Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Premiera Pendolino - błędy, wpadki, usterki
Dlaczego w Pendolino nadal nie ma Wi-Fi?
Cytat:Koszty zainstalowania dostępu do Internetu w składach pociągów Pendolino wyceniono na około 2,9 mln EURO. W czerwcu 2014 r. powyższy temat stanął również na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury. Pomimo upływu roku brak jest dostępności tej usługi, z której mogłoby skorzystać bardzo wielu pasażerów Pendolino, tym bardziej, iż usługa tego typu jest dostępna w składach wagonowych PKP Intercity S.A.

http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=69931
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Odpowiedz

Kilkanaście milionów złotych za instalacje routerów w kilkunastu pociągach? Chętnie podjąłbym się takiego zlecenia. ;-D
Odpowiedz

Już jedno Pendolino pomalowane...
Odpowiedz

Meaz napisał(a):Już jedno Pendolino pomalowane...

Znaczy oklejone przez Demobil?
Odpowiedz

masovian napisał(a):Kilkanaście milionów złotych za instalacje routerów w kilkunastu pociągach? Chętnie podjąłbym się takiego zlecenia. ;-D

Tylko raczej nie chodzi taki prosty z Allegro za 50 zł za sztukę, który sobie do gniazdka wepniesz Wink
Sporo, fakt. Ale sprzęt przemysłowy już tak ma.
Odpowiedz

Panowie.

Po pierwsze, należałoby zastanowić się czy w tej wycenie nie jest uwzględniony np. abonament na ten internet na 24 lub 36 miesięcy(na okres gwarancji jaką ma dać "montujący" na sprzęt) bo takie rzeczy robi się bardzo często przy przetargach / kosztorysach / wycenach na tego typu usługi.
Po drugie, należy zastanowić się nad kwestią gwarancji jaką zażyczyło sobie IC na sprawne działanie instalacji - to też podnosi koszty ponieważ każda firma przy tego typu wycenach liczy kilka % sprzętu do wymiany w okresie gwarancyjnym w przypadku gdy sprzęt pracuje w "trudnych" warunkach. Te allegrowe za 50zł to pewnie powinny być w tej sytuacji liczone na kilkadziesiąt % :-).
Po trzecie, nie wiem jak wygląda sytuacja z umową gwarancyjną Alstomu na Pendolino i z ewentualnymi modyfikacjami składów - czy nie jest np. tak że tylko Alstom może to zrobić tudzież certyfikowani przez niego, i wtedy płaci się za to że ktoś ma certyfikat. Może też być tak że Alstom narzuca na jakim sprzęcie ma to być robione, a sprzęt jest drogi bo ten na którym oni montują jest dostępny tylko u nich, i trzeba cudować ze sprowadzeniem z zagranicy.
Po czwarte, jeśli ktoś ma wydać ponad 500 tyś per skład to na pewno życzy sobie zgodności z wszystkimi normami nawet pojedynczego kabelka / wtyczki łącznie z pomiarami. To też podnosi koszty. Zwłaszcza że dla przykładu żeby móc certyfikować instalacje zrobione na kablu firmy 3m trzeba mieć ich certyfikat (kilka tysięcy złotych za szkolenie / egzamin) do tego dochodzi urządzenie certyfikujące - taki lepszy tester :-) - za kilka tysięcy i jeśli nie jest to sprzęt zalecany przez 3m to kolejne szkolenie / egzamin od firmy produkującej dany tester. A to dotyczy tylko certyfikowania kabli! Pomijając już oczywistą oczywistość że wszystko musi być zrobione na produktach firmy 3m które do najtańszych nie należą. W związku z tym jeśli ktoś ma takie papiery to odpowiednio liczy za to w wycenie, a jeśli ktoś takich papierów nie ma to niestety musi jeszcze więcej doliczyć :-) bo certyfikowani testerzy potrafią liczyć nawet 100 zł od jednego kabelka :-).
Oczywiście są inne firmy - 3m podałem ponieważ miałem z nimi styczność.
Po piąte, Pendolino to nie hala produkcyjna więc musi to być ładnie zrobione - czasami samo zdejmowanie osłon trwa 4 razy dłużej niż położenie kabla. Korytek nie pozwolą założyć, na ciepły klej też nie da rady bo to EIP :-D, a nikt nie rozmontuje im Pendolino tylko po to żeby mieli łatwiej.

