wystawi 5 czlonowego Flirta 3 ktory ma jakies 90m dlugosci. Posiada Okolo 270 miejsc siedzacych w zaleznosci od ilosci toalet i ukladu siedzen.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Mam wątpliwości, czy w ogóle ostatecznie ofertę złożą. Mało czasu na wszystko.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Niespodzianka - wpłynęły dwie oferty ;-D
Newag 257 272 950 zł brutto
Pesa 267 143 700 zł brutto
Czyli jeśli korzystając z niskich kar Newag nacyganił w niezawodności/dostępności (nie znam oferty, ale znając życie Pesa na pewno to zrobiła) to może wygrać.
Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Newag ma pewnie możliwość szybkiej podmiany członów z innych pojazdów i skonstruowanie na szybko nowych, dlatego ma większe szanse na zwycięstwo i pewnie dlatego oferują te składy za tak niską cenę. Koleje Mazowieckie będą miały wówczas komplet pojazdów prawie wszystkich producentów, jeszcze brakuje Skody i CAFa.
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Z jednej strony cieszę się, że wygrał Newag, ponieważ mając porówanie SKM-kowych Impulsów i Elfów, wybieram te pierwsze. Z drugiej strony, o czym wspominałem kiedyś w innym temacie, duża liczba różnych serii od różnych producentów czyni droższym ich utrzymanie oraz uniemożliwia/utrudnia przekładanie elementów z jednego pojazdu do drugiego.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 2
Dołączył: 10.10.2012
Reputacja:
0
Też ciekaw jestem, jak to wyjdzie z tą nową, pięcioczłonową wersją - nieparzystą liczbą członów przypominać będzie 36WE, długością bardziej 35WE, a pewnie napęd tylko na skrajnych członach nie wystarczy...
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Czy ja dobrze widzę "wars" w wersji bezobsługowej :-)?
To tylko na wizualizacji tak zrobili czy faktycznie będą miały te automaty?
W innych wersjach impulsa coś takiego występuje?
Pozdrawiam
sm31-131