Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Problemy z finansowaniem mogą się zacząć już przy budowie nowego dworca Fabrycznego. Jednak, jeżeli ta inwestycja odbędzie się bez wielkiego opóźnienia, to i na resztę może się kasa znajdzie, jednak w artykułach pojawiła się informacja, że cała sieć Ygrek może być gotowa dopiero w 2030 roku, a nie jak mówiono wcześniej 10 lat wcześniej.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Bo jak już problem z kasą to przesuwają. Czyli jak się logicznie robi z inwestycjami za miliardy w Polsce.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Poczytajcie sobie dla porównania o chiñskim KDP i o tym jak szybka kolej, nie do¶æ ¿e nie bardzo chce siê zwracaæ to jeszcze spowodowa³a przesiadkê do samochodów i autobusów: http://biznes.onet.pl/chinski-szal-budo ... rasa-detal
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz Chiny są inne pod każdym względem. Owszem ludzie przesiedli się do szybkich pociągów, bo kraj jest zatłoczony i pomimo, mniejszej ilości samochodów podróż z miasta A na północy do miasta B na południu zajmowała zbyt długo. Teraz dzięki tej kolei podróżują szybciej, z tym, że kraj niejako jest bardzo rozległy. A Polska nie jest aż tak ogromna, choć potrzeba podróżowania na linii północ - południe i wschód - zachód jest ogromna, więc KDP u nas pod tym względem się sprawdzi. Pozostaje jej dostępność. W Chinach stacje rozlokowane są w wielu miastach, u nas KDP będzie w niewielkiej jej ilości. Pozostaje kwestia biletów. Tam ludzie ogólnie są bardzo biedni, choć ostatnio słyszałem, że zarabiają podobnie jak w Polsce - najniższą krajową, ale nie wiem, jak wyglądają koszty utrzymania tam.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):A Polska nie jest aż tak ogromna
A Chiny nie są tak pożarte przez kryzys i mają troszkę więcej pieniędzy, co przekłada się na możliwość dotacji. A u nas?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz Chiny pod względem gospodarki to w porównaniu do Europy też dwa światy. Może to krzywdzące dla narodu chińskiego, ale tam pracują za przysłowiową miskę ryżu, nie mając prawa krzyczeć o więcej. A w Polsce ludzie upominają się o swoje i dlatego my w Europie mamy kryzys, a Chiny ratują zarówno Europę jak i USA.
Jednak idąc głosem naszego ministra finansów i GUS-u nie jesteśmy tak pożarci przez kryzys, bo PKB rośnie, ale jednocześnie dług publiczny także.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Chiny ratuj± zarówno Europê jak i USA. Chcia³e¶ chyba powiedzieæ po¿eraj±...
pitagoras23 napisał(a):W Chinach stacje rozlokowane s± w wielu miastach, u nas KDP bêdzie w niewielkiej jej ilo¶ci. We¼ pod uwagê wielko¶æ chiñskich miast i odleg³o¶ci miêdzy nimi w porównaniu do Polski.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Na ekonomii to ja się tak nie znam. Dają kasę, kupują nasze obligacje, więc pomagają nam, ale jesteśmy od nich zależni i później może to mieć negatywne skutki.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Negatywne skutki to będą jak Chińska gospodarka się załamie, setki milionów dolarów wpompowane w infrastrukturę, perspektywy zysku są płytkie. Tamtejszej ludności nie stać na KDP, u nas nie jest inaczej. Wystarczy spojrzeć jakie pociągi są najbardziej oblegane, czyli TLK InterRegio, natomiast IC EIC wybiera mniejszość.
Dla przykładu gdybym planował wyjazd do Warszawy w dwie osoby:
TLK 59,00 zł x 2osoby = 113,2 zł x 2strony = 226,4 zł. (Przez Bydgoszcz)
TLK 52,00 zł x 2osoby = 104 zł x 2strony = 208 zł. (Przez Iławę)
EIC = 111,5 x 2 osoby = 223 zł x 2 strony = 446 zł.
IR= 51,00 x 2 osoby = 102 zł x 2 strony = 204 zł
Ja wybrałbym TLK lub IR, tym bardziej że czasy przejazdu są porównywalne. Z KDP sytuacja będzie podobna, a jedynym plusem będzie krótki czas podróży.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Informacje z okolic Łasku:
Mieszkańcy planują protest przeciwko budowie kolei dużych prędkości. Na spotkaniu, które zorganizowała wójt Bożena Płonek padło wiele oskarżeń zarówno pod jej adresem, jak i urzędników wojewódzkich planujących przebieg linii.
Spotkanie miało rozpocząć dyskusję o budowie linii kolei dużych prędkości przez teren gminy Wodzierady. W sali OSP nie pojawili się ani zaproszeni przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, ani Polskich Linii Kolejowych. Za to mieszkańcy stawili się gromadnie, nie szczędząc krytyki. - - Nie ma żadnych korzyści z przebiegu tej trasy w naszej gminie. Musimy się liczyć tylko i wyłącznie ze stratami-podkreśla wójt Bożena Płonek.
- Pani wójt nie zrobiła do tej pory nic w naszej sprawie r11; denerwuje się Wojciech Augustyniak. - Pozostaje nam albo protestować, albo pogodzić się z konsekwencjami pomyłek pani wójt.
źródło: www.ok-kolej.pl
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
przem710 napisał(a):Wystarczy spojrzeć jakie pociągi są najbardziej oblegane, czyli TLK InterRegio, natomiast IC EIC wybiera mniejszość. Co nie znaczy, że są one niedochodowe...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tego nie powiedziałem. ;-)
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Informacje z okolic £asku: To musia³o prêdzej czy pó¼niej nast±piæ, po tej akcji z okolic Wroc³awia wszystkie pipidówy na trasie zaczn± krzyczeæ jak to przez KDP "kury im sie nie nioso" a "krowy mlika nie dajom". A co jest w Wodzieradach? Powiem wam, bo widzia³em na w³asne oczy: pola, ³±ki, pola, ³±ki...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ludzie przecież by dostali jakieś odszkodowania za stracone tereny, za możliwe obniżenie wartości ziemi, więc nie wiem czego tak naprawdę narzekają. Zamiast się cieszyć, że coś się w Polsce zmienia to każdy przeszkadza. Polak to jak widać zrzęda.
To jest tak, jak miałem do czynienia na praktykach. Prąd by każdy chciał mieć i korzystać z niego, ale już słupa na swojej działce to broń boże. To co może bezprzewodowo Tak samo z koleją. Każdy chce szybko i tanio podróżować, ale linii kolejowej pod oknem już nie. Niech u sąsiada idzie.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Typowa ludzka mentalność, niestety tego nie da się zmienić. W Tczewie od lat planuje się nową ulicę która znacznie poprawi komunikacyjne Tczewa, niestety nie można jej wybudować bo zawsze są protesty albo brakuje pieniędzy i tak od 30 lat. Teren po ulice pozostaje nadal wolny, a niegdyś sąsiadujące działki były również wolne, tyle że jak ich obecni mieszkańcy kupowali te tereny po zaniżonych cenach wtedy było wszystko OK. Kolejnym przykładem jest elektrownia "północ" która ma powstać w okolicach Tczewa, protesty, pikiety, demonstracje i jeszcze nie wiadomo co. Tylko nikt nie bierze pod uwagę że podczas budowy przez okres kilku lat zatrudnienie znajdzie 3000 osób. Aż się dziwie że bez problemów wybudowali A1.
|