Po ostatnie to jest wycena, więc prawdopodobnym jest że IC zgłosiło się do kilku firm o wycenę a nie robili tego samemu. Więc każdy zawyża żeby było z czego obciąć bo IC jak wystąpi z przetargiem to na pewno da cenę mniejszą do wydania niż wyliczona - a wtedy będzie z czego obciąć żeby zmieścić się w kwocie przetargowej.

A urządzenia przemysłowe są faktycznie drogie, tylko akurat w tym przypadku miałbym przynajmniej 3 firmy "nie przemysłowe" produkujące sprzęt dla dostawców internetu które poradziłyby sobie z tym bez problemu(przetestowane np na autach :-)), a jedno urządzenie nadające kosztuje około 300 zł + jedna główna baza na skład za około 600 zł.

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

przewoz napisał(a):
masovian napisał(a):Kilkanaście milionów złotych za instalacje routerów w kilkunastu pociągach? Chętnie podjąłbym się takiego zlecenia. ;-D

Tylko raczej nie chodzi taki prosty z Allegro za 50 zł za sztukę, który sobie do gniazdka wepniesz Wink
Sporo, fakt. Ale sprzęt przemysłowy już tak ma.

Po pierwsze, EIP gniazdka 220V posiada. A poza tym, gdyby PKS Polonus Warszawa, który ma zamontowane wi-fi w każdym autobusie dalekobieżnym, miał zapłacić za całą operacją kilkanaście milionów złotych, to poszedłby dawno z torbami i nieprędko wrócił...

sm31-131 napisał(a):Panowie.
(...)
Po trzecie, nie wiem jak wygląda sytuacja z umową gwarancyjną Alstomu na Pendolino i z ewentualnymi modyfikacjami składów - czy nie jest np. tak że tylko Alstom może to zrobić tudzież certyfikowani przez niego, i wtedy płaci się za to że ktoś ma certyfikat. Może też być tak że Alstom narzuca na jakim sprzęcie ma to być robione, a sprzęt jest drogi bo ten na którym oni montują jest dostępny tylko u nich, i trzeba cudować ze sprowadzeniem z zagranicy.

Ale nie sądzę, aby wyposażenie dodatkowe np. stolik czy wózek to rozwożenia pożywienia było uwzględniane w umowie. A wi-fi może być uznane jako wyposażenie dodatkowe.


sm31-131 napisał(a):Po ostatnie to jest wycena, więc prawdopodobnym jest że IC zgłosiło się do kilku firm o wycenę a nie robili tego samemu. Więc każdy zawyża żeby było z czego obciąć bo IC jak wystąpi z przetargiem to na pewno da cenę mniejszą do wydania niż wyliczona - a wtedy będzie z czego obciąć żeby zmieścić się w kwocie przetargowej.

A urządzenia przemysłowe są faktycznie drogie, tylko akurat w tym przypadku miałbym przynajmniej 3 firmy "nie przemysłowe" produkujące sprzęt dla dostawców internetu które poradziłyby sobie z tym bez problemu(przetestowane np na autach :-)), a jedno urządzenie nadające kosztuje około 300 zł + jedna główna baza na skład za około 600 zł.

Dokładnie. Jednak do SIWZ przetargu można wpisać mnóstwo bzdur, po to żeby przetarg wygrał jedynie słuszny dostawca. Więc nadal jestem bardzo chętny na takie zlecenie za taką cenę. ;-D
Odpowiedz

masovian napisał(a):Po pierwsze, EIP gniazda 220V posiada.
Prąd to nie wszystko. Tutaj trzeba zrobić instalację zbiorczą z kilkoma punktami propagacji sygnału.
masovian napisał(a):A poza tym, gdyby PKS Polonus Warszawa, który ma zamontowane wi-fi w każdym autobusie dalekobieżnym, miał zapłacić za całą operacją kilkanaście milionów złotych, to pszedłby dawno z torbami i nieprędko wrócił...

Zgodzę się, ale nie do końca :-). W autobusie wystarczy pojedyncze urządzenie nadawczo - odbiorcze(odbiera 3G / LTE - nadaje WI-FI) ze względu na małą powierzchnię na której trzeba dostarczyć internet. Dzięki temu można pominąć wiele kosztów a i samo urządzenie można podpiąć nawet pod 12 / 24 Volt nie cudując przy tym z chowaniem samego urządzenia i jednego kabelka.

masovian napisał(a):
sm31-131 napisał(a):Panowie.
(...)
Po trzecie, nie wiem jak wygląda sytuacja z umową gwarancyjną Alstomu na Pendolino i z ewentualnymi modyfikacjami składów - czy nie jest np. tak że tylko Alstom może to zrobić tudzież certyfikowani przez niego, i wtedy płaci się za to że ktoś ma certyfikat. Może też być tak że Alstom narzuca na jakim sprzęcie ma to być robione, a sprzęt jest drogi bo ten na którym oni montują jest dostępny tylko u nich, i trzeba cudować ze sprowadzeniem z zagranicy.

Ale nie sądzę, aby wyposażenie dodatkowe np. stolik czy wózek to rozwożenia pożywienia było uwzględniane w umowie. A wi-fi może być uznane jako wyposażenie odadtkow.e

Nie w przypadku gdy musisz rozebrać część osłon na całej długości składu aby ukryć okablowanie

masovian napisał(a):
sm31-131 napisał(a):Po ostatnie to jest wycena, więc prawdopodobnym jest że IC zgłosiło się do kilku firm o wycenę a nie robili tego samemu. Więc każdy zawyża żeby było z czego obciąć bo IC jak wystąpi z przetargiem to na pewno da cenę mniejszą do wydania niż wyliczona - a wtedy będzie z czego obciąć żeby zmieścić się w kwocie przetargowej.

A urządzenia przemysłowe są faktycznie drogie, tylko akurat w tym przypadku miałbym przynajmniej 3 firmy "nie przemysłowe" produkujące sprzęt dla dostawców internetu które poradziłyby sobie z tym bez problemu(przetestowane np na autach :-)), a jedno urządzenie nadające kosztuje około 300 zł + jedna główna baza na skład za około 600 zł.

Dokładnie. Jednak do SIWZ przetargu można wspisać mnóstwo bzdur, po to żeby przetarg wygrał jedynie słuszny dostawca. Więc nadal jestem bardzoi chętny na takie zlecenie za taką cenę. ;-D

Zgodzę się, nawet kolej zna takie przypadki. Zresztą w wielu miejscach spotkałem się z takim pisaniem przetargu aby dostać dokładnie TO w dokładnie TYM sklepie i żeby realizował to dokładnie TEN sprzedawca. Czasami ma to realne przesłanki których nie zakłada prawo przetargowe - np. spójność urządzeń w chmurze, a czasami... sami wiemy.

Co do chęci - jest nas dwóch, ale i tak uważam że trzeba będzie się przy tym narobić.

I pozostaje tylko pytanie(kończąc już dywagacje odbiegające od tematu)...

Dlaczego BWE i inne składy już to mają, a świeżutkie Pendolino nie? Przecież to jest Premium Klass! Albo ktoś nie pomyślał przy zakupie, albo ktoś chce komuś dać zarobić. Zwłaszcza że przy zakupie za 400 mln euro, 2 mln euro nie robią już różnicy.

Pozdrawiam
sm31-131

[ Dodano: 2015-03-20, 16:40 ]
Cytat: Tymczasem, 18 marca minął dokładnie rok od podpisania aneksu przyspieszającego płatności dla firmy Alstom, która dostarczyła Pendolino PKP Intercity za kwotę 1,6 mld zł. Jednym z argumentów za podpisaniem aneksu podawanym przez Jakuba Karnowskiego, prezesa PKP S.A. był brak Internetu w umowie głównej.

Jak przypomina Jerzy Polaczek, były minister transportu, część aneksu podpisanego w marcu 2014 r. stanowiła właśnie umowa na dodatkowe wyposażenie w pociągach Pendolino w postaci wykonania instalacji i okablowania dla Internetu.

To już wiemy kto sobie tak wycenił montaż internetu i kto go będzie montował.

Całość artykułu w Kurierze Kolejowym

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

masovian napisał(a):
przewoz napisał(a):
masovian napisał(a):Kilkanaście milionów złotych za instalacje routerów w kilkunastu pociągach? Chętnie podjąłbym się takiego zlecenia. ;-D

Tylko raczej nie chodzi taki prosty z Allegro za 50 zł za sztukę, który sobie do gniazdka wepniesz Wink
Sporo, fakt. Ale sprzęt przemysłowy już tak ma.

Po pierwsze, EIP gniazdka 220V posiada.
[/quote]

To nic tu nie znaczy. Sieć 230V ma zasilanie tylko i wyłącznie, jak panto jest w górze i WS jest zamknięty. A ten może być wyłączony kilkukrotnie w trakcie jazdy ot tak.
Zasilanie można pociągnąć z baterii, czyli 24-36 lub 48V (wątpię, żeby poszli w 110).
Do tego konieczność m.in stosowania materiałów nierozprzestrzeniających ognia (np przewody i złączki, korytka są droższe mniej więcej 2x od wersji zwykłych). I wiele innych zagadnień. Ta cena dla mnie też jest kosmiczna, jest tu spory narzut na pewno, ale za darmo nikt tego nie zrobi.
Odpowiedz

sm31-131 napisał(a):Prąd to nie wszystko. Tutaj trzeba zrobić instalację zbiorczą z kilkoma punktami propagacji sygnału.
(...)
Zgodzę się, ale nie do końca :-). W autobusie wystarczy pojedyncze urządzenie nadawczo - odbiorcze(odbiera 3G / LTE - nadaje WI-FI) ze względu na małą powierzchnię na której trzeba dostarczyć internet. Dzięki temu można pominąć wiele kosztów a i samo urządzenie można podpiąć nawet pod 12 / 24 Volt nie cudując przy tym z chowaniem samego urządzenia i jednego kabelka.

(...)
Nie w przypadku gdy musisz rozebrać część osłon na całej długości składu aby ukryć okablowanie

(...)
Co do chęci - jest nas dwóch, ale i tak uważam że trzeba będzie się przy tym narobić.

Są różne drogi do osiągnięcia tego celu jakim jest wi-fi w pociągu. Rzeczywiście może być jedna stacja bazowa i reszta rozsyłajacze sygnału, jak proponujesz. Może też być jeden modem/router na każdą cześć składu. Może też być jeden modem/router, a dodatkowe tylko wzmacniacze sygnały wi-fi. Można to chować w obudowie, albo doklejać to do obudowy z przewodami włącznie. W każdym wariancie nie kosztuje to kilkunastu milionów złotych i co do tego się chyba zgadzamy wszyscy...
Odpowiedz

Dokleić?
Idziemy w standardy Newagu i Pesy, czyli wszystko na sikę i klej? No chyba nie.
Odpowiedz

Ja tam nie mam nic do Pesy. Widać paru ich klientów zza granicy też. U nich zamontowanie wi-fi nie kosztowałoby kilkunastu milionów złotych...
Odpowiedz

masovian napisał(a):Ja tam nie mam nic do Pesy. Widać paru ich klientów zza granicy też. U nich zamontowanie wi-fi nie kosztowałoby kilkunastu milionów złotych...
Jakieś źródła?
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

Panie zegarek - ile Pan wziąłeś za Pendolino?, bo osobiście nie znam żadnej normalnej osoby popierającej zakup takiego cuda oprócz kilku oszołomów z takiego jednego forum mieniące się kolejowym w którym jeden kogut próbuje udowodnić drugiemu że jest lepszy od trzeciego , no i włoska jakość też ma wiele do życzenia. Tak mają wszystko dopracowane że za takie ciężkie miliony tu nie otwierają się drzwi, tu platforma nie działa, tu się wc zacięło. ja jako kobieta uważam że Pan zegarek sprzedał duszę . Jeśli ktokolwiek czuje się obrażony to jest równoznaczne z przynależnością do prezentowanych poglądów, a poza tym dla tak tendencyjnego forum nie warto się wysilać na jakiekolwiek ukłony. Żenada po prostu..dno i dwa metry mułu, a no i satysfakcja bo to ja zauważyłem tak straszne uchybienie od regulaminu, tak straszne naruszenie jego to muszę pokazać pozostałym że mam większego. Tylko co w sytuacji gdyby ktoś minimalnie zmienił regulamin - ręka w nocniku. Tylko trzeba wymyślić na czym to uchybienie polega. Sorki ale wysiadam z tego pociągu, bo szukałam ludzi chcących podyskutować a nie chwalących się kto ma większego. Poproszę o naganę lub co tam macie. I wertowanie regulaminu : za co dać karę, naganę czy coś tam Heh, jak za komuny.
Odpowiedz

Czy mozna tego człowieka raz na zawsze usunąć z forum?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Strefa ciszy w Pendolino? Zielona1 17 18 242 03.05.2020, 00:52
Ostatni post: EP09-35
  Pendolino w Niemczech wołodyjowskiIC 4 3 954 07.01.2017, 12:12
Ostatni post: szy_mat
  Pendolino - pierwsza klasa tańsza od drugiej? szy_mat 9 6 449 29.04.2016, 09:15
Ostatni post: klemenko
  Pendolino pojedzie Wiedenką? kazio 1 3 446 28.07.2015, 08:51
Ostatni post: hutterdm
  Planowane liczne postoje Pendolino - kolej szybka czy regionalna? DamianT 107 37 985 01.01.2015, 20:56
Ostatni post: Mariusz W.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.